anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Am si eu o rugaminte la toti conducatori auto in special la cei de opel astra h..Doresc sa cumpar de la un prieten un opel astra h model din 2008 full.a schimbat toate consumabile la el deci asta e ok.Dar a schimbat si discul de ambreaj avea probleme, schimba cam greu.imi puteti da iste sfaturi daca vor mai fi probleme cu discul de ambreaj totusi masina are 220.000 de mii de km reali si din 2008 de ce o fi schimbat asa repede discul oare vor mai fi probleme? Astept raspunsuri va multumesc mulr, cu respect Vlad

10 răspunsuri:
| AndyKama a răspuns:

Salut!
220 k km nu mi se par exagerati pentru schimbarea discului de ambreiaj, in special daca masina a fost condusa in stil agresiv.

O data cu schimbarea discului de ambreiaj in proportii mari nu cred ca ar mai fi probleme, insa ar fi fost mult mai util sa stim ce simptome au fost inainte sa schimbe discul.

Nu cumva sa fie ceva probleme cu volanta, sau cutia de viteze in sine...Inainte sa o cumperi, mergi la un service profesionist si fa-i un diagnostic.

suntserios
| suntserios a răspuns:

La 220.000 e ceva absolut normal sa fie schimbat discul... de obicei pe la 150.000 incepe sa faca probleme

| darrio2007 a răspuns:

Nu ar trebui sa fie probleme cu discul de ambreiaj. Oricum ii faci proba inainte sa o cumperi, nu? Vezi atunci cum intra in viteza.

| AndyKama a răspuns (pentru suntserios):

Exagerezi putin...

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru AndyKama):

De ce? daca e o masina care a fost folosita 70-80% intr un oras aglomerat se duce ambreiajul repede

| AndyKama a răspuns (pentru suntserios):

Ai folosit formula "de obicei", si de obicei crede-ma ca nu se schimba la 150k km discul de ambreiaj.In regula, daca folosesti schimbatorul pe post de facalet, atunci e foarte probabil sa fii nevoit sa faci schimbul.La fel, daca ai cutie de viteze automata, esti nevoit pe la 150.000 km sa schimbi volanta.Dar la un mod de condus decent, pentru un opel, iti poti face griji pe la 250k km.

| Vladutz_Stoleru_1993 a răspuns (pentru AndyKama):

Salut AndyKama! Mi-a zis acel prieten ca intra cam greu in viteza asta era problema si de aceea a decis sa schimbe discul.Mai ajuta-ma cu nite sfaturi daca te pricepi.Un amic in varsta de 35 de ani are tester profesionist nu e mecanic dar se pricepe a ajutat multa lume si exact ce diagnostic a gasit el asa a zis si la service.Tu ce zici daca ma duc la el gaseste orice problema, omul si-a luat testerul pentru el ca are vreo 5 masini personale si le intretine singur..si cu discul cum e fama mai inteles, deci nu vor mai fi probleme? Multumesc mult

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Vladutz_Stoleru_1993):

Testerul nu iti poate spune decat parametrii motorului si statusul altor dotari ale masinii (airbaguri, erori ale cheii, senzori care n-au functionat o perioada, etc). Nici cei din reprezentanta nu pot spune daca masina din fata lor a fost avariata si facuta la loc din bucati si are km dati inapoi, doar facand o diagnoza. E nevoie de un istoric al masinii (carte service), cu toate interventiile facute in service, inclusiv schimburi de ulei si filtre.
Nu am inteles insa daca masina are acum probleme (schimba greu), sau a fost aceasta problema doar inainte de a schimba ambreajul, iar acum s-a remediat.
Oricum, un disc de ambreaj uzat se manifesta prin prierderea puterii, insa nu afecteaza schimbatul treptelor. Cand nu mai schimba cutia calumea, problema poate fi de la placa de presiune, sau ceva din actionarea ambreajului (pompa, cilindru, furca). De asemenea, poate exista un reglaj al cursei ambreajului. Pentru a depista aceste probleme la ambreaj, in primul rand, faci o proba de schimbare a vitezelor pe loc, prima data cu motorul oprit, apoi pornesti motorul, tii ambreajul calcat si treci iar prin toate vitezele, sa vezi daca se schimba la fel de usor (normal ar fi sa se schimbe si mai usor decat cu motorul oprit). Daca se schimba mult mai greu, si se simte cate un soc de fiecare data cand se cupleaza o treapta, e valabil ce am scris mai sus: ambreajul nu decupleaza corect, si nu e vina discului.
Alta problema ar mai putea fi sincroanele, insa alea nu se strica atat de repede, iar daca se strica unul, ai problema la cuplarea unei anumite trepte. De exemplu, se strica sincronul pinionului 3, vei intampina probleme la cuplarea treptei a 3-a, restul va functiona corect.

| Vladutz_Stoleru_1993 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut! Mersi de raspuns..HAi ca mai zic odata acest prieten mi-a zis ca schimba greu treptele si a bagat-o in service si ia schimbat discul de ambreeaj plus distributia uleiul si restul..eu ma interesam daca o sa mai am probleme cu discul de ambreaj sau la acest model de masina daca sunt multi 220 de mii de km, el spune ca sunt 100 % reali daca imi da mai mule sfaturi si sa imi zici de dicul de ambreeaj cate ceva

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Vladutz_Stoleru_1993):

Daca acum schimba bine vitezele, nu, nu o sa mai ai probleme.
Cutiile de Astra H sunt bune, nu am vazut nici una defecta pana acum.
Am 'pe aproape' un Astra H 1.9 CDTI, printre clienti una 1.6 benzina, cunosc posesori de 1.3 CDTI si 1.7 CDTI... N-am vazut probleme cu cutia la nici una.
Doar cu EGR-ul necuratat la cea 1.6 benzina, si filtrele de particule de la cele diesel.