In cel mai bun caz daca nu este o problema mecanica, poate fi rezolvata din software
Ai putea lua legatura cu serviceuri care fac regenerare de filtru de particule, rezolvare probleme pornire cald/rece la grupurile VAG etc
Pana atunci vrei nu vrei tot la mecanic trebuie sa mergi.
Sunt curios daca motorul tau e trecut in acte, acest motor de e90 pe un e46
Menționez ca motoru nu e trecut în acte, cum aflu seria motorului? e trecuta undeva pe el?
Recunosc e copy-paste dupa un baiat care stie, de pe un anumit site dar te-ar putea interesa informatiile :
"Daca se inlocuieste motorul unui autovehicul, este necesara prezentarea la Registrul Auto Roman pentru efectuarea modificarii cartii de identitate. Cel mai simplu este sa se monteze un motor identic cu cel anterior, adica unul care are acelasi cod motor cu cel mentionat in cartea de identitate. In acest caz la R.A.R. se verifica doar aspecte legate de fixarea noului motor, daca au fost pastrate elementele pentru reducerea poluarii (catalizator, sonda lambda etc.) si se realizeaza testul de poluare specific unei inspectii tehnice. Daca se monteaza un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar in cazurile in care noul motor are performante mult diferite fata de cel initial (putere mai mare, configuratie diferita care presupune reamplasarea suportilor motorului etc.) se efectueaza probe specifice in cadrul Laboratorului de incercari pentru securitate rutiera al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, in noua configuratie. "
te risti cu alt motor dar treaba ta, eu nu stiu cum ai trecut pana acum ITP-ul?
Asa am cumpărat-o și eu, nu ma gândeam ca e chiar asa mare problema
E adevarat nu ma pricep cum e cu swapurile de motor pe partea de declarare a lor, dar te asigur ca este mare bataie de cap, de fapt nici nu stiu daca se poate acum declara la RAR daca nu cumva iti trebuie ceva mentiuni si o foaie de "lucrari" de la un service autorizat, altfel nu vad cum ai demonstra la RAR ca l-ai montat? Si ca l-ai montat safe
Trecand peste asta, poate e mai usor decat cred eu, dar imi este sa nu ai probleme cu politia la un control al RAR in trafic. Atunci vei avea probleme si nu vei mai putea circula, simplu unde e seria?
Deci fa sapaturi despre cum poti intra in "legalitate"
Nu te pacienta insa, sunt multi care au pus voit alte motoare pe masini si merg blat cu ele, cat sunt unii care au facut demersuri legale si au omologat acele motoare schimbate...
Intereseaza-te ce si cum tot pe la RAR, sunt sigur ca vei primi toate informatiile necesare si vezi tu daca este rentabil sau nu, adica sa nu coste aceasta omologare cat masina daca ai vinde-o. Daca nu e acelasi tip de motor stiu ca costul poate fi mare.
Trecând peste asta, nu știu cum sa comand kitu pentru revizie și multe altele care cer seria motorului. Sa comand pur și simplu pentru e90 2.0 benzina sau sa comand pentru vechiul motor care este trecut în acte? Cam asta e marea mea problema. De exemplu îmi trebuie un compresor, cum îl comand?
Este o problema pertinenta!
Daca stii exact ce motor ai pe masina, ce cilindree, ce kw are majoritatea pieselor le poti comanda cu aceste detalii, dar ce faci cand ai nevoie de piese originale care vin doar pe serie sasiu iar la tine seria sasiu identifica un alt motor, hmm complicat
Ce ai tu nevoie este impreuna cu un mecanic sa gasesti seria motorului, care din cate stiu este scrisa undeva pe placuta de identificare din compartimentul motor, astfel vei scapa de stres. Unde este ea practic localizata la motorul tau, habar nu am, dar ar trebui sa existe undeva.
Stanmariusvasile întreabă: