E intr-adevar mai maroniu fata de uleiul din alte motoare diesel, dar aia e culoarea uleiului nou. Poate ai motorul foarte bun, si nu scapa mai deloc funingine in ulei.
Fum nu ar trebui sa ai deloc; eu circul cu un tractoras cu injectie rotativa veche, fara computer, si nu da fum absolut deloc, desi e reglat la ureche, s-a umblat la toate reglajele. Alimenteaza doar Petrom, daca merge mai bine. Ai injectie pomp-duse, care e foarte pretentioasa la combustibil. Ai putea sa ii faci si un tratament cu aditiv de injectoare, de la Liqui-Moly.
Temperatura la motorul tau ajunge repede la 90 de grade datorita unui sistem de incalzire rapid, instalat pe circuit, si nu ar trebui sa urce mai sus de 95 de grade. Volkswagen are sistemele de racire foarte bune, pe masinile din 2000 incoace.
Pentru linistea ta, deschide vasul cu antigel, vezi sa fie culoarea normala acolo (fara pete negre sau galbene), si uita-te si pe joja, sa fie ulei maro spre transparent, sau negru, fara pete galbui, si sa fie tot fin, fara cocoloase mai groase.
La urmatoarea revizie, roaga mecanicul sa verifice jocul axului de la turbina. Daca este mare, e mai bine sa-ti reconditionezi turbina acum (1000-1500 lei), decat sa te lase in drum pe neasteptate, si sa-ti mai strice si altceva (intercooler, supape, motor...). La motoarele cu pompe-duse sunt problematice turbinele, iar o turbina in stare proasta, poate fi cauza fumului.
Am reglat si eu injectoarele acum o saptamana si un injector a trebuit sa il schimb. Mi s-a zis si acolo sa fac tratamentul cu aditiv sa fiu sigur. Am sa tin cont de treaba cu turbina. Mersi mult pentru informatiile detaliate! Am verificat vasul de antigel, capacul de la ulei si joja cu motorul rece, nepornit de o zi, cu motorul la 90 de grade si cu motorul la 50 de grade dupa ce am lasat-o cam 15-30 de minute. Pe capac nu apare mazga aia de care am citit in vasul de antigel e o mica pata neagra deasupra tare, probabil e doar o urma de mizerie si are culoarea roz deschis si un miros sa zic de produs de curatat dar nu de ulei si la joja aceeasi culoare a avut-o tot timpul la cele 3 verificari acum e cu un mm sau 2 sub nivelul maxim suportabil de pe joja. Joi am de facut un drum cam de 150 de km si sa vad atunci daca e la fel in legatura cu fumul si cu tremuatul ala
Si de asemenea cand am dat drumu la capacul de la vasul cu antigel nu a bolborosit cum se zice in cazul unei chiuloase defecte si s-a auzit doar un puf usor
Pata aia de deasupra, poate fi niste ulei.
Are densitatea mai mica decat apa (antigelul), de aia ajunge intotdeauna in vas, deasupra.
Daca nu apare mai mult, nu e o problema. Verifica atunci cand e motorul cald, sa existe ceva presiune in vasul de antigel. Daca nu e, cumpara un capac nou.
Capacele au o supapa reglata la o anumita presiune. Daca e defect, tine presiune prea mare, sau depresurizeaza instalatia de racire. Cand e presiunea prea mare risti sa iti cedeze vreun furtun, cand nu e presiune deloc, risti sa intre uleiul in antigel, circuland prin orificii destul de apropiate in zona garniturii de chiuloasa. Uleiul are in jur de 6 bar, "fuge" prin orice spatiu. Daca antigelul nu are si el aia 1-2 bar normali, imediat vine uleiul peste el, pe sub garnitura, sau prin termoflot.