Daca vrei consturi mai decente iti iei un benzinar mai mic. Un 1.2-1.4 de generatie mai noua si o masina mai mica.
Eu as vrea mașina de genul Berlina sau un combi, acest gen de motor găsești mai mult la polo de ex
Octavia generatia 2010-2011 facelift cu 1.9 tdi ultima generatie unde se trage cortina asupra gloriei de aur a marcii Volkswagen, masina aia produce nu consuma, ai loc sa-ti bagi toata familia in portbagaj, foarte fiabila mecanic, e un tanc la capitolul de bucsaraie, revizia anuala te costa cat o intalnire cu o gagica la un restaurant mediu, per total o masina care tine cu casa si care cedeaza greu.
Dieselul e mai ieftin la intretinere, in ciuda polemicilor tinute de necunoscatori pe la coltul blocului.
Am avut o Astra G 1.6 care mai mult statea in garaj, mi-a mancat cateva mii de lei stricandu-se aiurea, fata de Vectra C cu dublul kilometrilor ei, care merge zilnic si pe distante lungi, cu 1.9 diesel.
La VAG-urile dupa 2010 merita motorul 2.0 TDI.
Și cam este întreținerea la Vectra?
Vectra sa înțeleg ca este pe Diesel?
Cam cât te costa toată întreținerea cu schimb cu ulei cu tot?
Da, e dieselul 1.9 CDTI, 150cp.
Uleiul si filtrele ma costa vreo 600 de lei, piesele de distributie m-au ajuns 1000 de lei.
Manopera undeva pe la 200 de lei pentru ulei + filtre si vreo 500 pentru distributie.
Ambreiajul ar fi scump, vreo 3000 de lei doar piesele, iar manopera inca vreo 800.
Timpul nu prea e relevant, minim 2 ani, poate chiar 3-4.
In kilometri ar fi fost de calculat asta, si nu stiu exact... Peste 30. 000km un set de placute, oricum. Ca la orice masina.
O am de 4 ani, pana acum am schimbat placutele o data, discurile doar pe spate, si urmeaza abia acum sa pun discuri pe fata. Am luat-o cu reviziile la zi, a trebuit doar sa o mentin.
Mai mult de 450 lei 500 lei nu te costa uleiul cu filtrele inclusiv acela de motorina. Combinatia Motul - Liqui Moly la alegere + Filtre MANN este cea mai potrivita. Revizia o poti face si tu acasa daca te pricepi si te scutesti de 100-200 lei dati la mecanic
Optional recomand schimbarea uleiului de transmisie ca sa iti schimbe frumos iarna si sa intre mai lejer in viteza, unii nu recomanda asa ceva dar este optional si diferenta este mare (daca iti iei manuala), ia un ulei de transmisie Liqui Moly cantitate 2 litrii ca atat intra.
La uleiul de motor intra 4 litrii si iti sugerez Motul 8100 x-clean, calitate-pret imbatabil, e peste Castrol, toarce motorul ca o pisicuta.
Ca motorina, iti recomand doar Petrom si OMV, standard, extra, la alegerea ta.
Revizia la 1.9 tdi recomand s-o faci la 10.000 km nu la 15.000 sau 20.000 km ca romanii, o poti face si la 8.000 km daca te tine buzunarul, daca vei face revizia la 10.000 km motorul o sa-ti multumeasca si o sa te bucuri de fiabilitatea laudata a unui 1.9 tdi autentic.
1.9 tdi este un motor care poate duce un stage 1 lejer dar si un stage 3 cu internele stock, asa ca daca vrei sa faci economie si mai mare la carburant fa-i un stage 1 masinii daca esti un sofer linistit, vei economisi 0.5-1l la suta de km in functie de cat de bun este softul.
1.9 in medie are un consum de 4.7-5.3 la drum intins si in oras nu sare de 6-7.7 in functie de stilul de condus, e un motor ideal.