Nu trebuie sa fie identice toate anvelopele, ci sa fie de aceeasi dimensiune toate 4, pentru a nu exista diferente de rotatie vs viteza.
Daca pe fata ai Dunlop iar pe spate Debica, nu e nici o problema. Sistemul 4x4 nu sta in amprenta anvelopei, in review-urile sale ori in clasa de aderenta.
Sistemul 4x4 inseamna practic ca toate rotile sunt conectate la motor, si oarecum intre ele. Daca una din roti este mai mare sau mai mica decat restul, grupurile "o iau razna", se invart mult inutil, iar asta poate cauza uzura. De asemenea, sistemele electronice ale masinii (ESP si cele care tin de tractiune) pot interpreta gresit diferenta de rotatie a rotii mai mici/mari, si pot "corecta" mersul acesteia intr-un mod eronat.
In rest, poti sa pui 4 anvelope de model diferit fiecare, n-are nimic dpdv al tractiunii.
Anvelopele se pun in pereche de cate doua, indiferent ce tractiune ai. Toate de aceeasi dimensiune, asta e singura conditie.
In cazul de fata ai dreptate, dar la BMW daca nu ai cauciucurile identice si dimensiunile din carte iti trozneste cutia de transfer rapid. Nu uita la BMW de steluta de pe anvelopa.
Identic AUDI si Mercedes. Anvelopele toate identice si uzura egala
La 4 motion tu ai haldex si spatele e mai mereu decuplat, deci nu ai probleme
Chiar sunt curios daca stiai faza cu steluta la BMW
Nu stiam. Cred ca am mai auzit-o, dar nu m-a interesat.
In manualul masinii probabil scrie treaba asta.
Tot acolo unde scrie si ca uleiul LongLife tine 20-30. 000km, desi el e apa chioara dupa 12.000
Sau ca uleiul din cutie nu se schimba...
Multe instructiuni sunt doar marketing.
Schimbi cate vrei, de regula se schimba ala care e dus, deci poti schimba doara unu singur, doara sa fie aceleasi specificatii ca si alelante.
De regula daca schimbi toate 4, ele ar trebuie sa se uzeze cam in acelasi timp,asta pentru ca mai rotesti rotile etc.
Asa si daca ai facut pana,asta inseamna ca gata trebuie sa schimbui acel cauciuc? Cine tea mai pacalit,tot asa unu gen Turbina Deci daca intra un cui si ai cauciucul bun, sau nou, tu te apusi sa il s chimbi?
De vulcanizari nu ai auzit, sau cum se mai numesc? Te duci si iti repara aia cauciucu, nu trebuie sa cumperi altul, de ce sa dai mai stiu eu citi bani cand poti sa dai 20 de lei, ori cit o fi sati puna ala ceva acolo.
Deci la orice masina schimbi ce cauciuc vrei, vrei 1 singur schimbi doara unu, nu are a face ce masina este, deci ce ai auzit ai auzit aiurea, aia bat cimpii.
Daca in schimb ai bani si nu ai ce face cu ei, poti sa schimbi pe toate 5 asta daca ai si rezerva, ori daca ai cauciucuri run flat, atunci doara 4.
Uite o idee buna,daca tot vrei sa cheltui ceva bani,baga cauciucuri de astea Run Flat,nu o sa mai ai treaba cu pana, faci pana, mergi in continuare nu se intampla nimic, plus nu mai cari dupa tine roata de rezerva.
Nu mai ramai in drum, daca nu te pricepi sa schimbi singur o roata, cu cauciucuri asa mergi peste 50 km fara probleme, ajungi la un service iti repara aia pleci mai departe.
Aastia de la BMW asa fac masinile astea seria 3, nu stiu seria 5, dar cred ca si alea tot asa vin, nu au roata de rezerva, au caucuciucuri run flat.