anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Salutare.

Aș avea o întrebare: aerul condiționat (AC) al mașinii are vreo legătură cu bateria mașinii respective, este un consumator al bateriei aerul condiționat (AC)? Pe modul încălzire.

16 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Normal ca are. De unde crezi ca se alimenteaza?
Doar nu merge cu aburi.

regis
| regis a răspuns:

Compresorul aerului conditionat este actionat de cureaua de accesorii, nu este un consumator direct al bateriei. In schimb ventilatorul care introduce sau recircula aerul in habitaclu este electric.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Nu are prioriu zis. Ca ac ul functioneaza doar cand functioneaza si motorul asa ca va consuma din ce produce alternatorul.

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Tocmai cand sunt -10 afara a venit intrebarea despre ac
Orice dotare din masina consuma curent
Doar la butoane il pornesti deci pe curent se activeaza

| crysty1222 a răspuns:

Nu are legatura cu bateria. Compresorul aerului conditionat este actionat de cureaua de accesorii. Dar de ce intrebi, nu baga aer rece?

| 28cosmin a răspuns (pentru crysty1222):

Bagă aer rece. Dar încălzirea consumă?

| crysty1222 a răspuns (pentru 28cosmin):

Ce sa consume?

| 28cosmin a răspuns (pentru crysty1222):

Bateria în timpul mersului a aerului condiționat pe modul încălzire

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Salut,

Sigur ca da.

Compresorul are un electromagnet de actionare care se alimenteaza la 12V si un sistem de cuplaj asemanator ambreiajului.
Cand actionezi butonul de pornire pentru aerul conditionat din masina, acel sistem electromagnet - ambreiaj cupleaza inelul exterior peste care trece si cureaua. Atunci pistoanele din interiorul compresorului se vor misca si vor pompa aer.

Mai detaliat aici :
https://www.youtube.com/watch?v=urFVLKlpf1I

| crysty1222 a răspuns (pentru 28cosmin):

Incalzirea nu are nicio treaba cu aerul condionat. Incalzirea in masina se face cu ajutorul unui calorifer prin care intra apa calda de la motor, iar un ventilator iti sufla aer cald in interiorul masinii. Doar ventilatorul respectiv consuma, dar daca esti in timpul mersul ui nu ar trebui sa-ti consume baterie daca alternatorul functioneaza in parametri.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru anonim_4396):

Ma corectez. Compresorul pompeaza doar freonul. Ventilatorul este cel care aduce aerul racit la urma.

https://www.youtube.com/watch?v=I5rrZSu4PxQ

anonim_4396
| anonim_4396 explică:

Pe modul incalzire este doar caldura pe care o da motorul si consuma doar ventilatorul. Altceva nu.

| Zuzu1991 a răspuns:

O tona de raspunsuri gresite... AC nu functioneaza pe baterie, PUNCT

practic singura legatura e ca atat timp cat functioneaza AC, bateria e mai putin incarcata, dar atat, AC nu functioneaza atat timp cat motorul nu e pornit si nu produce curent, iar daca ar functiona s-ar goli RAPID!

poate la o masina electrica, dar acolo bateria e capabila sa invarta rotile, care consuma mult mai mult ca AC, deci face fata si la AC

insa, vad o greseala majora la intrebarea ta, pe modul de incalzire NU ar trebui sa functioneze AC (care consuma mult si te costa benzina), ci din motor, se poate face un sistem prin care evacuarea gazelor din motor sa incalzeasca aerul din ventilatoarele de aerisire (sau ceva de genul asta, nu stiu exact, dar sunt foarte sigur ca se poate)

| relian a răspuns:

Pe caldura n-are a face cu bateria,caldura vine de la motor,in interiorul masinii ai un radiator de apa care vine din motor,cand apa din motor se incalzeste ai si tu caldura in masina.
Aer rece ai de la compresor,dar ala este actionat de motor,ca urmare daca motorul sta pe loc nu ai nici aer rece.

Bateria nu are a face cu nici una din astea,nici cu aerul rece,nici cu ala cald.
Unia spun numa balarii,habar nu au cei ala AC,c,ei aia masina dar totusi scriu pe aici,te minunezi ce citesti laughing vad un raspuns care suna cam asa "de unde crezi ca se alimenteaza?" laughing deci caldura si compresorul dupa ei se alimenteaza de la baterie laughing ce tie si cu bateriile astea,stam bine daca e asa,probabil ei sunt undeva in viitor laughing
Ce ai tu la masina si foloseste curent electric,este caldura din scaune daca ai asa ceva,dar si aia pleaca doara daca motorul este pornit,pentru a lua curent de la alternator nu de la baterie,pentru ca ar omora acea baterie.
Un alt consumator de curent electric care ajuta sa ai rece sau cald in masina sunt ventilatoarele,alea care circula aerul in masina,deci alea sunt electrice, dar nu consuma mare lucru, poate lua curent si de la baterie, dar cum am spus nu ele fac cald sau rece, doara circula aerul in masina, ajuta doara.

| relian a răspuns:

Cred ca de fapt tu ai vrut sa stii daca aerul conditionat consuma benzina sau motorina ce masina ai,curent daca ar consuma ala este produs oricum de masina de alternator,deci nu tear afecta cu mai nimic.
Deci te intereseaza consumul de carburant.
Da aerul conditionat, ma refer la aerul rece ala cand este pornit consuma masina mai mult combustibil, dar pe caldura nu consuma, caldura cum am spus vine de la motor.
Pe aer rece motorul va trebui sa invarta si compresorul ceea ce va mari consumul de benzina sau motorina, nu cu f mult dar creste consumul cat de cat.

| badpanda a răspuns:

Compresorul are un ambreiaj electromagnetic.Dar consuma curent doar cand este actionat.
In orice caz pe vremea asta dezaburirea la mine se face automat cu pornirea compresorului de clima.
Caldura nu prea am nici eu, deoarece motorul se incalzeste mai greu si cred ca am si radiatorul din habitaclu infundat putin.