| Începătorul988 a întrebat:

Salutare. Ce sa aleg dintre golf 5 2. 0tdi 140cai, si Opel Astra h 1. 9cdti 150cai. happy
Ambele hatchback.
Funda si o bere fara alcool. happy

25 răspunsuri:
| Alexandru250201 a răspuns:

Depinde acum ce vrei, fiabilitate Golf 5, sa arate mai agresiv Astra, putere mai mare, Astra H, la consum sunt aproape egale acum tu alegi care-ti place mai mult

| Carter_Flore_1999 a răspuns:

Salut. Ca si consum, ambele sunt aproape de acelasi prag. Acum depinde de cati km au in bord si depinde de ce preferinte ai tu pentru una din cele doua marci sau pentru aspectul masinii.

| Începătorul988 explică (pentru Carter_Flore_1999):

As vrea masina pentru modificat exterior... La astea nu imi place spatele.

| Începătorul988 explică (pentru Alexandru250201):

As vrea in 4usi... si din pacate astra h nu este agresiv in spate

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Niciuna. Aleg Ford Focus oricand cu ochii inchisi.

| Începătorul988 explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

La Focus nu ma multumesc motoarele. As dori un minim de 140/150cai, diesel

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Începătorul988):

Pai si stabilitatea nu te intereseaza? Focusul are punte independenta spate, Golful si Astra nici nu viseaza la asa ceva.

| Începătorul988 explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Nu. Nu vreau masina de fuga. Pe masina va fi montat o suspensie pe aer cu jante pe 17/18. happy

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Începătorul988):

Ok. Dar atunci la ce-ti trebuie un motor de 140 cp? Ca doar n-o cumperi sa cari cu ea pentru ca daca este asa atunci nu te-ai orientat bine catre clasa asta de masini.

| Începătorul988 explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Nu vreau sa car. 140cp mi se pare minimul necesar pentru o masina. Nu vreau nici sa ma dau jos sa o imping intr-o depasire, dar nici sa zbor cu 300 happy

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Începătorul988):

140 cp e minimul necesar cand masina are peste o tona si jumatate ori Golful si Astra nu au.

| Începătorul988 explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

M-am uitat asa peste focus. Nu zic nu, mi-ar place un focus mk2 titanium. Imi poti zice care este cel mai puternic motor diesel?

| Anonimaaaxgar a răspuns:

Opelu'

| Începătorul988 explică (pentru Anonimaaaxgar):

Mi-ar place si un ford focus mk2.5, 2.0tdci 136cp

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru Începătorul988):

Sincer nici nu stiu ce ani cauti pentru ca un focus nou are 150 cp pe motoarele de 2.0.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Opelul, pentru multe avantaje fata de Vulzvagin:
1. Motorul nu mananca ulei, trage, si nu-i cedeaza turbina
2. Caroseria nu rugineste ca Golf 5, si e foarte legata
3. Are aspect de masina, nu e facuta din forme rotunde din facalet
4. Opel Astra e dintotdeauna o masina reusita, pe cand Golful, o caruta simplista si deloc calculata.
Le-am condus si service-at pe ambele, Golful e un pamflet. Rugineste pe toate aripile, interiorul e inghesuit si cu aspect ciobanesc, tinuta de drum e comparabila cu un Punto obosit, iar motorul 2.0 TDI cu PD are o gramada de probleme inevitabile, indiferent de intretinere.

| Începătorul988 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Astra h are si unchiul meu, achizitionata pe 7aprilie, 1. 7cdti, facelift 2009, si pana acum a fost super multumit de ea.
Acum, intrebarea mea este, cu sau fara buton sport. Am auzit ca, cu buton sport ar avea suspensii IDS+, la care intretinerea este foarte scumpa, avand in vedere ca telescoapele ar ajunge undeva la 6000ron cu manopera, dupa ce mi-au zis baietii de pe grupul Astra h Romania

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Începătorul988):

Asa este, cu buton sport ai doua softuri, adica ala clasic de 120cp (bleg), iar cu butonul apasat, trece in softul sport (150cp), iar telescoapele sunt active (se intaresc in modul sport).
E scumpa intretinerea lor, si sunt si cam incomode. Varianta comoda ar fi fara buton sport, dar resoftata, sa mearga permanent cu softul de 150cp. E foarte misto masina cu soft 150cp, pe cand cu soft 120, in unele momente iti vine sa te dai jos sa o impingi (glumesc/exagerez).
Nu ajungi chiar la 6000 de lei (daca stii mecanici la negru si ai incredere in piese aftermarket), dar nici ieftin nu iesi.

| Începătorul988 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Sa inteleg ca cea de 1. 9cdti 150cai fara buton sport, nu ar dezvolta 150cai, sau?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Începătorul988):

Uite, pe Vectra C, Saab, Alfa Romeo si Fiat, se gaseste acel motor (1.9 diesel 16V), cu soft simplu de la 140cp pana la 180cp (diferite versiuni). Pe Astra H, cel mai puternic are 150cp, dar vine cu soft dublu, adica 120cp in modul normal, si 150 cand apesi pe soft.
Varianta pe care o propun eu, este sa cauti o Astra fara buton sport, care probabil va avea soft de 120cp, si sa ii pui un soft de fabrica de 150cp, copiat de pe un motor similar, sau chiar unul dezvoltat de un tuner bun.
Singura mica problema este ca majoritatea motoarelor care sunt pe Astra H fara sport, cu 120cp, este ca au doar un ax cu came, adica 8V, nu 16V. In rest e cam acelasi set motor, deci cu softul de 150cp o sa traga aproape la fel de bine, ca una cu buton sport.
Motorul 1.9 CDTI e de fapt creatia italienilor de la Alfa Romeo/Fiat, sub emblema 1.9 JTD, si se gaseste si pe cateva modele de Saab, cu amblema TiD.
Motorul 1.3 CDTI e tot preluat de la Fiat (il gasesti pe Punto), iar motorul 1.7 CDTI e dezvoltat din origini Isuzu, adica e din lantul 1.7 TD - 1.7 DTI, dar imbunatatit constant.
Dupa mintea mea, tot ce s-a adunat la Opel in materie de diesel, adica toate CDTI-urile, sunt mult mai reusite decat unele generatii de TDI, si mai ales decat DCI sau TDCI.

| Începătorul988 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Am vazut ca exista astra h de 120 8v si 150cai 16v, fara buton sport. Sa inteleg ca tit 120 cp are?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Începătorul988):

Nu stiu toate versiunile. Daca exista 150cp cu 16v fara buton sport, e ideala, ca probabil nu mai are suspensia activa, deci se intretine mai ieftin, si e mai comoda.

| Începătorul988 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, dar din cate as fi citit pe mai multe forumuri butonul SPORT doar ar dezactiva ESP, ar face suspensia mai rigida, pedala mai "sensibila" si directia mai precisa. Nu ar fi vorba de soft'uri... si din cate stiu, vectra c nu are aceleasi motoare de pe astra h?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Începătorul988):

Butonul sport intareste suspensia, si trece in softul sport.
Masinile cu buton sport, au doua softuri pentru ECU (calculatorul motorului).
Vectra C are motorizarile ca pe Astra H, dar sunt multe de 150cp fara buton sport, deci cu un singur soft.
Iar in materie de softuri, Alfa Romeo 159 cu motorul 1.9 JTDm (care e practic 1.9 CDTI 16V), vine cu soft de fabrica de 180cp, si nu are buton sport. Iti pui softul ala pe o Astra fara suspensia activa, si te-ai scos, in materie de motorizare.
Sau iti cumperi Alfa Romeo cu totul laughing
Dar la Alfa, sunt foarte scumpe componentele suspensiei, fata de Opel.

| Începătorul988 explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Raman la un Opel Astra H 1. 9cdti 150cai. Am vazut ca sunt 2motorizari pe olx, 120cai si 150. Cu/fara buton sport.
La 1. 7cdti exista buton sport, si din cate stiu e doar motorizarea de 110cai.