O să mă interesez mai bine înainte să îl fac oricum, dar am un prieten care a folosit chiptuning la o Dacia Logan, tot pe gaz, și nu a umblat la calculatorul de gaz, și nu a avut probleme.
Nu ai probleme, dar vei beneficia de putere suplimentară doar pe benzină dacă nu umbli și la cel de gaz.
1.4 mpi si 80 de CP, ce castig sa ai din soft? 10 CP? Nu prea ai ce modificari sa faci la o masina slaba in performante.
Posibil sa mearga dusa in cai mai multi dar fara a o converti la turbo nu vad cum
Exista o japoneza pe care o si detin care numai din soft la motor aspirat de 2 litri castiga 35 de Cp, dar acolo conteaza internele motorului mult, raportul de compresie, pistoanele care-s speciale.
Sfatul meu masina ta e si asa compromisa spre consum cat mai bun, raport pret-consum bun, cu acea instalatie GPL, las-o asa.
Daca vrei o masina mai buna in performanta iei una cu motor mai mare turbo benzina, daca iti place tot marca asta skoda au iei motorizarile de la VW daca nu ma insel TSI sau cum se numesc la 1.5 turbo se duc in 150 CP.
Multumesc pentru raspuns! Treaba e ca nu ma indur sa vand masina pentru ca este chiar foarte intretinuta si nici sa-mi mai iau una nu-mi permit.
Decat sa visezi la soft pe un benzinar vechi, mai bine schimbi piese.
1. Ax cu came mai agresiv
2. Filtru sport, pentru a auzi mai bine mersul motorului
3. Bujii noi premium, eventual cu tot cu bobine mai puternice
4. Benzina cu cifra octanica mai mare, ideal de 100-101.
Dupa axul cu came mai mare, poti face softul, cu un raport AFR mai bogat.
Nu fa softul la orice pustan, pe 100e. Alege o firma gen TCM Tuning, pentru optimizare dedicata masinii tale.
In final vei baga vreo 2000-4000 de lei, pentru o crestere de maaaaxim 10cp, la un cuplu la fel de mic ca si inainte. Adica nu ajungi nicaieri.
Dar ti-am raspuns la obiect, fiind din domeniu.
Mulțumesc frumos de răspuns și de informații, speram să pot să l duc măcar la 100 de cai...
Doar cu conversie turbo, sau modificare la nivelul chiulasei, sa o treci cumva la 16V.
N-au prea multe informatii pentru motoarele fara turbo...
Sa iti zic cine sunt si acesti TCM turbo, e doar numele de ei, voinea ala facea inainte prin parcari modificarile, acum faptul ca au un dyno performant si ca si-au facut reclama ca se duc mai toti baietii de bani gata si proxenentii din Bucuresti cu masini tari la ei, ei fiind in Ilfov, li s-a dus vestea.
Un tuner adevarat nu ia harti gata modificate le pune in ECU cu copy paste face doua Run-uri pe dyno si gata e softul in 1 ora, un tuner adevarat iti ia 2000 de euro pe un soft facut CUSTOM de la zero special pentru fiecare masina in parte, in functie de ce vei face cu masina :competitie, drag, street etc
Ce fac TCM este japca pe fata, iau 400-700 euro pe softuri facute de alti tuneri prin copy paste.
Te-ai mira cati oameni mai putini cunoscuti prepara masini pentru competitii si fac softuri de la zero pe aceeasi bani pe care-i cer TCM.
Nu-s nici de la concurenta nici nimic, nu-mi place sa fiu prostit de cineva care doar are publicitate in spate si care minte lumea ca ei fac softuri in functie de masina, pe bune? in 1-2 ore, imi vine sa rad.
Cine vrea sa isi mai faca soft la TCM sa le transmita acest mesaj, poate isi vor vedea lungul nasului si vor intelege ca lumea nu e proasta si ca nu doar ei se pricep la smecherii si prosteli.
O vorba zice hotul ascunde, politistul descopera!
Nu zic ca lucreaza prost sau ceva, doar rapid si cu chestii de a gata
dar cum ti-am zis tuningul care se face in 1 ora nu e tuning
sa faci harti de la zero dureaza si cateva zile, crede-ma stiu ce zic
tcm turbo sunt comercializarea pura, cam tot ce se face in lumea asta a secolului vitezei, adica fac masini pe banda rulanta daca se poate si cate 10 pe zi, banul conteaza!
un tuner adevarat ar face 1 masina pe zi, dar ar iesi arta de pe mana lui!
Si nu doar TCM sunt neprofi in Romania cam toati care fac treaba asta, daca nu au un model in configurator nu fac acea marca, asa e si in SUA crezi? te duci cu un mustang boss din 70 si iti zice ca nu il prepara ca nu au soft pentru el? sau fac ei soft pentru el? dau un exemplu de masina, nu stiu cum se fac remaparile pe modelele pe carburator de exemplu, am zis exemplificativ ca sa arat ca tunerii din Romania nu au nicio treaba cu domeniul asta.
le-am inchis gura la domnii de la tcm cand le-am zis ca la masina mea pot sa scoata cu 10 CP mai mult fara nicio modificare externa de genul evacuare, filtru admisie, unul nu a mai scris nimic pe FB desi in configuratorul lor aparea cum ziceam eu, iar la o masina testata acelasi an cu a mea nu au reusit sa scoata cat promitea siteul lor si costa 500 de euro nu cateva sute de lei
Ferii întreabă: