Normal ca ti s-a stricat termostatu. Termostatu tine motoru la o anumita temp. Daca motoru este rece,termostatu va sta inchis,deci apa va circula in circuit inchis doara in motor, pana cand atinge temperatura la care este setat termostatu. Daca apa se incalzeste si mai tare, atunci termostatu deschide si apa din motor circula prin radiator, unde e ste racita de ventilatoare, apoi urca iar in motor deci circuitu deschis, asta la fel pana cand temp se duce la cat e setata termostatu.Deci termostatu inchide si deschide tot timpul, mentinind astfel o temperatura constata a motorului.In cazul cand se strica termostatu, ori ramane blocat pe inchis ori pe deschis. Daca ramane pe inchis atunci temp la motor urca f mult si apa fierbe, atunci trebuie sa opresti motoru, esti avertizat la bord, iese apa aburi peste tot
In cazul in care termostatu se blocheaza pe deschis apa circula tot timpul prin radiator este racita intruna deci nu o sa mai ai tem aia constanta cum ai zis tu 90 de grade.Cand vine iarna e si mai naspa afara fiind frig, apa se raceste rau de tot, ca urmare cesu ala nu mai arata nici mort 90 n-are cum, iar caldura la fel vine in suturi sau slab de tot.Tu cand dai drumul la caldura mai iei si tu din temp apaei a motporului si de aia scade.Am scris un roman sa ai idee cam ce se intampla cu apa la un motor.Deci schimba termostatu, aeriseste motoru si dupa o sa fii ok.
Va multumesc foarte mult de raspuns, o sa il schimb!
S-ar putea sa nu poată mașina atât. Exista un,, truc'' pentru oamenii ce au mașini cu probleme de genul. Atunci când motorul ajunge la o temperatura prea mare, trebuie pornita căldura, iar ăsta va raci motorul puțin. Poate pentru ca dvs. dați căldură mare și mergeți în turații mai micuțe, nu reuseste motorul sa se incalzeasca. Sper ca am putut fi de folos, succes!
Multumesc de raspuns!