| Ionut_Comiza_1997 a întrebat:

Salutare la toata lumea ....Am o problema la masina, problema este ca nu sunt sigur daca mi s-a stricat termostatul masinii, masina este VW Passat din 2003 1.9 TDI 101CP. Acum o sa va spun simptomele : Azi vara cand era cald afara 20-35 grade afara acul de la apa imi statea fix la 90 de grade, iar acum ca a venit frigul mi se ridica foarte greu, doar pana la 70-80 grade si dupa scade, masina baga caldura dar nu tot timpul cand vrea da caldura si cand nu, nu da deloc. Eu am facut un drum de 100km cu ea si cand m-am intors am deschis capota masinii am pus mana pe motor si furtune si erau calde ....la fel si apa din vas. Daca stie careva ce are, va rog sa imi spuneti, va multumesc mult!

4 răspunsuri:
| Anonim9114562123 a răspuns:

S-ar putea sa nu poată mașina atât. Exista un,, truc'' pentru oamenii ce au mașini cu probleme de genul. Atunci când motorul ajunge la o temperatura prea mare, trebuie pornita căldura, iar ăsta va raci motorul puțin. Poate pentru ca dvs. dați căldură mare și mergeți în turații mai micuțe, nu reuseste motorul sa se incalzeasca. Sper ca am putut fi de folos, succes!

| relian a răspuns:

Normal ca ti s-a stricat termostatu. Termostatu tine motoru la o anumita temp. Daca motoru este rece,termostatu va sta inchis,deci apa va circula in circuit inchis doara in motor, pana cand atinge temperatura la care este setat termostatu. Daca apa se incalzeste si mai tare, atunci termostatu deschide si apa din motor circula prin radiator, unde e ste racita de ventilatoare, apoi urca iar in motor deci circuitu deschis, asta la fel pana cand temp se duce la cat e setata termostatu.Deci termostatu inchide si deschide tot timpul, mentinind astfel o temperatura constata a motorului.In cazul cand se strica termostatu, ori ramane blocat pe inchis ori pe deschis. Daca ramane pe inchis atunci temp la motor urca f mult si apa fierbe, atunci trebuie sa opresti motoru, esti avertizat la bord, iese apa aburi peste tot laughing
In cazul in care termostatu se blocheaza pe deschis apa circula tot timpul prin radiator este racita intruna deci nu o sa mai ai tem aia constanta cum ai zis tu 90 de grade.Cand vine iarna e si mai naspa afara fiind frig, apa se raceste rau de tot, ca urmare cesu ala nu mai arata nici mort 90 n-are cum, iar caldura la fel vine in suturi sau slab de tot.Tu cand dai drumul la caldura mai iei si tu din temp apaei a motporului si de aia scade.Am scris un roman sa ai idee cam ce se intampla cu apa la un motor.Deci schimba termostatu, aeriseste motoru si dupa o sa fii ok.

| Ionut_Comiza_1997 explică (pentru relian):

Va multumesc foarte mult de raspuns, o sa il schimb!

| Ionut_Comiza_1997 explică (pentru Anonim9114562123):

Multumesc de raspuns!