E și nu e.
În primul rând, un părinte care să tacă din gură atât timp cât nu o iei grav pe arătură ar fi cel mai bun lucru care te-ar putea ajuta. Să îți spună ce și cum să faci calm, în „pauze" (la stop, sau chiar acasă), nicidecum în timp ce conduci.
Ieși seara, după 22 când traficul e mai redus și plimbă-te.
Nu ai cum să simți mașina din ture scurte pân' la piață la ore de vârf.
Din când în când, mai ieși pe un drum din afara orașului și bag-o-ntr-a 5-a!
Scolile din Ro sunt scoli de luat carnet nu de soferi. Soferie inveti dupa ce iei carnetul.
Nu te stresa,cănd o să fi la volan! Ia-o ca atare! Găndește pozitiv,găndește-te la ceva frumos,la o insulă în pacific,cu ceva tovarășe de viață pe acolo,valuri, ape cristaline, nisip fierbinte, palmieri, etc-ra! Și ai să conduci simplu și fără probleme! Fă așa cum ți-am spus!
Eu mai mult prin afara localitatii am condus
Parintilor le e frica sa nu stric ceva gen ambreiaj din cauza stangaciilor, asa ca nu se pot abtine sa nu imi zica.
Si care ar fi treaba la schimbatul vitezelor, ca instructorul nu zicea nimic daca nu o comiteam rau si evident ca nu am reusit sa corectez asta din scoala si.mai am scapari.
E greu de explicat „la distanță". Ar trebui să fiu lângă tine, să mă prind ce anume e nevoie să înveți.
Așa, în două(zeci) de cuvinte ar fi că nu trebuie să dormi cu piciorul pe pedala de ambreiaj (chiar dacă nu apeși pe el). Corelarea dintre mișcările celor două tălpi - stânga/drepta - una apasă, cealaltă se ridică și invers este foarte relativă și depinde de mașina pe care o conduci. Ideea de bază este că dacă ridici prea repede de pe ambreiaj și nu apuci să accelerezi, moar motorul sau „dârdâie" mașina la pornire / accelerare. Dacă apeși accelerația prea mult și nu ridici destul talpa de pe ambreiaj, mașina se va mișca relativ lin, dar uzura ambreiajului e enormă (plus supraîncălzirea) și motorul se turează aiurea =» consum mare de combustibil + uzură.
E mai greu la început, cu timpul te înveți. Și după ce te înveți o să schimbi mașina și o iei de la cap...