| Tudor_Andrei_2000_5tm6 a întrebat:

Salutare, mă gândeam in viitor la achiziționarea unui BMW seria 3 e90, 1.6i, cel de 122 de cai, cel de pe facelift. Întrebările mele sunt: are distribuția in spate? are valvetronic? dacă sunt posesori, cam cât de problematice sunt și la ce ar trebui să fiu atent la ele? Conduc destul de mult în oraș (cam 90%), și consider că nu s-ar merita să merg pe un motor mai mare dacă acesta ar fi cât de cât fiabil.

12 răspunsuri:
| ClaudiuM1997 a răspuns:

Motorul e n43 1.6 122cp. daca te uiti pe yt sunt destule video ce arata ca distributia este in fata. din ce am citit pe net nu are valvetronic.
Sunt si eu in cautarea unui 318I 2.0 benzina ( acelasi motor ca 1.6 cum iti doresti tu dar marit la 2.0 si 143cp). Din ce am citit pe net, lantul de distributie poate sa fie o problema dar si injectoarele si bobinele. Motorul are injectie directa deci e putin mai costisitoare de inlocuit. Oricum dupa mine e clar un motor mai fiabil decat cele turbo benzina. De consum nu ma pot pronunta dar tot ma astept la un 10-12 in oras fiind masina mare si motorul mic. Bafta!

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru ClaudiuM1997):

Https://www.auto-data.net/......22hp-41043 E injectie multi-punct, injectie directa sunt doar de la 318i in sus.

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Vezi aici:
http://www.unixnerd.co.uk/n46.html
Ca fapt divers, pe auto data se mai greseste. Poate ca chiar e multipunct dar bag mana in foc pe ce vrei tu ca nu are 190nm din un motor de 1.6 aspirat... 190nm are varianta de 2.0 122 ce se gaseste pe 116i

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Dai si la video asta la minutul 4:50...
https://www.youtube.com/watch?v=db9kY1iFhkI
si aici apare ca are DI in varianta de 122cp
Acum nu stiu, oricum cand e vorba de motoare pe benzina cu exceptia celor in 6 pistoane nu as lua BMW. As merge pe ceva japonez sau Renault/Ford dar gusturile nu se discuta ( p.s. si eu tot BMW am in curte).

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru ClaudiuM1997):

Mersi de informatii, nici eu nu ma pricep prea bine...

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Acum nu ca vreau sa ma iau de tine, nu sunt genul ala de om. dar nu cred ca un 316i e cea mai buna solutie chiar daca il folosesti doar in oras. Un 116i are mai mult sens. Eu am avut si 118D 2006 si acum am 320D 2012. In oras as folosi toata ziua 118D, am facut si 2 drumuri de mare cu 118D deci e ok. Cu banii care ii dai pe un 316I iti iei un 116/118I dotat bine, cu motorul de 2.0. Din nou, parerea mea big grin.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru ClaudiuM1997):

Si ti s-a parut o diferenta mare in ceea ce priveste spatiul interior intre seria 1 si seria 3? Am auzit ca seria 1 sunt prea inghesuite la interior dar n-am condus niciunul, seria 3 am mai condus si mi se pare ok.

| ClaudiuM1997 a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

Depinde de persoana. eu am 1.83. putin tras de par spatiul de la interior in seria 1 pentru mine. dar de aia am mers la mare 4 adulti ( 2 baieti de 1.83 si 2 fete de 1.65) cu bagaj si o roata de rezerva fara bai.
Eu zic ca daca ai sub 1.65-1.80 inaltime te descurci. La tine e de luat in considerare ca stai si in oras cu ea mai mult. eu fac drumuri lungi des.
Ce e de mentionat e ca in seria 3 intra 5 oameni fara bai dar in seria 1 maxim 4.

| relian a răspuns:

Distributie in spate cei aia? Are distributia acolo unde o au toate motoarele,deasupra si fata motorului. Distributia este un ansamblu de piese,un sistem,mai exact chiulasa+ curele,ori lant de distributie.

Toate masinile sunt bune daca is bune,daca nu sunt uzate prea mult,daca nu au deja defecte.
La ce sa fii atent? La cati ani are,cati km are,de condus nu stii cine a conduso,de intretinut nici atat,mai ales daca e diesel.

La cele pe benzina mai poti vedea ceva mai multe.Te uiti la motor daca musteste de ulei sau e curat laughing de regula masinile vechi ca ani mustesc a ulei,mai peste tot,garniturile is imbatranite si pe acolo curg.

Aia nu ar fi o problema,garniturile le poti schimba,trebuie sa vezi sa nu aibe ceva fisuri pe undeva,o conduci si vezi cum raspunde etc.
Daca conduci destul de mult in oras,ar trebuie sa stii cum ar trebuie sa se comporte o masina.
Toate motoparele sunt fiabile daca is corect intretinute.
Ce cauti tu este de fapt o masina noua laughing in cazu asta nu vad ce mai intrebi de fiabilitate,un bmw indiferent care ar fi si este nou fii sigur ca este fiabil,indiferent ce model ar fi.

Asa ai putea sa nimeresti orice model sa iti manince zilele,asta pentru ca cumpepri o masina folosita,un cazan vorba unora pe aici,deci depinde ce cazan o sa nimeresti tu.

Deci distribuia este de fat chiulasa unui motor. Unde se afla chiulasa? Se afla in partea de sus a motorului,exact deasupra,iar cureaua,ori lantul de distributie ar putea sa fie ori in fata masinii,ori lateral,niciodata in spate.
Daca tu ai auzit vreodata motor asezat cu fata spre spatele masinii e clar,eu nu am auzit.
Motoarele sunt asezate fata de masina frontal sau transversal,cu fata motorului spre inainte,ori cu fata motorului lateral,intr-o parte a masinii.

Daca in schimb te referi la trqactiunea masinii, deci a masinii nu a motorului, da de regula la bmw trag rotile din spate, dar sunt si la care trag rotile din fata.
dar nu are legatura tractiunea masinii cu distributia unui motor.

Daca spui ce an este masina, ce model este si ce motor are, pot sa iti zic daca are valvetronic ori nu.

| Tudor_Andrei_2000_5tm6 explică (pentru relian):

Bmw 316i an 2008, motor 1.6 pe benzina, cel de 122 de cai, are valvetronic? E cu injectie directa? Cat despre distributie, voiam sa stiu daca este ca si la motorul diesel de 177 de cai, unde trebuie sa dai motorul jos pentru a schimba lantul. Nu is mecanic, de-asta intreb, stiu si eu riscurile achizitionarii unei masini la mana a doua dar voiam o parere despre acest motor, probleme comune etc.

| relian a răspuns (pentru Tudor_Andrei_2000_5tm6):

2008 BMW 316i

-an fabricatie 2008-2012
-4 cilindri in linie, 1.6 L, 122 CP, 6000 rpm, 160 Nm la 4250 rpm.
-RWD, degi trag rotile din spate 6 viteze.
-Greutatea totala a masinii 1870 kg.
-0-100 k/h in 10.8 sec, viteza maxima 210 km/h
-Consum la 100 km - 5.9 litri combinat.In oras 7.7 l iar pe autostrada 4.9.
-Capacitate rezervor 63 litri benzina

-Motorul este DOHC adica ai 2 axe cu came in chiulasa una pentru valvele evacuare, alta pentru cele de admisie -double overhead camshaft. Natural aspirat, deci nu are turbo, are 4 valve pe cilindru 16 vlave total.
-direct fuel (petrol) injection, deci are injectoar pentru fiecare cilindru.Cu injectie directa cum zici tu,direct in cilindru.

Motorul de la modelul asta nu are sistem de asta valvetronic.

Restu,ce zici tu sa dai motorul jos sa schimbi lantul la distributie,ala nu se schimba decat daca se intampla ceva acolo,si probabil vorbesti de modelele la care motorul este asezat transfersal,adica fata motorului, acolo unde este si lantul ala, ar fi asezat spre roata de la pasager, deci motorul este asezat transversal pe masina.

La modelul asta este longitudinal, adica motorul are fata, spre radiatorul masinii ala din fata.

Cam asta e asa in mare.Cum ar fi motorul asta? Cum zic toate motoarele sunt bune, de nu ar fi nu ar fi fost puse pe acele masini, plus de asta modelul asta sa fabricat din 2008 pana in 2012, cand au fost inlocuite de F30 sau cum ziceti voi, ori tehnicienii, inginerii.
Eu am BMW dar din asta din 2014, tot seria 3, este model cea continuat pe asta de intrebi tu.
Bine au schimbat toata masina, caroserie, tot, incepand cu 2012 seria 3 este de fapt seria 5 aia veche, ma refer ca marime body masinii.
Daca ar fi facut tot trotinete ca si pana in 2012 nici nu m-as fi gandit vreodata sa iau trotinete laughing pentru mine bmw alea mai vechi seria 3 asta sunt trotinete, n-am ce face cu o masina ca aia, e prea mica, nu ai loc, nu ma simt bine in alea.Deja nici asta parca nu e prea cine stie ce laughing seria 5 dupa 2013 alea da scule,alea amsini adevarate.

Ok cam asta e,mai multe nu am ce sa zic,ma refer tehnic, nu am avut bmw inainte, audi daca e, de ala iti pot spune, am avut inainte numa audi.
Bafta orice ai lua, sper sa nimeresti una buna.Eu am nou bmw,ma doare la palarie laughing desi a intrat cineva in mine mia distrus suspensia,masina na patit nimic altceva,ma refer la sasiu sa il indoaie.
Asa din cate am auzit si citit bmw astea trotinete cum am si eu laughing is f bune,bine facute,ma refer mai simple ca alea vechi.
Au scos chestii pentru care trebuie sa mergi la dealer,cum era bateria, trebuie sa programezi laughing acu nu mai, au scos si alte chestii la fel, ori au bagat altele, ce nu le puteai tu seta.

Bine mammsina noua e noua, junghiu asta al meu are 30 mii mile deja,nu am mers f mult ca folosesc masina de la munca.
Dar cum raspunde, bate pe audi de la distanta, stiu asta, cum am zis inainte am avut numa audi, deci e superioara lu audi.
Nu stiu de mercedes nu am condus asa mult, ori sa am eu.

| Diana4you97 a răspuns:

Salutare Tudor. Probabil te referi la motorizările N47 pentru BMW. Mașinile dacă sunt bine întreținute nu ar trebui să ai probleme. Doar că cele SH au probleme în general de sunt vândute. Pentru mai multe informații și păreri despre BMW Seria 3 îți recomand acest articol mai detaliat https://parerimasini.ro/pareri-bmw-seria-3-e90-f30-g20/