Are doar 140cp, nu 240, si doua axuri cu came.
Am o parere generala buna despre motoarele 2.0 TDI din generatia common-rail. Nu le cunosc in amanunt, tocmai d'aia am parerea buna: sunt pe strazi, nu in service-uri.
Generatia pompe-duse mi-e foarte cunoscuta, pentru ca sunt mai mult in service decat in trafic. Iar in trafic le recunosti dupa norii de fum.
Cand VAG s-a pus in rand cu lumea, si a adoptat sistemul common-rail, au scos niste motoare bune.
La tabla sa fii atent, ca 6-le pare cel putin la fel de slab calitativ ca si 5-ul.
Da, scuze 140 nu 240. Deci cam toate euro 5 de 2L sunt cu doua axe sa inteleg. Multi merg pe cod motor CFFB si nu pe CHF cica nu sunt ok.
Nu stiu daca are vreo relevanta teoria "o axa, doua axe". Oamenii fara cunostinte in domeniu o sustin. Lauda tot felul de motoare anemice, pentru ca nu au al doilea ax. Eu sustin ca e o aberatie.
Am avut la reparat foarte multe motoare 1.9 TDI, pe care lumea le denumeste 'tancuri'... Nu-s.
Am avut un CFFB care venea pe la mine doar sa-i pun diagnoza, ca se aprindea "check-u". Era ceva legat de aer/sonde. Proprietarul ar fi vrut sa o repar din tester, nu a vrut sa-i curatam admisia, cum probabil trebuia.
Cam atat am vazut. In rest, vad motoarele astea 2.0 TDI doar la schimburi de ulei si filtre. Mai ales la mecanici prosti, care nu stiu sa amorseze instalatia de alimentare dupa ce pun filtru nou. Dau la automat cate o ora intreaga, si in cele din urma, motorul porneste si nu are probleme. Daca faci manevra asta la un motor cu injectie Delphi din prima generatie (Logan dci sau Focus TDCI pana in 2004), in maxim 1000km se intoarce cu injectoarele pline de span, si motorina neagra in rezervor.
Injectia Bosch este altceva. Iar VAG a optat pentru generatii vechi de injectoare, cand a facut motoarele astea. Deci a pus ceva mai bine testat. A ramas tot codasul clasei, dar pentru proprietari, e de bine, ca masinile alea nu se strica.
Codul motor nu prea are importanta, sunt diferente minime intre ele. Daca desfaci un CFH si un CFFB, pariez ca le poti amesteca piesele, iar la final vei avea tot doua 2.0 TDI functionale. Cel putin la generatia PD, asa este. Sunt compatibile atat blocurile motor (cu interne cu tot), cat si injectoarele. Aceleasi materiale, aceiasi producatori, aceleasi forme. Difera doar specificatiile injectoarelor, de exemplu.
Xmen22 întreabă: