Doar acelea enumerate de tine daca motorul acela este compatibil 100% cu acea masina daca nu mai trebuiesc facute cine stie cate adaugiri si chestii cumparate.
e logic ca daca pui alt motor pui toate consumabilele noi: filtre, ulei, alt antigel, probabil alta distributie.
În momentul de față, nu mai este posibil schimbarea unui motor la un autoturism, decât dacă este un alt motor produs pentru acel model, indiferent de capacitatea cilindrică sau combustibil folosit.
Atelierul Mercedes Benz pentru restaurare modele clasice, dacă nu greșesc, au montat un motor 2, 2 dci de pe un C-class pe modelul 190. Iar, după ce au reușit să monteze motorul, cutia de viteze, alte componente mecanice, au constatat că motorul nu pornea, nu pleca de pe loc. Cauza, calculatorul central care nu recunoaște noua asamblare. Pentru că inițial, au considerat că e suficient să schimbe motorul. Ori, au trebuit să monteze sistemele moderne de control, frânare, plus în portbagaj softul.
Doar la vehiculele vechi, mecanice, eventual cu șasiu, se pot schimba ușor motoarele, dar trebuie ales cel corect, din punct de vedere al așezării: longitudinal sau transversal.
Succes!
Am inlocuit mai multe motoare nu chiar identice cu originalul si tampeniile debitate de tine in postare nu se verifica.Esti de o incompetenta maxima dar continui sa te bagi in seama.
Calculatorul masini se poate adapta software la noua configuratie daca chiar este nevoie.Asta in cazul in care exista un senzor in plus sau minus sau injectoare diferite.
Si ca sa raspund la intrebare se schimba uleiul, antigelul, filtrele si daca tot este motorul jos se controleaza si ambreiajul.
Sunt doua variante: înlocuirea cu un motor nou, inlocuirea cu un motor second hand.
Daca motorul este nou, evident ca se va adăuga un ulei nou, se pun filtre noi, antigel etc. Ar fi si păcat sa pui motor niu cu consumabile second hand. Combustibilul nu e afectat, decât daca treci de la motorina la benzina sau invers, caz in care evident trebuie golit si schimbat ca atare.
La schimbarea motorului cu unul sh, in principiu uleiul si filtrele ar putea rămâne, antigelul s-ar putea recupera (cel putin partial), dar cine se bazează pe consumabilele vechi?
Stanmariusvasile întreabă: