| Reus a întrebat:

Salutare TPU. Am un Opel Insignia 2009, A20DTH, 131CP. Undeva prin vară, în mers, mi-a crescut temperatura la apă până la 120 de grade, instant. Am oprit mașina, am deschis capota și am văzut ca îmi aruncase apa din vas. Am lăsat mașina parcată și după câteva ore am completat cu apă. De atunci n-am mai avut nicio problemă până prin decembrie. La începutul lunii decembrie mi-a apărut mesajul "coolant level low-add coolant". Am adăugat antigel, doar ca pe undeva cred că-mi pierde sau nu știu ce se întâmplă. Am dus mașina la mecanic și mi-a spus ca era fisurată galeria de admisie, am înlocuit-o, dar la vreo 2 săptămâni, din nou aceiași problema. Îmi scade nivelul din vas, se aprinde senzorul și nu văd scurgeri la mașină. Nu văd pe unde ar putea pierde. Mai e problema ca temperatura apei nu crește, mașina nu mai dă căldură. Apa oricât aș umbla, tot la 50 rămâne acul. Ce ar putea avea? Ce îmi recomandați să fac?

6 răspunsuri:
| Korkodeln a răspuns:

Galeria de admisie nu are nimic de a face cu pierderea de lichid de racire.

Pare ca la tine termostatul e dus si mai poti avea probleme cu garnitura de chiuloasa si trebuie sa verifici neaparat daca nu iti intra apa in ulei sau cilidru (scoti un fum alb?).

Mecanicii care se respecta au un tester chimic de gaz de esapament in radiator, dureza cateva minute a il puna si sa-ti spuna daca e distrusa etansarea sau nu.

Cele mai periculoase chestii la sistemul de racire sunt alea in care antigelul "dispare" si nu ai scurgeri vizibile, se duce ori in cilindri, ori in baia de ulei si in ambele cazuri e grav, fa testul ala.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

In primul rand as cauta cauza supraincalzirii. Asa ceva nu se intampla aleatoriu, exista undeva o problema. Poate te lasa pompa de apa, sau mai rau, poate ca motorul are oringul de ulei dus de mult, si nu prea mai are ungere > asta duce la supraincalzire.

Referitor la defectul secundar care te deranjeaza pe tine, lipsa caldurii si pierderea antigelului, astea inseamna de obicei garnitura de chiulasa cedata sau o fisura in blocul motor ori chiulasa. Poate fi si racitorul de gaze, dar mai rar.

As recomanda o verificare oring in prima faza, eventual si a cuzinetilor, apoi revizie la chiulasa, sau cel putin un test de gaze.
Desi testele de gaze nu prea sunt corecte, pentru ca gazele nu ies in antigel nonstop, ci doar in unele momente, cand trage din greu motorul.

| Reus explică (pentru Korkodeln):

Fum alb nu scoate. E ciudat ca un mers temperatura nu creste la apa, dar daca masina o las pornita, dar pe loc, nu in rulaj, temperatura la apa creste. Când m-am pus în mișcare, revine la 50.

| Reus explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Supraîncălzirea a fost doar în vară. De atunci n-am mai avut problemele astea. E ciudat ca în mers nu crește temperatura apei, dacă mașina stă pe loc, pornită, temperatura apei începe să crească. Când m-am pus în mișcare, temperatura scade iar la 50.

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Reus):

Cred ca ai si termostatul defect. Poate el a fost si cauza supraincalzirii, atunci. Poti sa incepi cu inlocuirea lui.
Dar din cate am intalnit eu, ar trebui sa-ti dea caldura destul de ok la 50 de grade, deci consider ca ai mai multe probleme acolo. Poate fi si instalatia infundata, daca s-a mers mai mult de 5 ani cu acelasi antigel, eventual si de calitate slaba.

| UnOmLinistit a răspuns:

Ai verificat nivelul si calitatea uleiului? S-ar putea sa fie dus termoflotul