Nu are de unde sa apara ulei in plus.Deci ramane tot varianta ca ai pus prea mult ulei. Spui ca ai remediat.Ce anume ai remediat?
In sensul ca atunci cand mi-am dat seama ca este turatia constanta la 3000rpm am scumpat in treaota superioara sa fie turatie intre 2000rpm si 2500rpm. Ulei pus prea mult nu are cum, a fost schimbat5 mai de mult uleiul si inca nu am ajuns la km necesari pentru schimbare.Si nici combustibil nu este pentru ca nu miroase a motorina.
Ce culoare are uleiul de pe jojă? Albicios si cu spumă?
Negru si atat. Si este fix la limita maxima, poate cu 1mm sau 2 depaseste. Ceea ce vreau sa stiu neaparat. Poate fi cauza surplusului fiindca am mers in a 3-a la 3000rpm cam 15 min fara sa schim in a 4-a sau asta nu are de a face?
Nu are treaba cu turatia motorului. Nivelul ramane acelasi. Daca nu ai pierderi pe instalatie.Sau sa intre altceva in baia de ulei. Uleiul se verifica cam la o ora dupa ce ai oprit motorul sau dimineata inainte sa pleci undeva.
Daca iti scadea nivelul de la ulei fumul de la esapament ar fi trebuit sa fie albastrui.Dar nu e cazul la tine.
L-am verificat la 3 ora dupa oprirea motorului, dar si dimineata. Deci nu este din vina mea? Atunci mai ramane sa vad daca a intrat altceva...si daca nu a intrat nimic...am mai citit pe net, pot pur si simplu sa-l scot cu o sitinga si tub?
Nu e cazul sa scoti. Daca spui ca nu este mult peste nivelul maxim.Nu se intampla nimic. Simti ceva schimbat in functionarea motorului? Daca nu, nu are rost sa scoti.
Dar la bord imi apara martorul de "autodiagnostic motor" si la compuret spune ca este surplus. De aceea ma stresez si momentan nu o mai folosesc. Motorul nu mi se pare ca se comporta diferit. Si ceea ce am uitat sa mentionez si im cer scuze este faptul ca nu sunt inca obisnuit cu ambreajul motorului si in 2 zile mi-a murit motorul de 6-7 ori. Asta or putea afecta?
Cu ambreiajul va trebui sa te obisnuiesti.E chestie de sincronizare. Cu treaba cu uleiul si ce iti arata pe computer cred ca trebuie sa faci o diagnoza la un service.
Nu are nimic daca ai mers la 3000rpm. Ba chiar e o turatie destul de sanatoasa pentru motor, din cand in cand, ca se 'desfunda'. Asta nu are cum sa-ti creasca nivelul uleiului, poate eventual sa il scada, atunci cand vorbim de un motor cu uzura mare.
Nici opritul motorului din greseala nu are cum sa creasca nivelul de ulei.
Singurele chestii care duc la cresterea nivelului de ulei, sunt chiuloasa (sau garnitura) defecta, caz in care ajunge antigel in ulei, si se formeaza o pasta albicioasa-galbuie asemanatoare smantanii, sau o dereglare/defectiune a motorului, din care sa ramana motorina nearsa intr-un cilindru, care incet-incet coboara pe langa piston, si ajunge in ulei.
Chestia cu motorina sigur nu se intampla, pentru ca s-ar simti acel piston care nu are exploziile cum trebuie, masina ar scoate fum, in bord s-ar aprinde martori de la motor, iar pe diagnoza ar aparea eroare despre proportia de combustibil, sau lipsa compresiei, iar uleiul ar mirosi a motorina.
Deci, singurele variante posibile sunt ca antigelul sa fi ajuns in circuitul de ungere (verifica nivelul antigelului si examineaza atent uleiul sa nu aiba apa in el), sau varianta cea mai usoara, probabil s-a completat ulei cand masina era intr-o pozitie inclinata, iar nivelul pe joja parea mai scazut. Verificarea nivelului pe joja se face intotdeauna cand masina sta pe loc drept, iar motorul e oprit macar de cateva minute, altfel ramane ulei si 'pe sus', care inca nu s-a prelins, iar pe ala nu il iei in calcul.
Pentru a scoate ulei, e buna varianta cu seringa si tub, insa trebuie sa ai un tub suficient de subtire incat sa il poti introduce prin canalul jojei, ca alta varianta nu ai. Uleiul sta tocmai jos, in baia de ulei, doar joja ajunge la el.
Pe deasupra nu ai nici o sansa sa ajungi in baie.
anonim_4396 întreabă: