| KaPy2 a întrebat:


La o mașină cu tracțiune față frână de picior(pedala) înfrânează doar rotile de față sau toate 4?
Dar la o mașină cu tracțiune spate, frână de picior înfrânează doar cele după față sau toate 4?

Răspuns Câştigător
| Latky a răspuns:

Toate 4, dar in proportii variate fata prinde 70% iar spatele in proportie de 30% daca prindea si spatele la fel ca fata era ca si cum trageai frana de mana la viteza de 100KM/h

deci concluzia e ca spatele prinde mai putin ca fata la orice forma de tractiune

si frana de mana e pe spate la 90% din masini, am azuti ca este si cu frana de mana pe fata, dar na n-am vazut

10 răspunsuri:
| darrio2007 a răspuns:

Indiferent de tractiune frana de picior hidraulica actioneaza pe cele toate patru roti.Doar frana de mana mecanica actioneaza doar pe cele din spate.

| KaPy2 explică (pentru Latky):

Pai eu ma contraziceam cu cineva..., eu credeam ca doar fata și frâna de mana doar spatele, un bmw ceva făcând burnout, tine frâna de picior și face burnout

| KaPy2 explică (pentru darrio2007):

Dar o mașină cu tracțiune spate când face burnout nu calcă frâna de picior și înfrânează doar fata?

| darrio2007 a răspuns (pentru KaPy2):

Acele masini sunt modificate.Pentru drifting. Daca la asta te referi.Eu ti-am spus in general despre masinile de serie.

| gelu1970 a răspuns:

Frana de picior, franeaza intotdeauna toate 4 rotile indiferent de tractiune pe fata sau pe spate

| KaPy2 explică (pentru darrio2007):

Aaa,dar pe spate nu înfrânează ca cele pe fata, nu?

| MultPreaInteleptulTractorist a răspuns (pentru Latky):

Nu e musai sa franeze fata mai bine ca spatele, decat la masinile fara niciun fel de sistem de securitate. Eu am ABS pe masina iar puntea din spate franeaza de cele mai multe ori mai puternic ca puntea fata (lucru dovedit pe tester)

| ombladon a răspuns (pentru KaPy2):

Forta de franare de pe puntea spate, este mai mica decat cea de pe puntea fata si de asta este"invinsa" si asa poti face burnout cu masinile cu tractiune spate.

| ombladon a răspuns (pentru MultPreaInteleptulTractorist):

Cand masina este pe tester, este posibil ca forta de franare de pe puntea spate sai fie mai puternica decat cea de pe puntea fata, dar cand masina merge sa zicem cu 100Km/h si franeaza, toata greutatea se lasa pe puntea fata, iar ABS-ul trimite o parte din forta de franare de la puntea spate, la puntea fata pentru a nu bloca rotile de pe spate.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Intotdeauna franeaza toate 4 rotile la frana de serviciu.
In functie de gradul de incarcare al masinii, forta de franare este repartizata intre puntea fata si spate in diferite proportii.
Chiar si vechia Dacie avea un repartitor de franare montat pe puntea spate.