| NaturalLl a întrebat:

M-am hotarat si am ales ca prima mea masina un Volkswagen Passat B6 (2006 sau mai nou putin) berlina. Dar nu stiu pe ce motorizare. Clar TDI, dar 1.9 105CP parca / 2.0 140CP / 2.0 Limited Edition 170CP. Care din ele si de ce daca se poate? Si care din ele are intretinerea / piesele mai ieftine?

6 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

1.9 TDI, din toate punctele de vedere, intretinere, consum, taxe. Dar mai bine dai banii pe o masina romaneasca.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Passat b6 e o caruta care isi bate joc de tine.
Confortul e... Ok (adica dezastru comparativ cu alte limuzine), electronica e dezastru, performantele sub ok.
1.9 TDI e un motor supraevaluat. Nu e atat de fiabil pe cat se spune, boraste EGR-ul si vacuumurile permanent, pusca turbinele si mai cedeaza cate un injector PD din cand in cand. Volanta e consumabila.
Motorul 2.0 TDI are in plus satisfactia puterii (recomand alea mai puternice), dar mananca destul de mult ulei, iar componentele cedeaza mai repede, fiind solicitate mai mult.
Intretinerea la Passat e mult prea scumpa pentru ce ofera, accesul la motor se face doar prin demontarea 'botului', lucru care dubleaza sau chiar tripleaza costul unui schimb de curea de distributie, de exemplu.
Suspensia e si ea un rateu tehnologic, contine cate 4 brate la fiecare roata de pe fata, nu ofera nici o experienta diferita de un Golf, in schimb prind joc repede, si arunci iar niste sute de lei, pentru schimbarea lor.
Dintre cele doua motorizari mediocre, as alege 2.0 TDI pentru ca e placuta la condus.
Insa nu mi-as mai cumpara in veci Passat.
Opel Vectra C 1.9 CDTI e o limuzina mult peste b6.
Alfa Romeo 159 1.9 JTD ar fi deja ceva exotic, ca masina nemteasca avem toti, si sunt carute in esenta. Masina calicului.

| Veninul a răspuns:

1.9 ar fi o optiune buna, sunt cele mai bune m otoare de la volkswagen

| OldSoul a răspuns:

E o decizie destul de grea.
Acum depinde ce vrei tu de la masina.
Motoarele de 2.0 au probleme mai toate pana in 2010, cele Common rail nu mai au probleme.
Iar cele de 1.9 majoritatea nu prea au dotari, plus ca au totusi mai putin caluti.
De asta zic ca e o decizie grea.
Daca nu te intereseaza sa aiba foarte multe dotari in mod special si nici nu te prea intereaza caii alege 1.9.
Dar daca vrei sa ai totusi ceva dotari si putere in plus alege un 2.0, informeaza-te despre aceste motoroare, cauta unul cu un singur ax cu came, si de 140cp, cele de 2.0 170cp au probleme cu injectoarele(piezoelectrice), poti avea norocul sa prinzi o masina cu injectoarele schimbate, sau poti avea ghinionul sa nu aibe nici un injector schimbat, si sa tot ai surpize ca te lasa masina-n drum.
Acum sa revenim alegi un motor de 2.0 cu mai putine probleme si fie ii schimbi pompa de ulei cu una de 1.9, fie o refaci pe a ta si asa nu mai ai probleme 100. 000km cu ea.

Cat despre piese/intretinere, nu e o mare diferenta dar cea de 1.9 e ceva mai fiabila, si este mult mai simpla fata de cea de 2.0

| nicusor222 a răspuns (pentru NoTurbinaNoGood):

Bine spus. 1.9 nu e un motor waw.
Volantele pica la ele pe primul loc si turbina.
Consum 6, 3 -7 mers linistit.
Compresor clima se duce si ala.
Numai probleme au, nu mai e ce a fost odata vw, acele golf 1, 2.
Lumea a ramas in urma si stiu ei ca vw e buna... nu e chiar asa.

| xSatan a răspuns:

Motor BKP 2.0 TDI 140 cai.