1.9 TDI de la VW e un motor foarte bun.
Cea mai buna versiune a sa a fost ALH-ul, insa e printre cele mai vechi, si unele sunt Euro 2, deci taxa e mare pentru el. Mai este un motor 1.9 TDI de vreo 110cp, nu ii stiu codul. Si ala are injectia clasica, cu pompa mecanica, si e mai fiabil. Celelalte motoare 1. 9TDI sunt cu pompe-duse, si unele au volanta cu masa dubla, care trebuie schimbata periodic. Sunt mai costisitoare la intretinere cele 1. 9TDI PD (pomp-duse), insa sunt in continuare motoare bune. La condus sunt putin mai puturoase la turatie mica, fata de ALH (90cp), pentru ca au turbina simpla, pe cand ALH-ul are turbina cu geometrie variabila, care functioneaza inca de la relanti.
Motoarele 2.0 TDI nu sunt nici pe de parte la fel de reusite ca si cele 1.9; consuma foarte mult ulei, si apar probleme tehnice rusinoase, pentru asa un brand. 2.0 TDI - 140cp mai ales, e o porcarie. Consum mare, putere mica, consuma ulei si are parte si de probleme tehnice, unele chiar penibile (presiune slaba la ulei, filete sarite in chiuloasa...).
Personal ti-as recomanda un Golf 4 1. 9TDI ALH, daca vrei o masina buna, care sa te serveasca, dar sa aiba grija si de buzunarul tau.
Daca iti permiti, un Passat b5.5 1.9TDI PD (eventual 116-131cp cu 6 trepte) ar fi o masina mai frumusica, ceva mai sigura (Golf 4 se face carton in caz de accident), cu motor fiabil insa intretinere scumpa, mai ales la suspensie (are multe brate), manopera schimb kit distributie (trebuie dat jos botul) si volanta.
Ce vrei sa iti zicem 1.9 si 2 tdi de la vw sunt cunoscute si arhicunoscute pentru fiabilitatea lor si pentru economie. E un motor foarte popular in grupul vag si probabil a ajuns acolo pentru ca intr-adevar si a demonstrat calitatea.
Acum degeaba ne dam cu parerea despe marca si model, daca e sh conteaza cum a fost intretinuta, cati km are samd
Pompa mecanica? Pomp-Duse?
Astea-s tehnologii de pe vremea lu Spaivante Chioru.
Toate Dieselurile moderne si performante sunt common-rail + turbina cu geometrie variabila. Eu nici nu concep Diesel care sa nu fie CR.
Aici pe la mine se circula de zor cu din astea.
Zilele trecute am vazut chiar un accident penibil, la mine in judet: un Transporter 4 opreste brusc, si 3 Golfuri 3 (alea dinainte de '97) din spatele lui se turtesc una-ntralta
La mine in oras cand astept un prieten ce are Golf 4 variant negru, daca sunt atent la trafic, trec cel putin 3-4 ca a lui, pe minut.
La condus, dieselurile pe pompa mecanica + turbina (eventual cu geometrie variabila) sunt mai placute fata de CR. Si cea mai importanta parte pentru zona mea, e ca vechiturile astea nu se supara daca le bagi motorina de care prinzi, pe cand CR-ul te baga-n service de la 20l de motorina proasta.
Oricum, nu sunt anti CR, e o tehnologie buna, fata de porcariile alea de PD, care au stricat 1. 9TDI de la VW.
''La condus, dieselurile pe pompa mecanica + turbina (eventual cu geometrie variabila) sunt mai placute fata de CR.''
E sunt mai placute pe reaq. CR-urile au un cuplu imens incepand de la turatii foarte joase, cand bagi picioru in ele zbori, la propriu. Au cuplu demolator...
Pe 1.5 dCI de la Renault cuplu e de 200 si ceva N/m. Si e motor de 1.5, nu de 1.9.
Sa nu mai vorbim de zgomot ca n-are rost
Daca stau sa ma gandesc, ai dreptate. M-am tot dat cu 1. 9CDTI 150cp de Opel, si are intr-adevar cuplu wow, fata de clasice de aceeasi capacitate.
Si da, zgomotul de clasic e tot una cu tractorul...
Dar 1.5 dci era enervant la condus, ca frana de motor era egala cu 0, si smucea tare intre viteze, daca ma purtam prea brutal cu ambreajul.
Iar 1.6 TD pe care sper sa-l vand maine, e comparabil cu Dacie 1310 1.4, parca as merge prin oras cu o masina pe aburi.
Asa ca, ai dreptate, CR e un pas in fata pentru diesel-uri.
Pas cu care se pare ca nemtii au ramas in urma, ca nu prea stiu CR-uri de-ale lor care sa merite cumparate
Folțvagin de exemplu a trecut la CR abia in 2012 (daca nu ma insel). Mai are multa paine cu unt de mancat pana sa-i ajunga din urma pe ceilalti (ca fiabilitate si performanta).