| vegeta a întrebat:

Salutare. Vreau sa ii fac si eu schimbul de ulei la un opel astra g la cutia de viteze si intrebarea mea este, ca nu am mai facut pana acum si sunt incepator, vreau sa stiu cat ulei trebuie sa pun in cutie. Are cumva joja ca la motor ca sa stiu ce cantitate trebuie pus? Problema este ca la viteza de 70, 80, 90 Km/h mi se aude un uruit rau de tot si nu am cauciucuri de iarna ca sa zici ca este de la cauciucuri si cand bag in marsalier am putine dificultati si eu asta cred ca nu mai are ulei in cutia de viteze. Si inca ceva, ce fel de ulei trebuie cumparat?

Răspuns Câştigător
| relian a răspuns:

Nu ai spus din ce an este masina.Msinile mai noi mai ales astea germane nu mai au joja la transmisie, deci nu mai poti tu schimba lichidul de transmisie. Apoi acel lichid te tine pina ce masina moare, de aia au si facut asa ca nu mai trebuie sa schimbi nimic lichid la transmisie. Apoi daca ai pierde lichidul il poti pune si tu dar e ceva mai complicat, deci daca nici nu te pricepi nu te baga aici.Si lichid in transmisie ai pentru ca de naveai se apridea o lumina la bord ceva.Referitor la uleiul de la motor il poti schimba si singur, nu-i nimic complicat.Doar ca trebuie sa vezi pe unde este baia, cauti jos sub motor si trebuie sa o recunosti.Are un surub acolo de golire, pui ceva un lighean sub si dai drumul la acel surub il scoti de tot. Apoi vezi pe unde este filtru de ulei sil scoti si pe ala, lasi sa se scurga bine.Dar inainte cumpri ulei si filtru.Treb sa stii ce filtru sa cumperi. Eventual intrebi la magazin de unde cumperi ca aia trebuie sa stie, sau daca sint carti pacolo cauti masina ta anul model si iti da acolo ce filtru iti treb.Inainte sa dai drmu la acel surub pornesti masina si o lasi asa citeva minute sa mearga ca uleiul sa fie cald sa se poata scurge mai usor. Apoi opresti si scoti busonu ala filtru, dar ai grija daca e uleiul fierbinte sa nu te arzi la maini. Dupa ce sa scurs pui filtru, pui surubu la loc stringi asa ceva mai tare acel surub si filtru il stringi cu mina.La filtru vezi ca ai o garnitura de cauciuc, vezi sa fie la locul ei si inainte sa il pui dai cu degetu cu putin ulei pe acea garnitura si il stringi cu mina doar dar cit poti tu de tare.De scos iti trebuie o scula ceva, asta daca nu cumva esti asa Hercule sil poti scoate cu mana.Deci e o cheie pentru scos filtre, nu-i mare chestie, dar de strins il straingi doar cu mina dar cu forta.Cit ulei pui? La fel cauta in carte sau la magazin de unde cumperi ulei si vezi ca trebuie sa stie aia. Daca nu cumpara 4 litri de ulei, si pui jumate, apoi astepti si masori cu joja.Pe joja arata min si max. Daca mai trebuie mai pui mai astepti pina cind e joja la max.Ce ulei sa folosesti.Folosesti ulei 5W40 sau 5W30, in general se foloseste mai mult 5w30.Acum de brand sau tip folosesti de care doresti si de citi bani ai. Poti folosi si ulei sintetitc, poti folosi sintetitc cel mai scump cum ar fi mobil one sil poti schimba la stiu si eu 25 de mii de km, sau poti pune ulei mineral sil schimbi la 4-5 mii de km.Scrie pe bidonul de ulei cam citi km poti rula pina la urmatoare schimbare, cel putin asa cred.E multa vorbaraie dar putin de lucru. Daca nu te pricepi atunci mergi la un service, ca o sa te coste poate mai putin, daca pui materialele si munca ta.Singura chestie e ca la service nu stii ce ulei iti pun aia.In sf ar fi bine sa mergi cu cineva care se pricepe pentru prima oara, vezi ce se face cum se face si apoi faci singur.

7 răspunsuri:
| CLCQ a răspuns:

Parerea mea este sa te duci la un service. Se poate sa ai si altceva. Daca n-ai mai avea ulei in cutia de viteze se intimplau si altele.Eu am avut un zgomot de nu-mi auzeam nici gandurile in masina doar pentru ca aveam o janta putin strimba, dar nu atingea vreo tabla aparatoare sau ceva pe dedesubt. Si bineinteles ca prima data am schimbat rulment si am pus cauciucuri noi.

| Anothergirl22 a răspuns:

Ti se aprind niste becuri pe bord? Sper ca nu... Si sper sa nu ai probleme la pompa se injectie! Cred ca cel mai bine ar fi sa te duci laun service chiar si pentru un schimb de ulei pentru ca e mai ieftin asa decat sa dai bani sa cumperi piese, ulei si sa fie alta problema! Oricum bafta!

| TrăieşteClipa a răspuns:

Cam dificil sa fie de la cutie.Mai degraba ai un rulment care huruie de la vreo roata.
Poti sa o ridici pe cric si sa rotesti cu mana roata.Ar trebui sa se auda.In general pica partea dreapta cea cu gropi.

| blAster85 a răspuns:

Faptul ca ai dificultati la schimbatul unei viteze poate fi cablul de ambreiaj, sau chiar ambreiajul uzat, zgomotul ce zici poate fi rulument, sa schimbi uleiul cutiei acas poate fi destul de incomod.mergi la service.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Poate fi defect un rulment de la roti, sau rulmentul de presiune, si de aia sa huruie.
De asemenea, pentru schimbatul vitezelor mai 'greoi', poate fi si ambreajul prost reglat, sau pe duca (placa de presiune, de exemplu).

| vegeta explică:

Rulmenți nu cred ca sunt pentru ca am desfacut roțile pa față si am mișcat in toate felurile da nu am probleme!

| TrăieşteClipa a răspuns (pentru vegeta):

Ti-am zis ca este rulment de roata.
Relian bate campii.
Eu schimb uleiul la cutie la 80.000-100.000
Este destul de murdar dupa 100.000
Viata masinii pentru producator inseamna 100.000.
Si au tot interesul ca sa o schimbi mai repede.