Poți lăsa climatizarea pornită înainte să ieși ultima data pe ziua aceea aproximativ 10-15 minute ca motorul sa nu fie gata de răcire zic și eu. Am și eu un opel astra dar nu mă confrunt cu problema aceasta
Poate fi filtrul de benzina la fel de vechi ca si masina, s-a adunat apa in el (ca filtrul isi face treaba chiar daca nu il schimbi), iar acum, iarna, a inghetat apa, iar benzina nu trece prin gheata.
Ar mai putea fi, de asemenea, bujiile nasoale.
Insa, daca zici ca initial porneste, apoi se opreste, e mult mai posibil sa ai o problema cu alimentarea. Ori clapeta ti-a luat-o razna (boala clasica la VW-urile astea), ori socul automat nu functioneaza, ori se intampla ceva cu traseul benzinei (de exemplu povestea cu filtrul), si nu are cu ce sa ramana pornita. Poti verifica si daca ajunge benzina la motor, demontand conducta de tur, si punand contactul. In acelasi timp, rabatezi bancheta si asculti dinspre rezervor, daca se aude cum porneste pompa.
Pe langa filtrul de benzina, despre care ti-am spus, in ansamblul pompa-plutitor, mai ai si o sita foarte deasa, care retine impuritati, si chiar si apa. E posibil sa fi inghetat aia, sau sa se fi adunat impuritati pe ea.
Unii 'mecanici' arunca imediat vina pe bobina de inductie, in cazurile masinilor care nu pornesc la rece, dar in majoritatea cazurilor pe care le stiu, bobina n-avea nimic. Mai exact, cazurile astea le stiu, pentru ca au venit mai apoi la mine, sa le verific ce am scris aici. Filtrul, pompa si bujiile sunt cel mai frecvent 'dusman' al pornirii la rece.
Salut,
Bujiile si fisele nu cred ca au 1000 km de cand au fost schimbate, banuiesc ca nu s-au dus asa repede.
Exista cumva vreo posibilitate sa se dezamorseze si dimineata sa dureze pana vine benzina? adica ma refer la vreo supapa ceva.
O sa incerc inlocuirea filtrului si revin cu detalii.
Da, exista posibilitatea asta, sa se dezamorseze, si exista supape de sens speciale pentru benzina, care se monteaza pe furtun, in compartimentul motorului.
Insa pompa din rezervor are putere destul de mare, si porneste cand pui contactul, daca totul e ok, ar trebui sa recupereze aceste mici dezamorsari din zona motorului.
Fa testul cu furtunasul de retur deconectat (si bagat intr-o sticla, sa nu stropeasca), sa vezi daca vine benzina cand pui contactul. Poate intarzia cateva secunde, dar nu foarte mult, cam cat dureaza pana se sting toate becurile din bord, adica momentul in care incerci sa pornesti.
Iar jetul trebuie sa fie destul de puternic, fara goluri de aer.
Unul din ultimele cazuri pe care l-am avut (Polo 1.4 mpi), pornea greu, se oprea de cateva ori la rece, se oprea imediat, daca stingeam farurile. Problema a fost de la contacte oxidate, pompa nu primea suficient curent, iar la rece, fiind tensiunea mai mica in baterie, facea probleme mai mari decat la cald, cand bateria are peste 13v, iar demarorul consuma mai putin, fiind uleiul fluid.