Opel Astra G 1.2-1.4-1.6
1.4 ar fi ok pentru raportul performante/consum, dar 1.6 e mai rezistent.
Logan 1.4 mpi e un 'tanc'. Doar cu tabla e posibil sa ai probleme, la capitolul asta e mult mai buna Astra.
Uita de Golf 4, motoarele pe benzina de la VW sunt vraiste, schimbi bobina, se duce clapeta, faci clapeta, se duce catalizatorul, schimbi catalizatorul si nu mai merge deloc bine.
Focus sunt niste caroserii destul de rafinate, mai potrivite pentru calatorii lungi. Are suspensia ceva mai complicata, e destul de mare si se simte greoaie. Cu un motor pe benzina, in oras, banuiesc ca te chinui, sau scoti un consum mare. Probabil ambele Focus 2002 break e enorm, sunt sofer cu experienta si tot ma stresa, in giratoriile mici si la parcarile laterale.
La piese, cel mai bine iesi cu Astra: simple si rezistente, cu preturi foarte mici la piesele originale GM (General Motors, mama lu' Opel).
Loganul e destul de ieftin la piese pentru ca e simplu si se fabrica la noi in tara, insa unele piese mai complicate sunt cu preturi de Renault, care, ca la orice masina frantuzeasca, sunt sofisticate si scumpe.
Ford, de asemenea, e complicat si scump la piese.
Logan 1.4 consuma 9, 5 - 10 in Bucuresti sau 1.6 acelasi consum! piesele sunt foarte ieftine iti asigur asta, dar sa te feresti de logan diesel nu sunt bune deloc. bafta
La intretinere si piese ieftine mergi clar pe logan, e decent si la incalzire/ racire, nu o sa ai probleme. Masina e fiabila si buna, de asemenea poti foarte usor s-o treci pe GPL, motorul se comporta foarte bine pe GPL si nu vei avea probleme. Daca in schimb vrei confort mergi pe Golf.
Benzina, bat-o vina!
Acel logan ar fi cel mai decent dintre cele enumerate, dar si golful este bun. La transportat e mai avantajos sa ai break/variant ca e mult mai spatios, dar merge si asa.
Eu totusi iti propun un Opel Astra 1.7 DTI cu consum 6%, golf 3 1. 9TDI consum 5, 8%, passat 1. 9TDI 6% (consumul este mixt).
Voi avea prea putin de mers ca sa ma intereseze confortul.
De GPL, nu stiu ce sa zic, am inteles ca mai taie din puterea motorului cu 10%. Daca mai tin si AC-ul pornit, cred ca lesina de tot Loganul.
Insa daca gasesc vreuna cu instalatia gata montata si lucrurile sunt in regula, posibil sa o iau.
Multumesc pentru raspuns!
De diesel nu se pune problema in situatia mea.
Sunt persoane care afirma ca 1.6 ar fi mai flamand decat 1.4, si de asemenea sunt persoane care spun ca ar fi chiar mai econom (motivand cu faptul ca Loganul e destul de greu, iar motorul de 1.4 se chinuie sa traga, de aceea ar consuma mai mult decat 1.6). Ce crezi despre asta?
Am avut Logan 1.4 mpi. Da, se chinuia motorul sa duca caroseria, dar crede-ma, e mai mare chinuiala la Golf 1.4 16V.
Consuma, in schimb, foarte putin. Il impacai cu un 6% mixt, daca mergeai potolit. Golful 1.4, iti haleste 7-8 fara discutii, si mai mananca si ulei, chestie aproape imposibila la Logan.
Logan 1.6 mpi consuma mai mult, nu prea ai sanse de 5-6% extraurban, cum e la 1. 4mpi, insa are un cuplu foarte bun, cu 1.6 pleci de pe loc in relanti, ca si cu un motor diesel de la 1.6 in sus.
1.6 16V consuma mai putin decat un 1, 4 8V si trage mult mai bine.
Loganul este doar o cutie de conserve cu aere de automobil.
Ma tot uit dupa Astra G, insa gasesc pe benzina numai 1.6 16V, am auzit ca e destul de gurmand. Un 1.4 ar fi ideal, in timp ce 1.2 deja mi se pare cam mic (l-am vazut mai mult pe Corsa, Fiat, si mai nou pe Logan 2 ).
O sa vad ce noroc am la vara, atunci cand voi cumpara. Daca nu am noroc cu Astra, raman la Logan.
Multumesc pentru raspuns!
Poti sa faci un test cu una cu GPL gata montat, sa vezi ca e mit treaba cu puterea, asta e motivul pentru care o masina pe GPL va consuma cu vreo 2l/100km mai mult decat aceeasi masina pe benzina, sa compenseze puterea pierduta. Cu AC-ul sa nu crezi ca sunt probleme, nu vei pierde din putere, eu am tot 1. 4mpi (renault symbol, 2009) si nu se simte la putere cand dai drumul la AC, doar la consum.
Poti incerca si varianta de 1.6 de logan, nu e mare diferenta de consum. In schimb, sa nu te gandesti sa iei diesel, la logan (si nu numai, in general dci-urile) pica injectia si e nasol de tot sa dai vreo minim 1000 de euro pe injectoare noi.
Daca gasesti 1.4 ingrijit si fara 500. 000km, e ok. Dar e un motor destul de solicitat, e posibil sa manance ulei acum, la batranete.
1.2 se misca ok pentru oras, dar in depasiri joci ruleta ruseasca, pe drumurile de la noi...
1.6 este si 8v, ala nu asa mancacios, si e solid. La el ma refeream, ca 1.6 16V e destul de scump.
Eu iti spun ce am vazut si ce am condus, 1.4 mi s-a parut mai " puturos " si cu un consum de 10 in aglomeratie 1.6 este mai sprinten si consumu il are pe aceeasi unda. Eu unul am facut prostia sa-mi iau FIAT. care o simt pe pielea mea cand mi-a picat cate ceva, de curant i-am facut distributie, kit ambreiaj si consumabilele ( precizez ca este benzina 1.2 ) dar m-a rupt la banii! LOGANU este o masina pentru oamenii de rand care iti poti permite sa schimbi piesa care iti cade si consumu eu zic ca nu e rau. depinde si in ce oras o folosesti. stima