Nu am umblat
Crezi ca a luat-o pe aratura sarita? E pe lant.
Lantul se mai toceste in timp. Asta ar fi una din cauze.
Hmmm prpoui sa verific distribuția e al naibi de greu e pompa de apa peste capac spaiu 10/15 cm intre capac si in spre aripa
Nu este chiar o propunere. Dar poate fi una din cauze. Mergi totusi la un service.
Te înțeleg service sunt eu nu sunt oameni meseriasi mai mult strica cunosc mecanica într-o oarecare masura discutand cu tine eu vad efectiv despre ce vorbim am nevoie de idei unde sa caut sau cu ce sa verific
Ca sa ajungi sa verifici distributia „de acasa" este foarte greu. Nu iti recomand asa ceva.
Prefer sa repar eu pentru ca cu servisurile nu sunt ceea ce sunt n-am timp sa povestim despre service. Un amic foarte bun prieten cu patronul unui service foarte mare trebuia sa ii faca directia si ia adus masina cu volanu stramb la 45° asta e doar un exemplu.
Da ti-am zis parerea me de service stiu la service ai o chieie speciala de blocare a axului cu came elevator da ce folos degeaba au scule daca nu le stiu folosi. Iar eu in schimb am un canal semnele le stiu care sunt de blocat am facut o cheie cu care blochez motoru.
Ziceam ca mi-e groaza dat curea, pompa apa spatiu redus sa ai spatiu numai daca dai motoru jos. Oricum ar mai fi altceva? Ma gandeam la injectoare, bujii, fise/bobina
Dacă ai impresia că se rupe motorul când accelerezi în sarcină - merge în 3 bujii motorul.
Ceva de genu daca ti pedala in acea poziție
Cine a mers cu Dacia în 3 bujii recunoaște imediat ce ai scris.
Nu am prins sa conduc dacia dar am avut prieteni de dimineata pana seara era tot motoru bucatii demontat si montat la loc
La relanti motorul merge rotund în 3 bujii ca și cum merge în 4 bujii.
Dacă accelerezi motorul pare că are rupt ceva în el.
Dacă nu mai accelerezi motorul iar merge rotund ca în 4 bujii.
Într-o oare care măsura da asa e in sarcinac are nevoie de cuplu mai mare forta in plus
Vezi că motorul tău de 1.3 pe benzină e identic cu cel de Dacie de 1.2 de care spun eu.
Dacă ai simpome la mașină la accelerație ca și cum pare că se rupe motorul verifică să nu meargă în 3 bujii.
Dacă aveai BMW cu motor de 3 litri pe benzină abia când mergea în 4 bujii din 6 aveai simptome din astea.
Cu BMW de care spun poți să mergi în 5 bujii din 6 bujii și nici nu simți.
Sugerezi sa verific partea de aprindere?
Am mers și cu BMW de care spun în 4 bujii că erau bujii braziliene și nu aveam bani să iau bujii germane pentru el.
Darrio2007 sugera sa verific distributia (e pe lant) posibil sarita
Da, verifică întâi să nu meargă în 3 bujii.
La Dacie scoteai fișa pe rând.
Tu ori faci așa ori o duci la mecanic.
Fac eu daca vrei citeste conversatia cu darrio2007 ce părere am eu de service-uri
Da le scoti pe rand si la care nu are nici o reactie acolo e buba
Eu la BMW așa am făcut și am văzut că mergea în 4 bujii din 6 bujii.
Dar mersesem înainte cu Dacia în 3 bujii și așa mi-am dat seama ce să verific la BMW.
Erau bujiile germane cât un salariu atunci și am mers cu BMW în 4 bujii până l-am vândut lui unul și ăla a schimbat bujiile și mergea în 6 bujii.
Motorul da rateuri, ces alea, adica ce inseamna mai exact acele rateuri?
Detaliaza ce anume se intampla, cum face cand accelerezi ce spui.
Filtru de aer este curat, schimbat? Lumini la boird aprinse, care nu ar trebuie sa fie aprinse ai?
Vii spui ca ai problema dar nu aduci detalii mai deloc.Nare a face cureaua de distributie ce spune cineva pe aici.Nu te apuca sa iti faci de lucru aiurea.
Daca ai lumini la boird aprinse, orice fel, fa o scanare, vina cu ceva coduri, poate ai miss fire, poate stiu si eu ce mai e, nai aer cit trebuie etc.
Cu ce ai spus, nu poate nimeni sa iti dea un raspuns clar.
Ce detalii sa mai dau efectiv in sarcina daca abuzez foarte putin de acceleratie se scutura zmunceste daca o las dupa ea asa fff unsor masina functioneaza
Martori nu prea am pentru ca e ford din ani 2000 mk4 singurul defect ce mi-ar putea da in bord e motoru e ceva mai avansat un pic decat dacia 1300 test i s-a facut pe partea electrica nu sunt defecte are decfetiune mecanica posibil
Ce detalii sa dai? Cum am spius sa spui ce lumini ai aprinse la bord ce nu ar fi trebuie sa fie aprinse, asta in primul rind, fara sa spui ce luminite pom de craciun ai la bord, nici nu are rost sa mai vorbim.
Daca e din anul 2000 ce? Orice masina fabricata dupa 96 are port OBD, deci se plate scana, iti spune ce coduri sunt si etc.
Are de3fectiune mecanica posibil, asa si? Defectiunea mecanica da cod, asta daca nu stiai, computerul acelei masini inregistreaza.
In sf fa ce crezi, nu vad legatura parti electrice cu prefectura, ce inseamna la tine partea electrica? Motorul are piese, dar multe di ele au senzori, deci trimite electric semnale catre computerul masinii.
E ok, mai bine du masina la un service si poate rezolva aia.Tu se pare nu prea ai cunostinte cine stie ce despre mecanica, masini, deci orice ai afla de pe aici nu te ajuta cu nimic, asta pentru ca nu repari tu personal, ca urmare tot la service vei ajunge.Bafta
Nu e necesar sa te enervezi eu nu zic ca am experienta dar am demontat 2 fordurii modelu meu o alfa romeo 145 boxer bucata cu bucata si alte masine unele piese inlocuite. Daca erai atent am precizat ca test i s-a facut si nu apar defectiuni martori in bord nu sunt prezenti bord curat.
Mai intrebat daca stiu ce inseamna partea electrica si mecanica.
Partea electrica baterie,alternator,(asigura incarcarea bateriei)sigurante,rele,ecu,airbag,abs,senzori,sonde lambda care are doua,bobina inductie,debilmetru,pompa abs Si mai sunt.
Partea mecanica
Motor,ambreaj,electromotor+(electric bobina de forta rolu lui ii de a angrena volanta )frane,saboti/discuri,cilidru, injectoare(mecanic+electric), piston, vibrochen, ax came si mai sunt.
Egr, turbina, incalzitor dar deja vorbim de diesel. Eu cred ca am enumerat suficient cât sa iti dai seama ca stiu ceva mecanica.
Eu doar am cerut o parere sa stiu unde sa caut mai exact pentru ca cat de mecanic ai fi tot ajutat pareri stanga dreapta pentru ca problema asta am mai intalnit-o si sa remediat acum nu putea fi aceiasi desi simptomul era identic (avea legatura cu apa) in cazul meu nu era de la apa.
Am auzit diverse păreri nici una plauzibila
Asa ca m-am apucat de capu meu.
1 schimbat bujii
2 curatat filtre
3 curatat debilmetru
4 inlocuit un colier pe furtun de aer
5 verificat jocul la tacheti care apropo sunt mecanici se regleaza cu cheia de 11 la mine (mai sunt culbutori hidraulici se regleaza automat ajutat de ulei)
6 mai curatat unele chestii
7 ultima inlocuit bobina inductie + fise
Invelisul era crepat dadea scanteie aiurea
Am schimbat ultima bobina din cauza ca nu am avut alta la indemana atunci.
Deci la final daca masina face cum am precizat mai sus fie doar cand ploua sau indiferent de vreme e bobina de inductie scapa curent.
Mai sunt o groaza de piese senzorii etc.
Na pai eu cred ca am zis multe
Acum tu imi spui dacă am sau nu habar
Ziceai ca defectiunea mecanica da cod prin ce te intreb eu nu prin fire? Piesa mecanica nu pote trasmite un cod de eroare fara ajutorul firelor senzor, etc
Daca defecu mecanic da cod atunci spunem si mie cum vad un cod de eroare la ambreaj de exemplu
Nu ma enervai ca nu am de ce, doara discutam, asa este bine sa spui direct din intrebare despre lumini de la bord de avertizare.
Spui ca la bord nu-i nimic, ca ar fi dupa tine Bobina de inductie, care ar scapa curent, adica sa scape curent unde anume? Nu exista sa scape curent, aia nu-i apa, poate ca nu da curent catre fise si bujii, ce inseamna ca ar fi defecta.
Dar de ar fi defecta ai avea aprins la bord lumina Engine, asta garantat.Ar mai putea sa fie ceva becuri scoase din bord, banui ca nu-i esti tu primul si singurul proprietar al acelei masini.
Nu m-ar mira ca cineva sa fi scos becuri din bord, asa ca fa o scanare, aco, o afli sigur cu sta treaba.
Ai schimbat bujii, fise si bobina, dar nu sa schim, bat nimic in bine.Ce ai pus tu, alea ce spui ca ai schimbat sunt noi sau tot folosite?
Intreb pentru ca unia mai folosesc si chestii luate de pe la dezmembrari.Niciodata sa nu cumperi piese electrice de la dezmembrari, mai ales daca masina e veche.
Masina aia cum am spus are port OBD, primul lucru ce ar fi trebuie sa il faci, este sa scanezi masina.
Ala iti spune adevaru, o masina sa faca ce spui si sa nu ai la bord lumini de avertizare, asta e din alea grele de tot nu are cum.O masina fara probleme la bord, functioneaza normal.
Nu mai umbla tu sa regelezi nimic, mai ales daca na umblat nimeni niciodata, mai bine decat regleaza cei din fabrica nu o face nimeni altcineva.
Daca eram, atent la ce anume? Eu am citit intrebatrea, asa am raspuns, iar in intrebare nu spune nicaeri ca ai fi facut test.Ai facut teste la ce anume? Test ce inseamna, cumva scanare? Daca ai scanato si nu ti-a dat nimic, sincer da-mi voie sa nu cred nu are cum. Ai scanat tu personal? Sau doara tiau spus unia ca nu ai nimic?
Faptul ca astii piese de la o masina este in regula, dar asta nu inseamna ca cunosti destule.
Eu atit iti spun, nu am incredere in mecanicii romani nu stiu ce test au facut aia, eu stiu ca aparatul ala ce se foloseste, scaneaza, adica comunica cu computerul masinii, sau citeste computerul masinii si iti afiseaza tie eventuale probleme.
Cod de eroare cei ala? Am vazut multi romanii sa nu zic toti, vorbesc de erori
Fratilor computerul unei masini nu da erori, nici nu se accepta module sau computere la masini care dau erori,
La masini se folosesc computere care dau zero erori, altfel nu-s acceptate.
Nu inteleg voi de ce le numit erori, pentru ca este de fapt o problema reala.
Ce este o eroare? Eroarea este o informatie data gresit, adica tu una ai si ala iti da altceva
La masini nu se intampla asa ceva, nu exosta asa ceva.
Ok deci cod iti dau piesele care au fire electrice la ele, ambreajul nu arte ce sa dea, poate ala automat, sau la transmisia automata, iti da cod de ambreaj, dar la cele uscate nu.
Deci unde ai cabluri electrice, acolo poti citi coduri daca is probleme.La aprindere, ai cabluri balamuc, la benzina la fel de la pompa pana la injector, asta daca ai injectoare.
Aprinderea la fel ai cabluri, Motorul, ai la chiulasa sensorila axele cu came, ai la arborele cotit si la ala sensor, tu ce spui ca nu ar da cod.
Daca tu nu ai scanat personal masina, eu atit iti spun, nu avea incredere in ce au spus aia, vad deja ai si spus in mesaje ca nu ai incredere in cei de la service.
Cineva spune ca daca ai miss fire la 1 cilindru la relantii merge rotund, la turatii mari face ca trenu.Sincer eu din ce am vazut, deci am vazut este tocmai invers.Adica la relantiu motorul tremjura daca ai miss fire la un cilindrul si merge rotund cand turezi.
Bine asta daca ar fi doar un singur cilindru sa nu functioneze.Tu daca ai mai multi, atunci tot ce se poate sa dea rateuri.
Nu cred ca o sa gasesti pe cineva sa iti spuna ce ai tu acolo, asa doara pe net.Si cel mai bun meserias va spune ca vrea sa vada masina, sa o verfice el.
Tu inteleg, incerci sa auzi si alte pareri, intimnplari de la altii, apoi sa verifici tu, dar multe simptome, chiar daca is identice, pot avea alta cauza.
Daca tot continui sa umbli, nu mai schimba piese, intii cauta sa verifici acea piesa, schimbi doara cand stii sigur ca piesa respectiva nu-i buna.
Cauti pe Youtube, dar cauta in engleza, gasesti destule video cum se verifica anumite piese, pas cu pas.
Rateuri da pentru ca nu arde benzina, ori nu ai benzina, deci ori nai benzimna acolo in cilindri, ori nu ai scinteie, dar asta nu doara intr-un singur cilindru, in mai multi.
Ori da scinteie cand nu trebuie.Nu ai spus masina asta o ai de ceva vreme, sau doar ce ai cumparatoi acum mai recent? Vezi chestii de astea spuneam eu detalii, si un mecanic te intreaba daca a mai umblat cineva la masina, daca ai umblat tu etc, sa stie sa verifice chestiile unde sa umblat.
Asa este defectiunea mecanica da cod daca la acea piesa mecanica ai cabluri electrice.
Inca odata iti spun, nu cred ca masina aia nu ar aprinde lumini la bord la ce spui ca se intimpla.Nu are cum, putere scazuta, rezulta din lipsa ardere.
Am mai citti din mesaje ce ai scris pe aici, am vazut ai facut scule, una alta.E bine ca te bagi,, dar trebuie sa cumperi si un scaner, din ala ieftin de buzunar, micut, universal, il ai intr-un minut ala iti si spune cum sta treaba, sa nu mai stai tu dupa altii.
Nu te lua dupa unia sa cumperi scanere din alea ce pui softu pe telefon si e doara pentru o masina, sau un brand ori model.
Eu am lasat un scaner de asta de buzunar in RO, Nu am poza sa iti arat, dar o sa caut pe net poza sa iti arat despre ce vorbesc, desi poate ca ai vazut si tu.
Aici am alt scaner ceva mai mare si mai performant, vorba vine pentru ca tot caut pe net, ce-mi zice asta nu pot eu interpreta, trebuie mai babeste asa ca ala ce zic de buzunar este super bun, iti spune codu si aia e tot ce trebuie sa stii, restul gasesti pe net.
Ma luai cu cineva pe aici, de fapt ala se lua de mine, ce tot ii trag eu cu scanere ca scaneru e altceva, ca la masini se folosesc diagnoza.
Diagnoza este rezultatul unei scanari eu asa stiu, pe aici asa numesc toti oamenii, si mecanici si vinzatori acele aparate, scanere.
Nu stiu ce poti face la masina aia, desi nu-i atit de complicata.Verfica si tu alimentarea, asta daca nu ai verificat, Scoti furtunu ce vine dinspre rezervor si intra in compartimentul motor, scoti exact imediat ce intra unde zic, pui intr-o sticla si cineva sa puna contactul tu vezi cum pompeaza pompa, o sa stii daca e bine sau nu, atunci cand o sa vezi.
Aprinderea, verifica fiecare fisa, fa-ti tu o scula ce am spus de verificat fisele daca aduc curent, nu stiu, sa vad cand am tim poate caut eu poza ceva pe net si iti arat, e ceva simplu, cred ca poti tu sa improvizezi scula asta sa verifici daca la bujii vine curent.
Cum iti spuneam nu ma dau mecanic dar ma descurc într-o oarecare masura singur n-am nevoie de service.
Masina o am de ceva vreme
Test i s-a facut vrei 3 unul in reprezentanta ford din care unu eu acasa cu un scaner de buzunar cum zici tu.
Ce înseamnă bobina defecta?
Exemplu de ce cand ploua afara scutura masina mai exact la prima pornire su daca dau in balti indiferent cat de mica nu vorbesc de balti (lac)
De ce scutura in sarcina idiferent de vremea de afara ( pot fi si alte cauze)
Daca eu nu am dreptate
La primul caz am schimbat bobina de ce cand m-am bagat într-o balta mare nu a mai scuturat si de atunci nici odata
Cazul doi dupa ce am schimbat bobina nu mai scutura am plecat cu a 3a de pe loc inainte se chinuia cu a 1a
Mai e necesar sa explic ce înseamnă bibona defecta?
Exista martori pentru bobina
Cand daca ai ocazia verifica un ford mk4 din 2000 sa te convingi nu prea ai ce face cu test/scanare.
Piesele le schimb dupa posibilitati ce am sau îmi permit in acel moment veche sau noua si evident daca dupa se confirma ca accea piesa e defecta achizitionez una noua daca esti mecanic sti doar nu poti elimina o piesa exact aproximez.
Ziceai ceva de reglaj la tacheti la aia te asigur ca ma pricep cel mai bine si da corect nu mai reglez ca din fabrica valabil la orice unealta scula etc.
In fine eu nu vreau sa ma dau in stambe cu tine care e mai mecanic am cerut o parere si la alti atat.
Aprpop inca odata am schimbat bobina care invelisul ei era puscat (plasticul) posibil si fisele pierdea scanteie.
Si acum masina merge perfect imiediat dupa operatiune.
E bun ca s-a rezolvat. Pina la urma a fost exact partea electrica, aia ce tu ai spus ca nu-i problema acolo parca asa ai zis ca e problema mecanica.
Eu am spus ceva de miss fire, am cam fost acolo, aia era problema nu aveai ardere in toti cilindri sau aveai ardere aiurea, ajungea curent la bujii cand si cand, ori deloc.
Ce spui tu nu are a face, ca la masina aia nu prea ai ce scana.Scanezi ce are, iar bobina a dat garantat cod, nici nu se pune problema.
Ce am zis ca nu am incredere in cei de la service, acum nici in tine pentru ca nici tu nu stii probabil sa scaezi ceva, ori sa interpretezi ce spune un scaner.
Tiam mai spus sa stai linistit sa nu te iei dupa cineva care spunea de distributie, am spus sau nu am spus? Am vrut in ultimul mesaj sa iti atrag atentia sa nu umbli acolo, pentru ca tu tot insistai la cineva sa se uite la discutia ta si a respectivului cu distributia, dar am zis sa imi vad de treaba.
Dario daca nu ma insel o zis ceva de distributie.Aia daca o sarit se fac valve tura, sau se rup, se strimba, nu mai functiona motoru.
Nu am spus nimic ca te-ai pricepe sau nu te-ai pricepe, am spus faptul ca daca stii sa desfaci sau sa pui la loc, ceva aia nu inseamna ca te pricepoi f bine, ori ca ai fi mecanic, Ca de era asa nu mai intrebai pe aici.
Noi doara discutam pe aici nu ne luam la intrecere cu nimic. Daca ai vazut ca bobina aia este jumulita, ce spui tu impuscata, pai aia trebuie sa schimbi prima data, orice cablu, orice este electric si carcasa e crapata, jumulita, etc nu mai stai sa spui poate o fi altceva.
Deci tu nu ai explicat nimic, ai spus doara ce ai schimbat, cum face masina, nu ai spius ca bobina e crapata, normal cand e umed afara aia facea scurt sau ce se intampla acolo.
Nu schimbi nimic dupa pisibilitati, schimbio cu ceva nou, aia e tot. Exact ce spuneam eu, sa vii cu detalii, detalii astea sunt, spui de becurti aprinse, spui ce ai schimbat si cu ce anuime ai schimbat, si asa tot tot ce ai facut sau ai vazut acolo.
Acu vii sa le spui, bagale in intrebare, de spunbeai direct din intrebarea ca ai pus bobina veche sau fise vechi, nici nu mai discutam nimic ppt ca vorbim doar sa ne aflam in treaba.
Ai ceva crapat, fise, bobine impuscate, tu nu spui, spui ca ai schimbat, problema e tot acolo, cine ce sa iti raspunda?
Inca odata iti spun, tot ce tine de electric, bobine, cabluri, ventilatoare electrice, etc nu pui folosite, cumperi noi chiar de is aftermarket, folosite is mai proaste decat ai tu
Ok sa fii sanatos, ai rezolvat masina.Or scanat aia la Ford si nu au stiut ce proble a era inseamna ca or fi fost aia de la pompieri pe acolo, aia sor uitat la masina ta
Pentru anonim3215, banui ca m-a blocat, ori l-am blocat eu, ii las un mesaj
Esti sigur ca in 3 cilindri la relantiu motorul functioneaza rotund, asa cum spui si la turatii vibreaza? Nu cumva este tocmai invers? Ia fa o proba si dupa sa ne spui cum este. Cind masina vibreaza la turatii mari, nu inseamna ca motorul vibreaza, acele vibratii pot fi de altundeva, nu de la motor.
Daca ai o masina sa functioneze fara probleme, scoatei o fisa si las-o la relanti sa vezi cum functioneaza motorul, apoi accelereaza si observa.
Eu iti spun ca la turatii mai mari, motorul ala n-o sa mai vibreze, chiar daca un cilindru nu mai arde.Cum lasi la relantiu sau turatii mici motorul va vibra iar.
Vezi să nu meargă în 3 bujii.
Așa face motor care merge în 3 bujii cum ai scris - daca apas acceleraita un pic mai tare motoru da rateuri nu poti face depasirii doar lansat se scutura din toate alea