Oricum nu o să-ți pornească maşina din cauza faptului că : computerul nu va recunoaşte ceasurile şi doi, nu o să pirnească din cauza IMOBILIZATORULUI.
Mai bine repari ceasurile vechi.
De ars nu arzi nimic, pentru asta ai siguranțe.
Eventual... pentru imobilizator poate îți dă şi cipul din cheia maşinii de la care îți vinde bordu.
Dar ți-am zis, pun pariu că turometrul poate fi reparat. Poate s-a stricat motoraşul care mişcă acul de la turometru, poate ți s-a ars vreun condensator de pe placa ceasurilor de bord. Lucruri pe care le poți înlocui singur foarte uşor şi ieftin.
De exemplu, eu am cumpărat o Şkoda şj prprietaru m-a păcălit ştiind că maşina avea momente când nu mai pornea, nu mai recunoştea cheia. După ce am văzut asta am scos ceasurile de bord şi ce să vezi? Era un condensator care se clătina. Am cumpârat un pistol de lipit cu fludor şi am lipit condensatorul. De atunci au trecut 5 luni, timp în care nu am mai avut nicio problemă.
Evident că pe vechiul proprietar nu l-a dus capu să caute problema pe google.
Deci, fuguța pe google şi caută:
- s-a stricat turometrul numele şi modelu măşinii
- cum repar turometrul numele şi modelu maşinii
-cum scot ceasurile de bord numele şi modelu maşinii
- ce se întâmplă dacă schimb ceasurile de bord de la o altă maşină
Ca regulă de aur valabilă pentru orice lucrare la partea electrică :
Dacă umblii la o componentă electrică, scoți ceasurile de bord etc. Trebuie să deconectezi bateria maşinii ( AMBELE borne, că nu ne e lene ) mai întâi, eventual să mai şi aştepți 10 minute.
Am cautat pe google si e destul de complicat iar eu nu ma pricep prea bine cu electrica mai mult mecanica asa ca da.
Doar sa repar turometrul plus mana de lucru ma costa mult mai mult decat alte ceasuri.
*Eu locuiesc de multi ani in Austria si nu vin in Romania iar daca vin n-am timp pentru asta.
*Masina o am de noua si din 2001 pana acum la motor n-am avut nicio problema si nici cu electrica pana acum cu ceasurile.
*Am vazut si auzit pe aici la Golf 5 de exemplu se pun ceasuri de Tiguan deci doar se schimba.
Asa ca ma gândesc la mine de ce sa nu mearga acela? Avand doar temperatura uleiului in plus fata de al meu.
Masina fiind aceeasi, motorul acelasi cu RHY 2. 0HDI doar ca sunt la diferenta de 5 luni intre ele "nascute" a mea fiind in Aprilie si a lui Septembrie in restul masinile sunt identice atat interior/exterior.
Pentru ca e greu de schimbat doar ceasul turometru'.
Pentru ca m-ai "flicare" câteodată si kilometrajul.
Si la un Ford Escort din '99 am schimbat ceasurile si nu a avut nicio problema.
Ce treaba au ceasurile cu imobilizatorul?
Le-am incercat si da functioneaza!
Nici Ford-ul nu a avut nicio problema problema cu imobilizatorul cand l-am schimbat deci da chiar e asa de simplu!