Http://assets.sport.ro/......-toate.jpg
Intorc americanii capul dupa ea mai mult decat dupa masinile europene :)
Incearca pe http://autovit.ro/
Sigur vei gasi ceva acolo.
Cat mai bagi pe conserva aia, iti cumperi un bmw sau audi la mana a2a
lumea se da pe masini ecologice si tu te intorci la paraita aia fumegatoare, i s-a dus vremea
La inceput si tu esti simplu, nu intoarce nici o fata capul dupa tine. Tragi un an de sala pe siringa si mai apoi sa vezi cum o sa intoarca fetele capul dupa tine. Asa si Dacia, la inceput o sa fie simpla nu o sa atraga atentia nimanui poate... dar peste 3-4 luni eu cred ca o sa atraga atentie multora. Am scris postul cu putin ironie pentru cei ce cred ca doar ce-i strain poate fi bun si frumos.
Pentru mine o masina inseamna mai mult decat o masina. Masina pe care tu o conduci trebuie sa te reprezinte, sa fie ceva special, sa fie o oprera de arta nu doar o simpla masina. Pentru mine vremea ei abia incepe.
"Tragi un an de sala pe siringa si mai apoi sa vezi cum o sa intoarca fetele capul dupa tine" stiu ca asa fac .
De ce glumet? pana sa fac sala nu se uitau la mine ca eram inalt si slab, acum e alta poveste dupa 2 ani de sala, prietene.
La 19 ani inca mai ai impresia ca tot ce zboara se mananca si ca tu inventezi roata din nou
Nu, la 19 ani ma gandesc sa imi achizitionez o masina si sa o fac cat mai personalizata daca tot nu am ce sa fac cu banii.
Salut.
Eu am avut Dacie 1300 in familie de mic, la 19 ani am preluat-o de la tata si investesc si in prezent in ea, e ca un butoi spart. Sunt foarte atasat de masina, si nu imi pare rau deloc de timpul si mai ales banii pierduti cu ea, cum zici si tu, o Dacie restaurata e ceva deosebit (desi sunt deja mii de 1300 restaurate in tara).
Trebuie insa sa-ti spulber o parte din vise: la 18 ani, mi-au luat parintii o 1310 TLX (de aia adusa de bisnitari din Ungaria), pe care o am si acum. Marele ei noroc este ca are tabla incredibil de rezistenta, da caldura si consuma foarte putin pentru tehnologia de care dispune (5.5% extraurban, incarcata la capacitatea maxima). Altfel, din primele zile, o pusesem deja pe net, si voiam sa scap de 'masina mosnegeasca cu directie si timonerie de RABA'. Fata de 1300 se conduce ca un camion (asa si suna), dar in fine, nu aici voiam sa ajung. In 4 ani de cand o am, am avut multe masini pe langa ea, dar nu m-a mai interesat sa scap de ea, fiind o rezerva buna in familie. Problema cea mai mare cu Daciile 13xx, este fiabilitatea. Am un mic service, unde la nevoie aduc suficienti mecanici cat sa fac orice masina, dar cand vine vorba de vechile mele Dacii, unul singur le poate da de capat. Cumperi piesa noua, totul bine si frumos (dar cam scumpe, la ce calitate au), cand sa o schimbi, parca e locomotiva, nu masina. Daca la masinile pe care le am des la reparat (Opel/Renault/Ford/Volkswagen/Logan/Audi), mi-e suficienta o trusa de tubulare pe 2 dimensiuni + una de combinate, la Dacie chem un singur mecanic, care are 3 dulapuri cu scule comuniste pentru Dacia. Prese speciale, facute de uzina, surubelnite modificate, carlige forjate si cate nebunii. Plus ca de cate ori imi schimba el o garnitura, invat cate 3-4-20 de lucruri noi, interesante, despre cat de prost sunt facute. Iar partea si mai proasta, e ca faci putini km, si schimbi multe. Ca sa circuli cu o Dacie 1310 15. 000km/an, daca tii la ea, trebuie sa schimbi de vreo 4 ori uleiul, vreo 5 platini, si 2-3 bobine de inductie. Daca mai ai belele de exemplu cu contactul cu cheie, ca mine, n-o sa gasesti nici unul bun in comert, desi costa 20-40 lei fiecare "incercare".
Deci, sfatul meu prietenesc: nu-ti lua Dacie veche, cu intentia de a circula. Daca iti doresti cu adevarat, si crezi ca nu depasesti 5000km/an, e ok, dar sa stii ca intra ceva bani. Sincer, ma gandeam recent sa-mi extind putin colectia de 'rable clasice', si ma uitam la Opelurile de la inceputul anilor '80... Le cumperi cu cel mult 750e, in stare originala, piese inca gasesti noi, produse de firme mai ok (nu Brekner, Autospeed si Tess Conex, ca la Dacie), cu 400e ii faci o revizie + cosmetizare, si te duci direct la RAR, sa ii scoti atestat de vehicul de epoca. Dacia o cumperi tot cu 700, faci tinichigerie de 300e, vopsitorie de inca 300-400e, mecanica de 300e (pentru 3000km pana la urmatoarea defectiune), si daca vrei atestat la ea, cand te vad aia iti comenteaza de tot surubul, stiind ca au fost carute de carat varza toata viata.
Asta e parerea mea, daca vrei, cumpara-ti, dar inarmeaza-te cu multa rabdare.
Mitul ca Daciile 1310-1300 se repara cu sarma e total fals. E adevarat, nu apuca sa se strice grav, ca nu reusesti sa faci multi km cu ea, dar la un drum de 200km, iti intra morcovul pana in stomac, si merge din ce in ce mai prost, cu cat se incinge mai tare. Daca o opresti dupa 50km pe canicula, si n-ai bagat piese de Renault 12 de pe ebay.com, la 300e, nu mai porneste vreo 2 ore, pana nu se raceste bobina si instalatia electrica.
E rahat crede-ma investesti aiurea, dar fa ce vrei, ai sa-ti dai seama dupa fapta sau la cativa ani
Destul de explicit raspunsul tau si ma pune destul de mult pe ganduri. Stiu ca ai destul de mult de investit in ea, dar la sfarsit scoti o opera de arta.
O opera de arta ca aspect... Dar calitatea materialelor e aceeasi. Mult mai bine e, daca bagi acei bani intr-o clasica mai de calitate. Un alt exemplu, pe langa Opel: Mercedes W123 (cobra). Prinzi una 200D cu interiorul ingrijit, ai si masina de circulat, si e si de epoca. Am avut un W124 si sunt si acum indragostit de senzatia aia. Avea 4 trepte, motor initial de 2.0, schimbat de mine din necesitate, cu unul de 1.9; prindeam lejer 80km/h prin oras mai rapid decat cu Daciile, cu treapta 2 m-am dus peste 110. Consumul era 7-8% permanent, fie ca mergeam urban, extraurban, sportiv sau potolit. Pe viraje se tine de-ti intoarce stomacul pe dos, cu toate ca are tractiune spate.
Stanmariusvasile întreabă: