Nu trebuie o rupi pistoanele, dar trebuie din cand in cand sa turezi turbina aia. la itp cand am fost cu masina fratelui meu (el are diesel, mie imi plac benzinarele) mi-a zis tipul ala sa ii dau macar 1 data la 2000 km la un drum de cateva ori peste 3000 de ture. era ceva despre combustibil nears pe toba + alte explicatii mecanice pe care eu nu le-am inteles. deci, la dieseluri, sa ii dai pe 1 drum cam 1 data la 1000-2000 km sa intre turbina. cam atat
"am inteles ca au turbina" Fara suparare, dar chiar esti batut in cap? Adica mai tarziu o sa ne spui ca ai auzit ca masina are 4 roti+1 de rezerva...Si da, mersul subturat face rau si ar trebui sa-i dai talpa cat mai des...(in timp ce mergi, nu cand sta pe loc)
E o diferenta mare intre tdi si dti la fel cum e si intre tdi si dci sau CRDI. TDI este marca inregistrata a grupului VAG (Audi, vw, Skoda, Seat) iar Renault nu a avut niciodata motoare VAG pe modelele produse.
Da, se infunda daca mergi fara sa porneasca turbina.
Rezolvarea e simpla: mergi la ce turatie vrei tu, dar inainte sa schimbi, du-o in 3000.
Cand pleci de pe loc da-i demaraje mai nervoase cu treptele mici, apoi poti sa mergi 'infundat'.
Cand ajungi la destinatie dupa un drum mai lung, mai ales daca ai mers mai sportiv, lasa motorul la relanti 2-3 minute inainte sa-l opresti. Nu stiu sa-ti explic fenomenul, dar e un pas important in protejarea turbinei, exista chiar dispozitive de cumparat, care nu te lasa sa opresti motorul cand e incins.
Nu te stresa prea tare cu turbina, ideea e s-o folosesti, sa nu conduci permanent sub turatiile la care lucreaza ea. Nu te feri sa dai in ea de cate ori ai ocazia, si n-o sa-ti faca probleme.