| AndSim a întrebat:

Saluuuut again big grin! Mi-am achizitionat de curand un SH Renault Laguna 1 - 1.9 tdi si am inteles ca au turbina or smth like that. Bun. intrebarea este. daca mergi cu ea in 2000 ture ( tin sa precizez ca turbina am inteles ca "porneste" la 2500ture ), deci daca mergi cu ea in 2000ture se infunda sau ceva de genul? Sau trebuie sa ii mai dai din can in cand putin sa nu se depuna pe ea ceva. Ceva sfaturi va rog! big grin

Răspuns Câştigător
| JohnnyBi a răspuns:

Nu trebuie o rupi pistoanele, dar trebuie din cand in cand sa turezi turbina aia. la itp cand am fost cu masina fratelui meu (el are diesel, mie imi plac benzinarele) mi-a zis tipul ala sa ii dau macar 1 data la 2000 km la un drum de cateva ori peste 3000 de ture. era ceva despre combustibil nears pe toba + alte explicatii mecanice pe care eu nu le-am inteles. deci, la dieseluri, sa ii dai pe 1 drum cam 1 data la 1000-2000 km sa intre turbina. cam atat

7 răspunsuri:
| ombladon a răspuns:

"am inteles ca au turbina" Fara suparare, dar chiar esti batut in cap? Adica mai tarziu o sa ne spui ca ai auzit ca masina are 4 roti+1 de rezerva...Si da, mersul subturat face rau si ar trebui sa-i dai talpa cat mai des...(in timp ce mergi, nu cand sta pe loc)

| AndSim explică (pentru ombladon):

Stiu bine ca TDI inseamn TurboDieselInjection. Si cred ca puteai sa explici intr-un mod mai frumos nu sa ma iei peste picior. Poate nu m-am exprimat cum trebuie in intrebare, o parte din vina, dar nu te crede prea mecanic tu acuma.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns:

Nu exista Renault tdi.

| ombladon a răspuns (pentru AndSim):

Si de ce sa "nu ma cred"?

| AndSim explică (pentru IzvorulDeIntelepciune):

Crezi? Caută Renault Laguna I 1.9 dTi happy.

| IzvorulDeIntelepciune a răspuns (pentru AndSim):

E o diferenta mare intre tdi si dti la fel cum e si intre tdi si dci sau CRDI. TDI este marca inregistrata a grupului VAG (Audi, vw, Skoda, Seat) iar Renault nu a avut niciodata motoare VAG pe modelele produse.

| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Da, se infunda daca mergi fara sa porneasca turbina.
Rezolvarea e simpla: mergi la ce turatie vrei tu, dar inainte sa schimbi, du-o in 3000.
Cand pleci de pe loc da-i demaraje mai nervoase cu treptele mici, apoi poti sa mergi 'infundat'.
Cand ajungi la destinatie dupa un drum mai lung, mai ales daca ai mers mai sportiv, lasa motorul la relanti 2-3 minute inainte sa-l opresti. Nu stiu sa-ti explic fenomenul, dar e un pas important in protejarea turbinei, exista chiar dispozitive de cumparat, care nu te lasa sa opresti motorul cand e incins.
Nu te stresa prea tare cu turbina, ideea e s-o folosesti, sa nu conduci permanent sub turatiile la care lucreaza ea. Nu te feri sa dai in ea de cate ori ai ocazia, si n-o sa-ti faca probleme.