| DaniTDCI a întrebat:

Scuterul nu mai vrea sa porneasca,bujia e uscata,i-am bagat benzina pe la bujie dar nu a pornit. sa fie de la soc?(e soc electric) l-am desfacut si i-am scos acul si tot ce avea si l-am pus inapoi sa nu intre mizerie acolo,practic socul e anulat pana imi vine unul nou de pe internet,si inainte tot asa imi facea,sa fie socul defect? imi arunca benzina pe la filtrul de aer in cantitati medii. dar bujia e uscata cateodata,nu stiu ce sa mai fac,dau juma; de ora la pedala sa il pornesc. si merge doar cu motorul cald,cand se raceste aceeasi poveste,nivelul in carburator e reglat cum trebuie,la fel si aerul,filtru de aer curatat, daca m-ati putea ajuta cu vreun raspuns. funda

11 răspunsuri:
| Emy6969 a răspuns:

Lasa bujia deasupra la foc, la aragaz cu partea care face scanteie 5 minute. Sa speram ca isi revine, in caz ca nu merge, pune una in 3-4 electrozi.

| Sagemi67 a răspuns:

Cumpara-ti alt scuter.E cea mai buna solutie ca sa ai un scuter care merge.

| DaniTDCI explică (pentru Sagemi67):

Abia are 2 luni.

| untu a răspuns:

Desfaci bujia si te duci la un magazin auto-moto si sa-i arati vanzatorului daca are de vanzare bujia asta pentru motocicleta, dupa aia incearca sa pui bujia noua si incearca sa repornesti, poti sa folosesti si socul electric! dar daca tot nu functioneaza, nu ai altceva de facut decat sa fie dus motocicleta la un service autorizat! Ti-ai pus in motocicleta benzina cu kerosen sau motorina?

| DaniTDCI explică (pentru untu):

Stai linistit ca e benzina absolut normala de la Petrom, cu cifra octanica de 95, nu stiu daca la ultima fraza faceai misto sau erai serios.

| untu a răspuns (pentru DaniTDCI):

Eram serios, ma intrebam daca ti-ai pus combustibilul potrivit pentru motocicleta! Doar am vazut ca sunt multe feluri de combustibile la benzinarii! Bine, verifica doar cu bujia noua cumparata!

| tintareco a răspuns:

Carburatorul are 2 suruburi unul de amestec iar celalalt de aer(cel cu arc), la astea nu ar trebui să umbli. Şocul, este subansamblul concepet să ajute motorul la pornire(la rece)şi în general este confecţionat din bimetal. Închide calea de aer dinspre filtru, crescînd astfel admisia de carburant, pînă cînd se ajunge la o temperatură optimă de funcţionare.Atunci,şocul este eliberat automat, ori din considerente termice, la bimetal, ori pe bază de termocuplă, la cele mecano-electrice.De şoc ai nevoie oricum.

| DaniTDCI explică (pentru tintareco):

Da stiu, dar si cand aveam soc-ul nu mai cupla deloc ca l-am dat jos si am pus contactul si nimic.

| tintareco a răspuns (pentru DaniTDCI):

Trebuia reglată aprinderea, e electronică sau pe platină?

| DaniTDCI explică (pentru tintareco):

Scanteia e buna, chiar prea buna. dar tot nu porneste, desi se alimenteaza, daca ii scot carburatorul si bag putina benzina acolo si pun carb la loc si il tin accelerat sa isi ia aer da sa porneasca, dar in rest nimic

| tintareco a răspuns (pentru DaniTDCI):

Scînteia poate să fie bună dacă nu apare la momentul potrivit aprinderii, înţelegi? Vezi exact cînd dă scînteia aici :
http://zadarnic.blogspot.ro/2009/08/motorul-in-doi-timpi.html