Daca vrea sa te arda da..cateogirc iti v-a lua certificatul. Dar legal nu in nici un caz. Dar sa nu uitam ca pentru a fi totul legal politistul ca sa iti poata face ceva in legatura cu toba trebuie sa aiba decibelmetru. In certificatul masinii scrie cati decibeli scoate (numai stiu exact cum scrie dar e ceva de legat de decibeli), politistul poate vedea ca-ti decibeli scoate toba standard pe certificat, dar ca sa vada daca toba ta cea noua are aceeasi decibeli cu cei din certificat ii trebuie decibelmetru si sa fim seriosi cati dintre voi ati vazut un politist cu un decibelmetru? Multi dintre gabori nici nu stiu ce e aia Si inca ceva nu e mai bine cand auzi sunteul motorul pur ca si cand ar fi de abia scos din fabricai? In legatura cu certificatul (sau talonul cum ii zic altii) daca un gabor vrea sa te arda ca e prost dispus ca nu la satisfacut femeia te arde si-ti ia certificat gaseste el motive stai linistit. Gaborul poate sa zic "x" decibeli de abia se aud.iar la cum suna toba ta cred ca ai "y" decibeli ca politistul isi da cu parerea)))) si asta v-a scrie si in procesul verbal. Cel mai bine cauti un tip de la RAR sau nu neaparat de la vreo statie ITP si-l intrebi pe el.
Se omologheza piesele pentru masina. Dar banuiesc ca ai cumparat-o din magazin. Piesele din magazin sunt omologate.
1. Intr-adevar politistul rutier nu are aparat de masurat zgomotul, este un lux prea mare pentru statul Roman.
2. Daca vezi duba de RAR + rutiera atunci cu siguranta ramai fara certificat.
3. Pe CIV este trecut zgomotul de stationare cat si din mers.
4. Nu ai nevoie de CIV (cartea masinii eliberata de rar) sa circuli pe drumurile din Romania.
@AgathaRo Da exact cum ai spus tu sunt trcuti decibelii in timpul stationarii cat si in timpul mersului, si ai nevoie de CIV ca sa poti circula pe drumurile astea Daca tu ai masina inscrisa pe Romania, gaborul iti va cere chestia aia de la RAR nu o ai va crede cu totul altceva. Si sa nu uitam ca pe langa decibelmetru gaborului ii trebuie si aparat pentru masurarea noxelor emise de masina respectiva. Si iti dau dreptate la duba RAR + rutiera, daca o vezi) ai tras pe dreapta iti pui gluga pe cap si te face ca nu ai mai vazut masina aia niciodata) si iti vezi de drum.
Daca intalnesti duba + militieni de circulatie si ai masina mai pe "naspa" parerea mea este sa schimbi directia de mers.Cat despre CIV cei de la rutiera pot da prin statie si pot obtine informatii de la centrala (dimensiunea anvelopelor, jentile, zgomot, inclusiv verificarea tehnica daca nu ai talonul) deci practic nu prea scapi ieftin.
Nu se omologeaza asa ceva.de exemplu la piese auto scrie mare langa raionul de tobe sport ca nu se omologheaza si nu se folosesc pe drumurile publice.
Bogdy_Bogdanutzz_1998 întreabă: