Hai noroc, motoarele cu ardere internă, diesel sau benzină (otto), posedă anumite caracteristici, care influențează funcționarea mecanismului motor. Principalele caracteristici funcționale sunt: capacitatea cilindrică (sa mai numește și cilindree), raportul de comprimare, viteza de rotație a arborelui cotit, puterea efectivă a motorului, cuplul motor și presiunea medie efectivă. Recomand motor diesel pentru greutate si benzina pentru viteza.
Poti sa te mai informezi, sa-ti faci o idee aici: http://www.bogdanturcanu.ro/motor-diesel-versus-otto/
Ambele au nevoie de electromotor sa porneasca, ambele functioneaza optim la o temperatura de cca 90 de grade, ambele motoare se racesc prin acelasi sistem, ambele sunt in 4 timpi sau 2 timpi, ambele transforma miscarea rectilinie a pistoanelor in miscare de rotatie prin arborele cotit, etc.
Diferenta majora este doar tipul combustibilului si modul de ardere al acestuia in cilindrii (prin detonare sau explozie la motoarele Otto respectiv prin compresie la motoarele Diesel)