Da, ar trebui sa mearga. Faceti cum stiti ca va e mai comod.
Pai cred ca se pot chiar anula biletele cu totul si va restituie banii, apoi luati biletele care va trebuie.
http://www.cfrcalatori.ro/247
Oricum scopul acelui tren RE nu e si pentru a prelua calatori de la Craiova. E clar ca n-a fost gandit decat pentru Valea Oltului si restul Munteniei. De-asta nu sunt legaturi bune intre trenuri, deci e mult de asteptat. Adica sa astepti 3 ore intr-o gara ca Piatra Olt, chiar ca mai bine te lipsesti...macar de era Bucuresti.
IR 1822 ar fi tren direct(plecare la 2:42 din Craiova) pana la Costinesti. Dar da, ajunge mai tarziu decat RE 2801, dar pleaca si mai tarziu. Insa face doar 7-8 ore. Problema e ca ajunge cu 2 ore si ceva mai tarziu in Costinesti(10:20). Asta daca va deranjeaza programul.
In rest, va cam complicati daca schimbati mai multe trenuri. Mai sunt ceva variante, dar au dezavantajele lor. IR 1822 pare cel mai ok. Sper ca va veti descurca in final.
Vacanta placuta!
In Romania trenurile au clasificarea: regio, inter regio, intercity si euronight.Ce ruta cauti?
Initial trebuia sa plecam de la Craiova Costinesti cu tren accelerat, dar ajungeam prea tarziu, si am ales Craiova piatra olt, si de la piatra olt vom lua regio express - Costinesti. Am intrebat pentru ca voiam sa stiu cum e trenul, personal sau accelerat ( vechile denumiri )
De anul trecut exista trei mari ranguri de tren, denumiri adaptate tarilor din UE:
- Regio(fostul Personal), prescurtat R;
- InterRegio, prescurtat IR, combinatie intre fostele Accelerat si Rapid.
- InterCity, IC, neschimbat.
Tu te referi cu siguranta la RE 2801, noul tren sezonier introdus din acest an.
Regio Express inseamna un tren Regio cu mai putine opriri, adica are aproape mers de IR. Avantajul acestui rang este dat evident de pretul de Regio.
Acest tren arata asa:
http://www.youtube.com/watch?v=G0sXkUyOXAU
Da, Regio Express 2801, stiu cum arata dar nu stiam exact ce fel de tren este...din cate stiu opreste in multe statii, dar sta 1 minut la fiecare (exceptand Bucuresti, Sibiu, Pitesti si Constanta ). Multumesc pentru raspuns!
Pai se fac rebrusari si/sau schimbari de locomotive in acele orase in care se stationeaza mai mult. In Bucuresti chiar mai primeste vagoane.
Ideea e ca un tren Regio pe o asemenea distanta (660 km) ar fi facut mai multe opriri si aproape o zi intreaga ca durata. Regio Express e mai selectiv. Ca sa intelegi mai bine - un exemplu particular: un tren Regio intre Pitesti si Bucuresti face vreo 2h40m, pe cand un Regio Express face fix cat un IR, in jur de 1h30m, iar pretul e tot de Regio.
Ne-am hotarat oricum sa schimbam biletul pentru ca opream in piatra olt si stateam 3 ore in gara, si in total aveam 13 ore ( cu cele 3 din gara). Insa nu stiu sigur daca se pot schimba biletele, nu e vorba de bani, dar vrem sa luam IR care vine cu 4 ore mai tarziu decat RE, si inca unu( IR ) la interval de o ora, Intrebarea mea este daca se mai pot schimba, si locuri pentru 2 persoane presupun ca or sa fie in acele 2 trenuri IR, mai este si in timpul saptamanii. Tin sa mentioneaz ca biletele le-am luat vineri, iar azi ne ducem sa le schimbam. Am citit pe internet ca se pot schimba biletele si trebuie sa platesc diferenta de suma + o taxa.
Am reusit sa schimbam 25 de bilete, si am platit doar diferenta de suma. Exact ce ai spus tu mai sus, am gandit si eu acelasi lucru. Nu puteam sa stau in gara de la Piatra Olt 3 ore, si eu am o problema cu trenurile. Am aflat ce fel de tren e Regio Express si nu avea rost sa stam 13 ore pe drum, o ora de mers cu personalul ( turbam), apoi inca 3 ore de stat in gara si apoi inca 9 ore pana la Costinesti de la piatra olt, doar ca sa ajungem dimineata la mare la ora 8. Mai bine facem 8 ore si coboram direct la Costinesti. Acum sunt linistita, mereu am mers cu trenul acesta, insa nu stiu ce a fost in capul nostru cand am ales acea ruta . Acum e totu ok si am avut mare noroc ca s-au putut schimba toate biletele. Iti multumesc frumos! Toate cele bune!
daniellazarpopa21 întreabă:
glasx întreabă: