Depinde de masina. La majoritatea, ca sa aprinzi farurile (pozitia), ai o chestie (nu stiu daca e comparatia corecta, dar seamana cu butoanele de la centralele termice, pe care le rotesti in sensul acelor de ceasornic) de care invarti o singura data. Pe asta o folosesti cand cand stationezi noaptea, dar si ziua, in mers, indiferent ca e soare sau innourat. Cel putin pe drumurile europene, e obligatorie. Unele masini sunt concepute astfel incat cand invarti cheia in contact, pozitia se aprinde automat. Revenind la butonul pentru faruri, daca rotesti si a doua oara, se aprinde faza scurta. Faza lunga se aprinde de la una din "cornitele" de la semnalizare (ori impingi in fata, ori tragi spre tine, in functie de masina). La bord iti va aparea un beculet albastru care te atentioneaza ca esti pe faza lunga. Daca iti vine o alta masina din sens opus, ai obligatia sa schimbi faza, cu cel putin 250 m inainte, ca sa nu il orbesti pe celalalt sofer. La fel, daca esti depasit, si ai o alta masina in fata, trebuie sa schimbi faza. Luminile de ceata nu sunt in dotarea tuturor masinilor. De regula se actioneaza de la acelasi buton rotund, numai ca il tragi putin in afara, spre tine. Pt a le stinge, il impingi inapoi in interior. Vezi ca mai este o rotita de unde reglezi unghiul. Daca masina e incarcata, botul se ridica si trebuie sa reglezi pozitia farurilor in jos.
Da, luminile de pozitie sunt numite si lumini de stationae
Nu toate masinile au proiectoare de ceata.
Inveti la scoala de soferi cum sa folosesti corect luminile si cum sa le actionezi.
Corect, cu exceptia faptului ca ai obligativitatea de a circula cu faza scurta pe drumurile nationale, europene si autostrazi (nu cu pozitia)
Avand in vedere ca mi-am luat amenda pentru chestia asta (desi aveam viteza regulamentara, centura etc), m-as fi multumit si cu pozitia.
Stanmariusvasile întreabă: