Depinde de serpentine, ca nu toate sunt la fel.
Pe Pasul Mestecanis, cele mai stranse serpentine le iau cu cel putin 40km/h, cu treapta a 3-a la urcare, si tot a 3-a, dar in frana de motor, la coborare. Daca vreau sa intru mai tare, folosesc a doua, si accelerez undeva inainte de mijlocul serpentinei, urcand viteza pana pe la 60km/h in viraj. Conduc tractiune fata, si stiu foarte bine traseul. In Pasul Tihuta, nu cred ca merg cu viteza mai mica de a 3-a, ca nu prea sunt serpentine, iar drumul are inclinatie ca un circuit de curse.
In oras, insa, am o serpentina printre locuinte, foarte abrupta, pentru care opresc, bag treapta 1, si o urc incet. E genul de curba care iti trage maxim de masina, daca ai o planetara sau articulatii la brat uzate, acolo 100% le auzi, eventual se si rup. La coborare aproape ca ar merge a 2-a, curba fiind la stanga (in coborare) e mai larga, dar de obicei fac frana de motor cu 2, apoi o scot pe liber, si trec virajul cu vreo 20km/h, cu frana de picior.
Cand nu stii cu ce viteza sa intri intr-un viraj, faci frana de motor pana la a 3-a sau a 2-a, si stai cu piciorul pe frana (la intrarea in curba), incetinind, pana cand ti se pare ca poti merge cu viteza la care ai ajuns, sau chiar mai tare. Atunci bagi in viteza potrivita, si accelerezi finut.
Sper ca nu ai BMW, ca ala nu stie de serpentine, mai ales cu incepator la volan.
Ete na. De unde sa stim noi ce masina conduci tu si pe ce fel de serpentine, ca daca nu stii, altfel sta pe o curba un SUV, altfel sta un Logan si altfel sta un un seria5 cu xdrive.
Sunt multi factori de care se tine seama. Conditiile de trafic(vreme, aglomeratie, ambuteiaje), unghiul de inclinare al pantelor, mai ales la coborare, masina de care dispui si mai ales experienta ta in conducere si stilul de abordare al curbelor. Deci cu o viteza in care sa te simti tu si ceilalti din jurul tau, in siguranta. Nu este o viteza standard.