| darkcynical232 a întrebat:

Tremura masina...
Scoala de soferi am facut-o pe o masina diesel, dar mi-am luat o masina micuta pe benzina, motor 1.4, pentru drumuri scurte. Toate bune si frumoase.
Am descoperit ca exista mari diferente la treptele de viteza (pe diesel bagai in a4-a daca aveai peste 70- benzina pot sa am si 50 ca nu tremura).
Dar marea problema pe care o am este faptul ca atunci cand o mut din treapta a 4-a in a 3a, o cam fac sa tremure. Uneori un tremurat alteori o zgudui, dar aproape niciodata nu reusesc sa fac tranzitia lin. De obicei schimb treapta de viteza cand am sub 2000.
Cum ar trebui sa procedez?

Răspuns Câştigător
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

"Cand o muti din treapta a 4-a in a 3-a" te referi la frana de motor? Daca da, raspunsul e simplu, cand ai ambreiajul calcat, inainte sa-i dai drumul, ii dai un "sprit", adica accelerezi usor, ca si cum ai vrea sa continui accelerarea, practic o "pacalesti", dai drumul la ambreiaj si la acceleratie la final. Noroc si drumuri bune!

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns (pentru anonim_4396):

Aloooooooo: asta nu-i camion de santier si nici autoturism fabricat inainte de anii 50! Cutia de viteze este prevazuta cu "sincroane" care compenseaza diferenta dintre arborele secundar si arborele baladior. scuze; dar ma enerveaza prostia incepatorilor atoatestiutori!

8 răspunsuri:
regis
| regis a răspuns:

Daca tremura in frana de motor, ceva nu e in regula. Trebuie început de la suporții motorului si cei ai cutiei de viteze. Daca nu e acolo problema, trebuie continuata investigația la toată partea de transmisie.

| mgtow a răspuns:

Asteapta sa ajungi la 2000 apoi schimbi. Sau cand esti aproape de 2000. 1° o poti schimba putin mai repede apoi restul cum am zis

| mgtow a răspuns:

Hai ca e culmea ala cu 2500 rpm la benzina si sub 2000 la motorina. Recomandat e la 2000 rpm sa se schimbe vitezele iar la motorina cand esti la ultimul sfert fix inainte dar tot pe acolo este.

| ROB3RT89 a răspuns:

Nu conteaza neaparat ca e benzina sau diesel, mai conteaza si motorul.
Normal la 2200 schimbi, si lucrezi mai fin cu ambreajul.
Asta de inceput.
Motorul trebuie sa-l simti, sa-l auzi...
Cred ca instructorul ti-a zis sa-i dai a 4 dupa 55 in sus, nu la 70...
Trepidatia e de la turati prea mici sau ridici prea repede ambreajul.
De exemplu da ai 60 si dai a treia si ridici amrejul brusc, se zguduie.
Incerca sa schimbi la 2300-2400.
O sa te inveti, scucces!

suntserios
| suntserios a răspuns:

Sub 2000 se schimba la diesel, la benzina schimbi dupa 2500

| relian a răspuns:

Era bun daca luai o masina automata laughing scapai de toate belele sa bagi sa scoti, de bagat si scos o bagai altundeva laughing dale la jalea de masini ce sa mai bagi, pana si tirurile sunt automate, voi tot la sala de sport ati ramas vad laughing

| Mihailescu_Valeriu_1953 a răspuns:

1. ridici piciorul de pe acceleraie. 2. dupa 1/3 secunda apesi pedala de ambreiaj. 3. eliberezi lent ambreiajul, eventual combini cu frana de serviciu ca sa eficientizezi "frana de motor". Bafta deasa si mult succes. 4. schimbarea intr-o treapta inferioara se face la viteza recomandata pentru procedeul invers=daca din tr. 3 la 4 schimbi la 55 Km/ora, din tr. 4, in tr. 3 faci schimbarea tot la 55.