"Cand o muti din treapta a 4-a in a 3-a" te referi la frana de motor? Daca da, raspunsul e simplu, cand ai ambreiajul calcat, inainte sa-i dai drumul, ii dai un "sprit", adica accelerezi usor, ca si cum ai vrea sa continui accelerarea, practic o "pacalesti", dai drumul la ambreiaj si la acceleratie la final. Noroc si drumuri bune!
Aloooooooo: asta nu-i camion de santier si nici autoturism fabricat inainte de anii 50! Cutia de viteze este prevazuta cu "sincroane" care compenseaza diferenta dintre arborele secundar si arborele baladior. scuze; dar ma enerveaza prostia incepatorilor atoatestiutori!
Daca tremura in frana de motor, ceva nu e in regula. Trebuie început de la suporții motorului si cei ai cutiei de viteze. Daca nu e acolo problema, trebuie continuata investigația la toată partea de transmisie.
Asteapta sa ajungi la 2000 apoi schimbi. Sau cand esti aproape de 2000. 1° o poti schimba putin mai repede apoi restul cum am zis
Hai ca e culmea ala cu 2500 rpm la benzina si sub 2000 la motorina. Recomandat e la 2000 rpm sa se schimbe vitezele iar la motorina cand esti la ultimul sfert fix inainte dar tot pe acolo este.
Nu conteaza neaparat ca e benzina sau diesel, mai conteaza si motorul.
Normal la 2200 schimbi, si lucrezi mai fin cu ambreajul.
Asta de inceput.
Motorul trebuie sa-l simti, sa-l auzi...
Cred ca instructorul ti-a zis sa-i dai a 4 dupa 55 in sus, nu la 70...
Trepidatia e de la turati prea mici sau ridici prea repede ambreajul.
De exemplu da ai 60 si dai a treia si ridici amrejul brusc, se zguduie.
Incerca sa schimbi la 2300-2400.
O sa te inveti, scucces!
Era bun daca luai o masina automata scapai de toate belele sa bagi sa scoti, de bagat si scos o bagai altundeva dale la jalea de masini ce sa mai bagi, pana si tirurile sunt automate, voi tot la sala de sport ati ramas vad
1. ridici piciorul de pe acceleraie. 2. dupa 1/3 secunda apesi pedala de ambreiaj. 3. eliberezi lent ambreiajul, eventual combini cu frana de serviciu ca sa eficientizezi "frana de motor". Bafta deasa si mult succes. 4. schimbarea intr-o treapta inferioara se face la viteza recomandata pentru procedeul invers=daca din tr. 3 la 4 schimbi la 55 Km/ora, din tr. 4, in tr. 3 faci schimbarea tot la 55.
Anonim1900 întreabă:
MariusF23 întreabă: