Alezaje pentru cilindrii mai mici de 200 cmc nu se mai fac in Romania. Cauta cei de la enduro care se duc in campionate de vreo 2 ani si tot in Ungaria ajung cu ele. Era candva nea Nicu care facea asta, avea micrometru de alezat si toate cele, doar ca din pacate nu mai vede bine, asa ca nu se mai ocupa de asa ceva. In Romania nu mai gasesti...
Daca nu se mai alezeaza cum de eu l-am alezat cota era DE 38. 2si l-am facut de 38. 6 si merge foarte bine!
Ba baiatule tu iti dai seama ce vorbesti? Cum poti aleza un cilindru la cota mai mare? Cum iti mai intra tie pistonul?
O a doua tampenie pe care poti sa o spui... un cilindru nu se poate aleza prin adaos. telescoapele se alezeaza prin adaos, valvele de rezistenta, dar cilindru avand frecare foarte mare din cauza turatiei si cursei pistonului si fiind temperaturi uriase in interior oricat ulei ai avea pentru lubrifiere materialul de adaos nu rezista pe camasa, din acest motiv camasa cilindrului se toarna dintr-o bucata si apoi se prelucreaza si in final se caleste materialul si se finiseaza!
Adica l-am facut mai mare cilindrul l-am alezat si i-am luat alt piston ce nu intelegi adica am "scobit"in el ca sa iti zic mai pe romaneste!
Daca faci cilindrul mai mare, nu mai corespune camasa, daca scobesti in camasa la temperaturi mari se deformeaza avand "carne" mai putina si in plus nu ai cum sa iei alt piston exact de cota aia pentru ca pistoanele se fac dupa niste standarde si nu ai cum sa "scobesti" cum spui tu cilindrul fix la standardele alea, acolo e vorba de microni!
Eu tiam spus ca asa l-am facut pe piston scrie cota 38.6 si pe celalalt vechi scria 38.2 deci a facut camasa putin mai mare se si vede diferenta eu am spus cum am facut eu daca nu credeti asta e altceva
Cota de 38 si ceva era la Wartburg, la Bucegi, la Steagu` Rosu... daca ar avea un scuter un asemenea piston nu l-ar muta dupa loc!
Cum sa nu te mute de pe loc iti arat si un link cu pistonul de cota 38.6 http://www.scutermoto.ro/....../index.php
Aia nu e cota alezajului ba baiatule... macar nu te mai fa de ras. Aia de dimensiunea in fabricatie a cilindrului. Adica tot cilindrul dar nu alezajul... fa un calcul de rezistenta daca ai cunostinte minime de inginerie si vezi la temperatura de 900 de grade de dimensiuni trebuie sa aiba camasile si scazi din total, apoi rezulta cota la care ESTE ALEZAT un cilindru!