Cred ca ti-am mai explicat ca, la doar 16 ani cat ai acum, nu poti sa cumperi si sa inscrii masina, ca esti minor.
Ia pe unul din părinți de mânuță, vă adresați unui birou de intermedieri auto și afli tot (inclusiv cât "coastă")
Faci la notar un contract de vanzare-cumparare, platesti si primesti masina si actele ei.
Daca vrei sa si circului cu masina, atunci ea trenuie inmatriculşata, facute reviziile tehnice de atestare, sa ai carnet de conducere adecvat, sa platesti taxele, impozitele si asigurarea aferenta masinii.
Toate sunt in functie de tipul, vechimea, valoarea masinii, precum si de precedentul tau, de conducator.
Contractul de v-c auto nu se face la notar.
nu exista revizii tehnice de atestare
Un contract se face legalizat de notar, avocat sau persoana juridica. Daca se face doar de mana intre parti, atunci este intelegere civila.
RAR nu face revizie tehnica si de omologare (prin service-urile atestate)?
Contractul intre parti are valoare juridica nu trebuie legalizat de nimeni.
Rar se face doar la masini aduse din afara, nu scrie aici sa fie cazul. La o simpla transcriere nu se face rar
Aceea intelegere ("contract" de mana, chiar si cu martori) va avea valoare juridica doar daca este recunoscuta de instanta.
RAR nu trebuie facut niciodata daca nu e folosita masina, sta doar sa fie vazut de vecinii invidiosi.
Daca e folosit, atunci - din cate stiu - trebuie facut anual.
Te invit sa consulti codul civil.
Mai exact Legea 287/2009
Art. 1241
Care zice asa
Forma contractului
Forma scrisa Art. 1.241
Inscrisul care constata incheierea contractului poate fi sub semnatura privata sau autentic, avand forta probanta prevazuta de lege.
Nimeni nu face contracte de vanzare cumparare auto la notar.
Confunzi RAR cu ITP
Varul meu si-a cumparat o masina un pic "lucrata" (modificata) pentru a fi folosit si la curse.
A fost nevoit sa faca omologare la RAR, precum si ITP-urile.
Si vecinul meu si-a cumparat o masina, la mana a 2-a, au facut un contract de mana, iar dupa cca. un jumat de an a fost instiintat ca masina a fost furata de undeva, din occident. In plus, i-a fost confiscata masina si a fost acuzat de furt. Vanzatorul a fost de negasit dupa actele trecute in "contract", iar el abia a scapat de acuzatia de furt (a avut mai multi martori). Dar a ramas si fara masina si bani multi (masina + aocat).
Daca ar fi ales contractul autentificat, atunci reiesea problema chiar la notar si scapa de belele.
Am gasit si persoane care n-au avut carnet, dar si-au cumparat o masina scumpa si au tinut-o in fata casei, sa fie invidiosi vecinii...
Notarul verifica identitatea partilor si autenticitatea actelor.
La tranzactiile imobiliare verifica CF-ul, iar in cazul masinilor solicita verificarea masinii, daca nu este trecut in bazele de date ale masinilor furate si pusa in urmarire (internationala).
Are obligatia!
El atesta legalitatea actului si a obiectului lui.
Nu nu, nu cait eu, cauta tu si posteaza aici. Ca tu trebuie sa iti sustii afirmatiile.
Nu scrie nimic despre obligatia expresa a notarului sa autentifice istoricul bunului mobil. In fine, nu cred ca exista cineva care sa faca contract de v c pentru bunuri mobile.
Mai dedemult nici pentru imobile nu s-au facut contracte autentificate.
Mai mult, deseori o strangere de mana sau o partida de carti castigat /pierdut a fost suportul schimbarii unoraveri intregi, chiar uriase.