Salut, daca cea originala avea 4A si tu ai avut noroc sa nu iti ia foc instalatia cu una de 7, 5A iti recomand sa nu iti fortezi norocul cu una de 9/12A! cablurile cu care fabricantul a prevazut scuterul nu sunt suficient de groase ca sa iti tina o tensiune mai mare decat cea recomandata de ei, implicit daca pui un amperaj mai mare vei suprasolicita instalatia si se va topi/ va lua foc...
E mult prea mult 9A, releul nu stiu daca se arde dar ai sanse, dar suta in suta nu o va incarca pe cea de 9A, o pui absolut degeaba. Daca a fost proiectat cu una de 4A era de ajuns cea de 4 daca era in stare buna, si cea de 7.5 e cam mare nu stiu daca incarca la capacitate maxima!
La-so pe ce de 7, 5 este mai buna deoarece tu cand ii dai el forteaza in electromotr. Si pe ce-a de 9/12A nu prea poate sa o incarce ce-l mai bine l-aso pe cea de 7, 5. Se v-a duce electromotorul sau bendixul
Observ că nimeni nu știe care este diferența dintre amperi și volți...trist.
Merge și cu una mai mare, doar că se va încărca ceva mai greu.
Fara suparare dar, daca tot faci pe pe interesantul punand intrebari aici la care deja stii raspunsul fa un test sa vedem care are dreptate... pune un fir cat vrei tu de gros pe o baterie de 4A in scurt si cronometreaza timpul in care se va inrosi/topi si apoi fa acelasi lucru si pe o baterie de 9A (asta suporta firele din instalatia ta cand consumatorul o cere).
Daca nu stii, mai bine taci, daca schimb bateria de 4A cu una de 100A,totul o sa mearga ok,in afara de incarcarea bateriei,atata timp cat nu schimb becurile de la semnalizari, far samd cu unele mai mari, nu au cum sa consume mai mult, deci cablurile nu o sa pateasca nimic, concluzie; prin cabluri o sa treaca acelasi curent indiferent ca bateria este de 4 sau 100A, eu vroiam sa stiu doar daca se arde releul de incarcare
Nu are nici o problema, doar ca am montat un kit xenon pe el, care consuma mai mult...
Pe cine interesa ca am eu xenon pe scuter? am spus ca am un consumator in plus, si da xenonul consuma 35W iar farul original avea un bec H4 35/35w,de unde sa fie becul original mult mai mic? la majoritatea scuterelor sunt de 35w si ce sa fac cu un bec h4 cu leduri? sa il pun pe post de pozitie, ca da ala o lumina vai de capul ei...
Nu compara farul meu cu reflector, cu lanterna ta cu lupa care concentreaza lumina intr-un punct, daca nu as fi cumparat xenonul, puneam la scuter un far facut de mine pe care il foloseam la bicicleta, care era facut din 3 LED-uri de 5w si lumineaza tot atat de tare cat xenonul...
Valorile de mai sus nu sunt Amperi ci Amperi*ora si caracterizeaza capacitatea acumulatorului de a stoca energie. Daca pui acumulatorul de 12Ah incarcat, systemul de incarcare al acumulatorului va avea de compensat consumul de energie ca si pana acum ceea ce o va face la fel indiferent de capacitatea bateriei, cat priveste consumatorii (electromotor, becuri), nu sunt afectati de capacitatea bateriei ci de voltajul ei care presupun ca e acelasi, 12V. Solicitarea sistemului electriv depinde de voltaj si puterea asborbita de consumatori nu de capacitatea bateriei si e reglementat de sistemul de sigurante, deci cablurile nu iau foc daca folosesti o baterie mai mare ci daca pui un cunsumator mai mare (electromotor mai mare, becuri de wataj mai mare). O baterie mai mare e mai buna iarna dar cantareste mai mult. Daca asta nu te deranjeaza poti sa pui si una de turism 55Ah. Ai grija sa fie incarcata inainte sa o pui pe scuter. Din experienta pot sa-ti spun ca am mers cu Dacia acum 30 de ani cu baterii de camion in portbagaj ca nu se gaseau originale si nu am avut probleme nici cu incarcarea si nici cu cablurile, e important sa ai aceias tensiune la borne.