Twetterele se conecteaza in paralel si fazat pe difuzoarele de sunete medii, prin niste filtre electronice (LC) calculate in functie de caracteristicile difuzoarelor.
In masina nu are sens sa montezi twettere, fiindca sunetele inalte sunt absorbite de captuseala caroseriei si a scaunelor, dar nici nu ai loc fizic pentru montarea lor.
Cel mai bine este sa folosesti difuzoare cu palnie dubla (in locul celor existente), care redau si gama superioara ale frecventelor audio (2KHz+).
Propunere: dacă nu te descurci, lasă sfaturile online și adresează-te PERSONAL unui electrician priceput că alfel riști să-ți arzi playerul/stația sau ce o mai fi pe acolo
Gresesti la ultima parte, o masina cu tweetere montate in partea de sus (in spatele oglinzilor, pe bord si pe usile spate) va avea un sunet mult mai clar decat o masina fara tweetere, sau cu difuzoare pe doua cai, montate jos.
Daca tweeterele nu au "vedere" directa la ureche, atunci sunetele inalte se atenueaza puternic, pana la disparitie.
Deci n-are nici un sens sa le montezi in spatele oglinzilor.
Nu degeaba nu se folosec in masini.
Tu confunzi teoria hi-fi cu sonorizarea auto. Majoritatea masinilor au tweetere in dreptul oglinzilor, iar cand te urci in una ce n-are, se simte trist diferenta.
La auto e cu totul alta mancare de peste, sonorizarile sunt pe modul "blana", spatiul e mic, rezonanta e 0, nu se mai aplica nimic din ce stii tu din propria sufragerie.
Masina mea are 4 difuzoare de medii si bass, 4 tweetere puse unde s-a putut. Puterea irosita in auto e mult mai mare decat cea pe care o folosesti la o auditie intr-o camera normala. Difuzoarele sunt concepute sa dea frecventele aproape fara incinta. E alt domeniu, nu se aplica teoria magnetofoanelor aici.
Uite si poze, in spatele triunghiului aluia e tweeter "toata ziua". La fel si pe spate, langa manerul de deschidere a portierei.
Fara tweeterele alea, abia distingi vocea dintr-o melodie sau chiar monolog de stiri, pentru ca difuzoarele sunt in dreptul picioarelor.
https://imgur.com/a/6zHaf4Q
Da, intr-adevar este un difuzor acolo, dar este de compensarea ARMONICILOR sunetelor, care se pierd din 2 cauze:
1. captuseala interioara al masinii
2. zgomotele de trepidatie, date de caroserie (venite de la motor, drum, aerul din jurul masinii.
Acel tip de difuzoare evidentiaza gama de sunete dintre 1-6KHz, adica armonicile pierdute.
Un tweeter functioneaza intre 2-20KHz si compenseaza LINEAR curba de "pierdere" din audiograma unei urechi normale (nu explicit armonicele).
Tweeter-ele se folosesc in spatii acustice, cu vedere deschisa la urechile auditoriului.
Poti sa le spui cum vrei, in limbaj popular sunt catalogate drept tweetere, in ideea ca "dau inalte". Si sunt foarte importante, la fel ca si difuzoarele de bass.
Bine, eu sunt genul care face V pe egalizator, imi plac inaltele si joasele mai pronuntate.
Da, pentru asta este egalizatorul.
Si eu folosesc la fel, cu joasele si inaltele mai accentuate.
1234567890qwertyuiop întreabă:
Ana127483 întreabă: