OK masinile cu cutie automata intra in viteza doar daca apesi pe frina cel putin la plecarea de pe loc.Ai o maneta ca si la standard doar ca ai niste litere.P-D-R asta asa la modu general pentru ca mai sint masini si cu mai multe litere sau chiar cu cifre cu ctuie automata.Cind masina este oprita trebuie sa fie sau maneta pe pozitia P adica parcare.Bagi cheia in contact, nu trebuie sa apesi nimic nici o pedala, doar invirti de chie si motorul porneste. Apoi apesi pe pedala de frina ca atit au masinile automate pedala de frina si acceleratie, deci apesi pe frina fara sa apesi deloc acceleratia si duci maneta in pozia D atunci cind doresti sa mergi inainte sau in pozitia R daca doresti sa dai cu spatele.Deci nu accelerezi deloc, nu trebuie nu este nevoie.Cind maneta este in pozitia D sau R lasi pedala de frina libera ori brusc ori lent cum doresti.Stai linistita ca masina nu se va opri chiar daca nu accelerezi deloc si nici nu va tremura daca ii dai drumul la frina brusc.Ca dai drumul la frina brusc sau lent tot aia e acelasi lucru se intimpla.De fapt cind eliberezi pedala de frina nu este nevoie sa acelerezi.Deabia dupa ce ai dat drumul la frina atunci apesi pe pedala de acceleratie si aia e tot, mergi asa pina stiu si eu doresti sa opresti, ori in parcare ori la stop.Cind accelerezi nu trebuie sa mai faci nimic altceva, sa uiti de maneta de viteze, doar apesi pe acceleratie pina la ce viteza doresti.Cind opresti nu este nevoie sa scoti maneta dn pozitie D ci pur si simplu iei piciorul dupa acceleratie si apesi pe pedala de frina, dar lent nu brusc, deci lasi pedala de acceleratie si apesi usor frina pina ce masina se va opri dar cu maneta in D.Nu te speria ca motorul masinii nu se va opri.Deci nu e ca la standard sa se opreasca motorul daca masina este in viteza si apesi frina fara sa scoti din viteza.Deci ajungi la stop lasi pedala de acceleratie si apesi pedala de frina cu maneta cum am zis in D si stai la stop pina cind trebuie sa pleci iara.Cind pleci la fel eliberezi pedala de frina ori lent ori brusc nu conteaza, masina nu se va zdruncina nicicum si apoi apesi pe acceleratie. Apasarea pedalelor se face cu acelasi picior, deci vei folosi doar piciorul drept, cel sting il tii unde vrei tu chiar si sub tine sau afara pe geam.Bine daca esti fata stiu si eu ai grija unde il tii.Ok acum cind opresti de tot ce faci? La fel cind vrei sa opresti lasi acceleratia si apesi frina pina cind masina se opreste dar tot cu maneta in D.Cind masina s-a oprit cu piciorul deja pe frina scoti maneta din D si o muti pe P si apoi lasi frina, dupa care poti opri si motorul.Masinile cu cutie automata sint cele mai sigure, nu te zdruncina, indiferent cita experienta ai vei conduce ca un profesionist.In pante masina nu o ia la vale inapoi daca nu ai experienta ca la cele standard, sin plus poti face si un machiaj asa rapid in masina pentru ca ai o mina siun picior liber, folosesti doar o mina siun picior.De fapt eu sincer nu as mai conduce o masina standar deloc.Si nu stiu de ce in europa inca mai sint astfel de masini. Oricum viitorul apartine masinilor cu cutie automata asta e clar.Bine ca sin europa sint cutii automate la masinile scumpe.de lux alea asa sint majoritatea si daca doar vrei tu standard trebuie sa dai comanda.Cel putin eu asa am vazut.Cutia automata este mai practica, comoda si e tot ce trebuie sa ai la o masina.Cu o masina cu cutie automata vei conduce foarte lejer, practic zii cum vrei.Bine ca or sa fie unia care vor spune povesti ca alea standard sint mai bune bla bla.Da de unde alea standard deja sint depasite. Daca te uiti si masinile de curse de formula 1 tot cutie automata au.Deci cei care prefera cutia standard este ca asa vor ei nu ca e mai buna. Apoi cum am spus masinile de lux toate au cutie automata nu standard si de ce? SDoar nu dai bani multi pe ceva naspa nu? Si ti-am spus conduci daca esti fata fara probleme, stai si te gindesti la stiu si eu ce iubit ai isi joci parul pe degete in timp ce maisna sta la stop si apoi pleaca fara sa stai ca trebuie sa bag in viteza si etc.E super sa conduci o masina asa.Te joci pur si simplu.Pe unde sint eu toate masinile asa sint au cutie automata.Msinile cu cutie standard sint f putine din care cauza sint si mai ieftine ca nu prea le prefera nimeni.Ce te faci daca locuiesti intr-un oras plin de dealuri? Ce te faci daca esti in trafic si e aglomeratie balamuc? Si ai o masina cu cutie standard? Deja toata ziua scoti si bagi.Naspa.Ok gata scuze ca am mai vorbit si pe linga.
Pozitia D = drive, ti frana apasata altfel masina merge deja incet in fata! apoi cand vrei sa mergi eliberezi frana si apesi acceleratia! in rest face ea schimbul vitezelor, apoi apesi frana cand vrei sa incetinesti sau sa opresti! apoi, fiind masina oprita muti in pozitia P (parking). Incearca sa gasesti un baiat care are sau a condus asa ceva! dureaza putin pana te obisnuiesti, fiindca scoala se face pe masini cu ambreiaj clasic, dar dupa aceea condusul acestor masini devine o adevarata placere! bafta!
Tii piciorul pe frana, pornesti masina, bagi in D, ridici piciorul de pe frana si apesi acceleratia.
Apesi pe frana pana se opreste masina si gata. Bagi in P sau N depinde daca stai la semafor sau parchezi
Depinde cum este setata cutia automata. Nu e la fel la toate masinile... Nu toate au aceleasi pozitii si denumiri.
Unele au o pozitie speciala pentru drum cu pietris, moloz, noroi altele au doar o singura treapta de Drive. Unele au o pozitie speciala pentru depasiri si/sau condus sportiv, altele nu s.a.m.d
Cine spune asta ca nu toate masinile cu cutie automata sint cum zici? Eu din ce am vazut toate sint la fel, adica au aceleasi litere P-R-N-D astea la oricare si apoi la unele mai au si ceva ciffe 1-2-3-4 sau +ori -.Nu stiu ce masini au vazut tu dar te asigur ca te inseli. Unde sint toate masinile au cutie automata si toate asa sint numeroatate indiferent ca e mercedes sau ford.Si pozitii speciale pentru drum eu nu am auzit de asa ceva/moloz, noroi nu stiu despre ce vorbesti.i masini cu o singura treapta D sincer nici nu am vazut asa ceva. Daca doresti sa dai cu spatele ce faci in cazul tau? Nu stiu ce masini speciale ai vazut tu dar cine a pus ingrebarea a pus-o referitor la o m, asina normala obisnuita nu stiu si eu ce masini speciale despre care tu vorbesti.Scuze ca comentai.
Sint in state si conduc toate tipurile de masini, asa ca eu cred ca nu prea stii ce vorbesti.Si facute la mama lor ce inseamna? Masinile americane sint de doi bani facute la mama lor cum spui.Eu sint aici la mama lor si zilnic le conduc si au aceiasi numerotare. Vorbesc despre masinile normale cum am zis cele obisnuite nu masini de formula 1 sau masini de curse.Arata si mie o masina altfel numerotata sa o vad. Iara masinile europene la fel sint notate cum am spus pentru ca din intimplare imi plac masinile germane.Deci japoneze la fel sint aici cu milioanele.Nu vorbesc din auzite, vorbesc din practica si nu conteaza ce masina este ca e car, ca e van sau truck tot la fel au P-R-N-D- si etc. asa cum am aratat.a si da unele au si S care au pachet sport, dar nu e nici o sfiriiala, numi diferenta.Si tirurile la fel sint notate pentru ca si tirurile pe aici tot cutie automata au.Bine nu toate dar deja cele cu cutie standard sint eliminate si inlocuite cu cutie automata.Cum am spus nu vorbesc de la radio sant sau ca asa as crede eu.Da am fost sin tiruri pentru ca am facut si o scoala sau ma rog nu conteaza asta.
Bagi cheia in contact, nu trebuie sa apesi nimic nici o pedala, doar invirti de chie si motorul porneste.
Aici pot sa te contrazic. Majoritatea madinilor cu cutii triptronic, septronic si mai stiu eu ce tronic de generatie mai noua nu cupleaza demarosul pana nu este apasata frana.
Cele mai multe asa pornesc.Ca or mai fi si masini cum spui nu zic nu.Asa sint si Saab dar deja sint de domeniul trecutului.Am si o masina audi tiptronic ceva mai nou si porneste la fel fara sa apesi vreo pedala.Am fost siam facut si [proba la masina noua si la fel pornea. Poate depinde de brand cine stie.
BMW E60 - cutie BMW Joystick shifter..ar fi una din cele care nu pornesc fara sa apesi pedala de frana
Lubeniță38900 întreabă: