E bine sa te initiezi intr-un limbaj vizual, experienta unor cursuri inainte de facultate e importanta: te construiesti, te exprimi, nu intamplator ci mai asumat, mai atent, cu un ochi educat.
E bine sa cunosti cateva date tehnice, macar expresiile de specialitate sa nu te surprinda in examen, notiuni de compozitie, lumina(surse, tipuri), genuri (jurnalism, publicitate, portret, moda, instantaneu), miscarea, dinamica in imagine, etc.
Studiaza cat poti despre:
1-portrete, fizionomii exceptionale sau chipuri obisnuite.
2-corpul uman, in orice context.
3-peisaje, naturi moarte, scene urbane sau rurale
4-notiuni simple de arhitectura, cladiri industriale, urbanismul, scenografia strazii.
5-imaginile care mizeaza pe artificial, prin scenografii si interventia regizorului.
6-regizorul si cotidianul(fragmente din viata, obiecte, gesturi, totul in viziunea ta inedita pe cat posibil)
La capitolul lucrurilor pe care ar trebui sa le eviti as vrea sa-ti spun ca nu e tocmai bine sa te dai in spectacol creand prin colaj sau prin cine stie ce suprapuneri destepte sau prin manipularea proceselor. Nu ca nu mi-ar fi foarte dragi mie, dar am observat ca profesorii nu iubesc din prima teribilismele si prefera sa iti insusesti datele de baza intai si abia apoi sa scoti capul din gaoace...stiu,suna enervant un pic.
Pe ce sa pui accent in scurtmetrajul de la admitere?
1-pe narativitate, vezi cum segmentezi sa nu pierzi tensiunea povestii, sa definesti bine atmosfera, asta ajuta si mai ales sa ai ordine! sa nu te pierzi in amanunte, mai bine mai simplu dar pe inteles.
2-pe centrarea protagonistilor, nu-i scapa din mana.
3-pe inceputul si sfarsitul care trebuie sa fie puternice, dramaturgic vorbind.
4-pe dominantele de culoare si efectele culorii(ca sa-i multumesti si pe profii de la operatorie, nu uita de ei, sunt si ei in comisie, nu?)
5-secventele filmate sa fie pe cat posibil intr-o succesiune elastica.
Cauta, pe langa multitudinea de filme si pozele unor fotografi celebri dar mai putin studiati, ele te vor ajuta mult deschizandu-ti imaginatia catre o lume mare la care trebuie sa tinzi.Iti recomand cativa : Erwin Olaf, André Kertész, Georges Rousse, Jeff Walle.
Cand am timp, dupa ce ma documentez, iti trimit pe mesaje si cateva titluri.
Toate astea sunt o minima teorie de bun simt, sa nu crezi ca regizorii care au ceva de spus se leaga la cap cu toate regulile teoriei cinematografice, filmele lor sunt aerisite si pentru ca nu-s intepenite-n reguli.
Succes!
De ce nu il raportezi pe istetul de mai jos? Nu i-ar prinde rau o lectie.Imi pare rau ca nu stiu sa-ti raspund, dar chiar m-a enervat desteptul asta. E de apreciat ca mai sunt tineri interesati de arta adevarata si de cultura, dar deh...tot cei de mai jos sunt mai multi, oricat de ignoranti ar fi.Succes si sper sa se gasesca careva sa te ajute cu adevarat!
Era prea greu sa intri pe UNATC.ro...
PROBE DE CONCURS
Pentru înscrierea la concursul de admitere este obligatoriu un portofoliu cuprinzând :
o scrisoare de intenţie, 10 fotografii realizate de candidat, un exerciţiu filmic realizat de candidat cu durata de 3-5 minute.
Tema celor zece fotografii este : „GĂRI, TRENURI, DESTINE"
- fotografiile vor fi prezentate pe suport : carton sau hârtie fotografică
Tema exerciţiului filmic este : „MIC DEJUN"
- exerciţiul filmic va fi prezentat în format : DVD-Video PAL
ETAPA I-A - ELIMINATORIE
(Probele se notează cu admis/respins)
PROBA 1. Probă de aptitudini - oral
a. Prezentarea portofoliului candidatului. Interviu.
b. Realizarea unei scurte naraţiuni filmice pornind de la o situaţie dată de comisie.
c. Realizarea unei posibile situaţii de viaţă pornind de la studierea a 8-10 fotografii.
d. Colocviu de cultură cinematografică*, plastică şi literară.
* Conform listei autorilor de film din repertoriul de concurs
Descarcă lista autorilor de film pentru repertoriul de concurs
ETAPA A II-A
probele se notează cu note de la 1 la 10
PROBA 1 - Analiza, din punct de vedere regizoral, a unei secvenţe de film aparţinând listei de filme din repertoriul de concurs** - scris
** Conform listei cu filmele din repertoriul de concurs
Descarcă lista filmelor pentru repertoriul de concurs
PROBA 2 - oral şi practic
a. Transpunerea în imagini a unui text din literatura română.
b. Realizarea practică a 3-5 cadre, plecând de la transpunerea în imagini a unui a unui text din literatura română, cu ajutorul unor obiecte date de comisie precum şi a unei camere de filmat
c. Colocviu de cultură cinematografică, plastică şi literară
Nu era prea greu sa intru pe unatc.ro Noob; dar ceea ce tu tocmai ai copy-pasteuit stiam deja. Am doar nevoie de carti care sa ma mai puna la curent cu tema si sa-mi formez cat de cat un limbaj adecvat.
BTW Ganton; iti multumesc pentru "propunere" dar pornosagurile sunt pentru animalele proaste care nu sunt in stare sa se excite si satisfaca pe cai naturale. De-asta cinematografia romana e unde e; lipseste publicul tinta si daca n-ai cu cine, te resemnezi. Ramai tu la siteurile si filmele tale porno si nu mai vizita siteuri de-astea serioase si deranja oameni care chiar vor sa invete ceva. Stii cum se spune: "daca nu aic eva inteligent de spus mai bine nu o spui." TACEREA E DE AUR!
Incepand cu 18 martie la UNATC Bucuresti sunt "Usile deschise" ceea ce inseamna ca poti participa la cursuri,poti discuta liber cu studentii,profii,se fac ateliere speciale de la actorie la scenografie, imagine, regie.E fain sa urmaresti pulsul in perioada asta.
Poate te ajuta.
Ai reusit sa intrii pana la urma?
Si eu as vrea sa dau tot la UNATC, si din cate observ probele sunt foarte grele.
Dar altceva nu prea imi doresc sa fac, deci ai dat pana la urma la UNATC?
3keen întreabă:
aksjsksbjsbs întreabă: