anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Sunt studenta in anul 1, in București mai exact, la taxă. As dori sa știu din cunoscători... dacă ați fost sau sunt in cazul meu, sa vreți sa și studiați, dar și sa lucrați, se poate? Ma refer, va descurcați? Eu nu am niciun sprijin material și vreau sa mă descurc singura, dar nu știu dacă pot, mai am de achitat pentru semestrul 2 din taxa, 2000 de lei și pentru camin, mâncare...
Mulțumesc!

18 răspunsuri:
| RobertMoon a răspuns:

De obicei la facultatile de stat ca banuiesc ca la asta esti profesorii tin cont si de prezente, la sfarsitul orei se face foaie de prezenta, iar la examen nota e influentata si de asta, deci e cam nasol la stat din punctul asta de vedere, pe langa curusurile pe care trebuie sa ti le iei si sa iti faci timp sa le scrii te poti trezi si cu vreo restanta la sfarsit...iti spun din experienta, am fost la o facultate de stat din Bucuresti si asa a fost, apoi la una privata, iar acolo profesorii nu tineau cont de prezenta. happy

| Dishka a răspuns (pentru RobertMoon):

Adică vrei să zici că mi va fi greu să și lucrez, nu?

| CristiDinBucuresti a răspuns:

Bună! Dar părintii tai de ce nu te ajuta ei?

| Justme1997 a răspuns:

Depinde foarte mult de facultate: daca esti la medicina ar fi foarte dificil, la geografie/ istorie/ arte etc. ar fi destul de ok. Vei avea ceva absente oricum.

| Dishka a răspuns (pentru CristiDinBucuresti):

Au și ei probleme, tata nu mail oare lucra din cauza unui accident, mama are un salariu mic, e greu și nu vreau ajutor de la ei

| Dishka a răspuns (pentru Justme1997):

Sunt la Ase.

| Dishka a răspuns (pentru Justme1997):

Și e și profil nou pentru mine, economic, am studiat uman...

| CristiDinBucuresti a răspuns (pentru Dishka):

I mi pare rau de situatia asta a ta, singura solutie daca poti este sa i ti gasesti ceva de lucru si sa faci si facultatea sau renunti la facultate si i ti cauti serviciu, doar daca tu poti, dacă nu poti muncii atunci ai nevoie de cineva care sa te ajute, dar c am greu, ca oamenii nu dau bani, ce varsta ai?

| RobertMoon a răspuns (pentru Dishka):

Cam asa

| Dishka a răspuns (pentru CristiDinBucuresti):

20

| Dishka a răspuns (pentru RobertMoon):

Ok. mulțumesc!

| Dishka a răspuns (pentru Dishka):

Tata nu mai poate * autocorectorul

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Dishka):

OK, inteleg ca ai situatia familiala nasoala, dar DE CE, pentru numele lui FSM, DE CE te-ai apucat de o facultate de-asta absolut fara viitor? Uite material de studiu, poate inca te poti transfera la una care sa iti asigure un viitor, nu sa ajungi sa vinzi la supermarket cu diploma peste 4-5 ani (asta daca nu se automatizeaza complet sm-urile pana atunci): https://www.realitatea.net/......74336.html
https://www.vice.com/......omania-145
Ca sa iti raspund la intrebare, te poti descurca. E greu, dar sunt sigur ca poti.

| Dishka a răspuns (pentru GabiDumitrescu):

Am ales contabilitatea și informatica de gestiune, căci am crezut ca vor prinde bine...

| GabiDumitrescu a răspuns (pentru Dishka):

Da, daca inveti prostiile pe care le predau astia in 2019 si te intorci in timp vreo 35 de ani, poate. Vara-mea a facut asa ceva. A terminat, note mari, alea-alea, bursa. A plecat in Italia unde a lucrat cameriera si alte povesti pana s-a apucat sa faca pe la 40 de ani aproape scoala de asistente medicale si acum lucreaza asistenta. O zi nu a lucrat in domeniu. Decit sa pierzi timpul si banii cu mizeria aia de facultate, mai degraba faci un curs ca lumea de bucatar/ospatar si iesi mult mai bine. Un ospatar/bucatar bun va fi mereu apreciat si platit cum trebuie, mai ales ca e criza ceva de speriat in domeniul asta. Contabili... cam dezastru cu cine lucreaza in domeniu si cu ce salarii sunt. Ca sa iti faci idee, mie imi tine contabilitatea la firma o alta firma in baza unui abonament. Fetele alea in decurs de doua saptamini au dat niste goange pentru care eu le-as da cel putin un 10% din salariu pe 3 luni, dar nu m-am agitat ca nu prea ai ce/cui sa ceri:
1. Le trimit documentele contabile prin mail, si dupa o saptamana primesc mail ca nu le-am trimis. Ma roaga sa fac forward mailului meu catre ei. SERIOS?
2. Platesc facturile, primesc mail/telefon dupa o saptamana ca nu le-am platit. Erau platite bine-mersi, doar ca pe cineva nu a dus capul sa caute cum trebuie si totusi mi-a frecat mie timpul ca nu am platit.
Nici nu vreau sa ma gindesc daca e vreun control ceva si am nevoie de departamentul juridic... sper ca alea sunt mai rasarite, totusi.

| whatevernvm a răspuns:

Numai tâmpenii îți zic ăștia ca să te sperie. Eu am terminat facultatea la stat și aveam timp căcălău iar absentele contează într o oarecare măsură la anumite materii doar.
Sfatul meu e sa ți găsești un job part time cu program flexibil după ce îți vezi orarul. Asa vei lucra mai mult în weekend și când poți în timpul săptămânii.
Mulți colegi de ai mei aveau și job și facultate. Totul tine de tine sa găsești ceva cu program flexibil și ceva unde poți lucra în weekend și e totul ok. Pana în semestrul 2 strângi bani de taxa, iar dacă nu îți ajung bănuții și mai ai timp liber câteodată te poți baga la promoții și joburi plătite cu ora, găsești o groaza pe grupuri de Facebook cu joburi București, promoteri București, joburi part time etc, unde te pun sa faci câteva ore promoții prin magazine sau sa distribui flyere și scoți 50 60 de lei într o zi când nu ai munca și nici ore.

| whatevernvm a răspuns (pentru RobertMoon):

Da, ce sa facem, la stat mai au și pretenția sa învețe studenții și sa fie prezenți, nu doar fabrica de diploma.

| Speranta12 a răspuns (pentru whatevernvm):

Adevarat!