Inca nu ti-ai facut deprinderea si nu poti sa "simti" motorul dupa sunet, dupa turatie. Te sfatuiesc sa te joci mai intai doar cu ambreiajul, in viteza 1-a, sa-l ridici usor pana simti ca masina incepe sa se miste. Cand s-a urnit putin, il calci la loc, ea se opreste si-apoi repeti. Si incerci sa tii minte unde-i punctul respectiv, pozitia in care sta talpa. Acolo e punctul in care cupleaza, moment de la care, daca continui sa ridici usor piciorul, trebuie sa-i dai in paralel combustibil din acceleratie, dar tot usor, cumva in tandem.
O alta varianta (dar nu e bine sa te inveti asa), este ca mai intai sa turezi putin din acceleratie (pana in 1500 de ture), dupa care sa ridici cursiv piciorul de pe ambreiaj, iar in momentul in care incepe sa se miste, sa actionezi simultan si concertat, in sensuri diferite, pedalele de ambreiaj si acceleratie. Treaba aici e ca pleci putin turat si n-ai un control fin al vitezei de plecare. Asta merge facuta cand n-ai nimic in fata ta si-ti permiti sa pleci mai cu zvac. Altfel, in trafic, mergi pe prima varianta, incetisor, fara stress.
Trebuie să simți momentul când ambreiajul cuplează, și să accelerezi în acel moment. Ideal este să accelerezi proporțional cu cât iei din ambreiaj, dacă stationezi într-o rampă, când pleci iei încet din ambreiaj, până când simți ca mașina pleacă, atunci accelerezi, și atunci lași frâna de mana jos. Dacă nu-ți iese nu dispera, sora mea a luat permisul deși în ziua aia i-a murit motorul de 3 ori într-o rampă.
Daca voi continua asa sa-mi moara motorul voi ajunge sa dau examenul cu examinatorul si o sa ma respinga instantaneu? deja ma dispera ideea asta ca e deja a5a sedinta cu motorul tot imi mai moare.
Tocmai ți-am zic că sora mea a luat examenul deși i-a murit( în timpul examenului) motorul de 3 ori.
Multumesc pentru sfat. Prietenul meh spune ca e vina la instructor ca nu insista pe tema asta.dar eu zic ca vina e a mea.
Vina ta n-are cum sa fie, pentru ca nu faci ceva cu intentie, mai mult, iti doresti sa faci taman pe dos, dar nu iese. Deci, nu e vorba de vina, nu te invinui singura, ca nu da bine dpdv psiho-emotional. Despre instructor, da, s-ar putea spune ca ar avea o "vina", ar trebui sa va dedicati o jumatate de sedinta pentru plecare de pe loc, din rampa, panta etc.
Dar cel mai important este sa nu te stresezi si sa stii ca daca o faci, atunci ai de pierdut de o mie de ori mai mult decat daca stai mai zen. Daca e sa compari esecurile/greselile pe care le faci cand esti stresata versus cand esti mai calma, vei vedea ca sunt mult mai multe in situatia de stres. Deci, reununta la el, n-ai nimic de pierdut, nu te ajuta, din contra.
Cu totii trecem prin asta cand invatam sa conducem, o sa fie bine, pana la urma.
La plecarea din rampa nu ai voie sa se duca masina niciun milimetru in spate. Pe vremea mea se punea o cutie de chibrituri la roata din spate. O striveai, asta e! Alta data.
Trage frana de mana in rampa si bagi in viteza 1, apoi ridici usor din ambreiaj. O sa simti la un moment dat ca masina vrea sa plece, dar nu poate din pricina franei de mana. In acel moment cobori frana de mana si accelerezi usor. Nu are voie sa se duca masina niciun centrimetru in spate daca faci asa.