anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

În sezonul cald care vine mi-aș dori să fac curierat pe bicicletă ( tazz, glovo, etc), însă în mare parte sunt cam indecis. Sunt destul de obișnuit cu bicicleta, intre 2019 - 2021 ( sezonul cald) am în jur de 8000 km făcuți pe bicicletă. Dar ture de recreere, pe distanțe mari. Anul acesta as vrea să fac și ceva bani pe lângă sportul pe care îl practic, însă nu prea știu dacă merită. În primul rând dacă merită sa îmi stric bicicleta pentru ei.


Însă nu prea îmi convin taxele care se percep. La glovo se cere 50 lei taxa pentru deschidere cont de livrator, 25 lei/săptămână pentru ca folosești aplicația lor, comision pentru contractul încheiat deoarece nu am PFA, garanția pe ghiozdan care în primele săptămâni îți retine o cotă parte.

Tazz by eMAG - unde trebuie sa imi cumpăr singur ghiozdanul cu care trebuie sa fac livrarea. Asta pe lângă comisionul de contract și altele. Dacă faceți o căutare pe olx, găsiți o mulțime de anunțuri cum unii își vând ghiozdanul.

Takeaway care zice ca oferă biciclete "gratuite", dar în realitate pentru bicicletă plătești chirie la zi. Dar când încerci sa te înscrii ca și curier pe site-ul lor, cică nu ești eligibil.

Practic muncesc pentru mine sau pentru ei? Mai ramai cu ceva în mână la sfârșit de săptămână? Glovo, spre exemplu, observ ca percep o mulțime de taxe și impun o mulțime de condiții. Dar despre mijlocul de transport al curierului nu spune nimeni nimic. Piesele și reviziile pentru bicicletă sau mașină costa bani, nu se vinde nimic pe nasturi. Practic muncești cât să plătești lor taxe și comisioane?
Am postat o întrebare și pe un grup de Facebook de curieri pe bicicletă, iar administratorul nu a aprobat postarea. Probabil am fost prea obiectiv, abia apoi am observat ca și administratorul de acolo era un "recrutor" și probabil a deranjat anumit aspecte.

După părerea voastră ar merita sa lucrez la ei? Tu în timpul liber ai alege sa lucrezi pentru una dintre aceste platforme? Sau ai lucrat, ai fost mulțumit?
La takeaway poate as fi de acord sa plătesc chiria pe bicicletă, știind ca folosesc bicicleta lor si nu a mea. Dar pentru restul, din opinia mea, nu prea merită.

8 răspunsuri:
| goguPatent a răspuns:

Tu pari totusi ca nu prea vrei sa muncesti si cauti scuza dupa scuza sa nu o faci... revizii la bicicleta? Sa fim seriosi, la urma urmei nu e o masina sa te coste sute de euro sa dai cu o vasilina pe la lant.

Vezi aici ai sa afli exact cati bani faci. daca vrei sa ii faci

https://www.youtube.com/c/GrigoreVarlam

| Brizbriz a răspuns:

"Practic muncesc pentru mine sau pentru ei"
asta e intrebare la tine?!?
EVIDENT ca muncesti pentru ei, iar cu ce ramai la sfarsitul zilei e, cat te lasa ei, iar toate taxele au sens, nu poti sa iei ghiozdan/bicicleta/app pe gratis si apoi sa nu muncesti nimic, sau sa nu muncesti pentru ei

totusi am inteles ca la Uber eats ramai cu, cam 100lei pe zi, daca muncesti 8h, care e destul de mult (3mii de lei pe luna)

sadrian46
| sadrian46 a răspuns:

Faci 200 lei pe zi, dacă muncești toată ziua.

| cristi202 a răspuns:

Am lucrat un an pentru UberEats, in 2019. Erau cei mai buni, aveau cele mai mari bonusuri. Din nefericire, au plecat din Romania. Mi-am cumparat rucsacul de la ei cu 200 de lei, mi s-a tras banii din cistiguri pe trei saptamini, eram platit saptaminal. Am cistigat atit de bine, incit nu am simtit ca il platesc. 10% era comisionul. Asta inseamna ca, cand am facut 1100 de lei, cel mai mult intr-o saptamana, 110 au mers la "patron". Nu m-a deranjat nici asta. Eram platit in medie cu 10 lei pe comanda, o comanda o faceai in medie la 40 de min. Media pe distanta a unei comenzi, eram in Bucuresti, era de 2, 5-3 km. Daca cineva mi-ar fi spus inainte ca imi da 10 lei a livrez ceva oriunde in Bucuresti, i-as fi zis: "Esti nebun!", mi se parea mult. Existau insa baieti nemultumiti, care nu mergeau la comenzi scurte, ca nu se cistiga asa de bine. Si inca nu am vorbit de sistemul de bonusare. Erau bonusuri zilnice, pe km. normal, se zicea ca primesti 1 leu pe km (asta pe linga cei 2, 5 preluarea de la retaurant si 3, 5 livrarea la client), dar cel mai adesea porneai de la 1, 2-1, 3. In cele mai bune ore, ale prinzului de regula, si in functie de zone, puteai ajunge la 2, 5. Am prins asta, am facut 120 de lei in mai bine de trei ore. In plus, erau "garantatele", asta insemna ca daca nu atingeai suma de 25 de lei pe ora in 6 ore, cu 6 comenzi facute in acel timp, Uber iti baga in cont diferenta. Am luat asa de mai multe ori 40-50-60 lei. Si, in plus, era bonusul saptaminal, la 50 de comenzi facute, primeai 150 de lei. Eu zic ca era cit se poate de bine. Acum, si celelalte firme sunt cam apropiate de ce a fost UberEats. Cistigi binisor si cu ele. Merita sa iti strici bicicleta. Pentru ca, din banii ce ii iei, iti permiti sa iti iei una performanta, care sa nu te lase cand ti-e mai mare dragul. Am un prieten, lucreaza cu Glovo, si-a luat doua trotinete, cu una merge dimineata, pana i se termina bateria, cu a doua dupa amiaza, si cistiga binisor, undeva la 250 de lei pe zi, daca sta toata ziua. Deci, eu zic ca merita. Mai ales ca te plimbi cu bicicleta, nu faci altceva. Eu sunt meserias in constructii, si, crede-ma ca am lasat meseria in cui cand am vazut cum stau lucrurile, pornisem zicind ca voi face doar seara, cand de obicei ma plimb cu bicicleta (pentru mine bicicleta e o mare pasiune), dar am sfarsit facind toata ziua, caci cistigam cit in constructii.
Singurul lucru care e discutabil, e distanta acoperita. Iti trebuie picioare bune. Si urgent sa iti iei o bicla buna. Conteaza. Eu, fost sportiv fiind, cu o bicla performanta am simtit totusi ca trag de mine. M-am speriat cand am vazut kilometrajul dupa o luna de mers, si mergeam doar 6-7 ore pe zi in medie. 2000 de km pe luna. Asta inseamna 75 km pe zi, "cu ochii pe ceas". E mult. De aceea multi renunta, incep crezind ca va fi foarte bine, dar ii termina efortul fizic. La asta trebuie sa te gindesti cel mai serios. Pentru ca cistigurile te indeamna sa tragi, cand vezi ce bine cistigi, si uiti ca trebuie sa ai o limita, sa te rezumi la cit poti duce pe timp indelungat, altfel, in timp apare oboseala, si renunti. La urma urmei, vorbim de un maraton zilnic. Poti trage zi de zi 8 ore, dar, pe cit timp? Daca te poti rezuma la cateva ore pe zi, 3-4, eu zic ca e cel mai bine.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru goguPatent):

Lasă-mă cu aberațiile lui Varlam, este influencer. Plătit ca să arate doar partea pozitiva a lucrurilor. Eu vad partea cealaltă a lucrurilor, multe care se discuta pe forumuri sau aici


https://www.undelucram.ro/......ucru-47081

Dacă te crezi deștept, mergi tu și muncește la glovo apoi îmi spui și mie cum este. Bafta.

anonim_4396
| anonim_4396 explică (pentru cristi202):

Pe partea de rezistență fizica nu se pune problema. Însă nu sunt chiar atât de nebun sa muncesc 8h/zi pe bicicletă, asta m-ar epuiza prea mult. Iar eu ma gândesc sa ma bag la tazz by eMAG. Glovo nu prea ma atrage.

| goguPatent a răspuns (pentru anonim_4396):

Deci e asa cum am zis. Tu doar cauti scuze sa nu muncesti. Restul detalii.

Omul arata foarte transparent ce se intampla la toate firmele de curierat pe vlog, si o face corect.

Dar e ok, tu daca nu ai nevoie sa muncesti, nu o fa. Norocul tau ca nu ai nevoie.

| ManoleBianca05 a răspuns:

OAO-OriceAnuntOnline - www.oriceanuntonline.ro
Postează anunțul tău pe www.oriceanuntonline.ro – rapid, simplu, gratuit! Ai oferte speciale? Promovează-le la cele mai bune prețuri. De la vânzări și imobiliare, la locuri de muncă și servicii – găsești tot ce ai nevoie pe platforma noastră. Nu pierde timpul, postează acum și fă-ți anunțul văzut!