anonim_4396
| anonim_4396 a întrebat:

Mă ajută si pe mine cineva?! Imi poate spune cineva toate costurile care sunt la UMF(medicină)? Cât costa examenele,inscrierea, licenta si rezidentiatul?

10 răspunsuri:
| sierra1 a răspuns:

E irelevant pentru că intre etapele astea sunt ani mulți și implicit, totul (costuri) se schimbă intre timp

| WhiteLife a răspuns:

Examenele nu costa, dacă esti la buget. Mai întâi e taxa de admitere (și simulări înainte daca vrei sa dai), nu știu exact cat e, dar cu siguranță astea toate diferă de la o facultate la alta. Apoi, dacă ești la buget nu plătești nimic, in afara de cărți și cursuri (sa zicem că ai de xeroxat sau de scos slide-uri, plus de cumpărat niște tratate, pe care poți iarăși să le xeroxezi). Sunt studenta la farmacie, noi nu prea folosim tratate sau atlase, dar dau pe cărți și cursuri aproximativ 200 de lei pe semestru. Dacă ești la taxa plătești taxa in transe, la noi sunt vreo 3, cred (5-7000 de lei pe an, depinde de la o școală la alta și bineînțeles că se pot modifica preturile). Daca nu iei un examen în sesiune îl poți da in restanță și dacă nu îl iei nici atunci trebuie să plătești refacerea de materie, care se calculeaza: numărul de credite x prețul per credit. La noi e undeva pe la 80 de lei un credit, cred, materiile la care se pică au 5/6/7credite (evident că poți pica și la celelalte sau se poate ca profii să nu te lase la examen daca nu ai prezente la cursuri sau laboratoare). Taxa de licență nu am idee, probabil câteva sute de lei, rezidențiatul se plătește daca vrei sa te înscrii și să-l dai, apoi nu ai de platit nimic, ci ai salariu. Toate astea sunt relative, se pot schimba chiar în cadrul unei școli de la un an la altul, așa că nu are relevanță prea mare. Dar nu te stresa, toate la timpul lor.