Dupa revolutie si mai ales dupa aderarea la UE au inceput sa mai fie recunoscute. Exista diferente intre curricula si sistemele de predare, din acest motiv uneori diplomele nu sunt echivalate sau sunt doar partial. Nu exista un sistem universal valabil de invatare, pentru ca unii considera importante anumite aspecte, materii etc, altii altele, la fel cum mie poate mi se pare importanta istoria iar tie chimia, sau invers. diferentele provin si din diferentele de cultura si civilizatie, in ultimul timp s-a introdus acel sistem de credite, pentru asta a fost facut, ca daca le spuneam ca ai studiat literatura turca de exemplu nu aveau cu ce compara efectiv, asa pot sti ca ai primit 150 de credite pentru asta si ei acorda tot 150 sau dau 170 sau 130. In plus s-a introdus acel sistem Bologna, de 3+2 ani de studii, adic alicenta plus masterat, inainte unii faceau 4 ani, altii 5, altii doar 3 pentru acelasi profil. Exista domenii, in special cele exacte, unde echivalea este cumva mai simpla, dar la cele gen limbi straine de care vorbesti, mai ales ca e vorba de predare, lucrul cu copiii poate fi mai delicat, deja ai 3 competente implicate aici - materia, tehnica de predare si lucrul cu copiii (care e diferit de metodele de predare si lucrul cu adultii). In cadrul UE lucrurile au devenit ceva mai line de cand am devenit membri dar cu celelalte continente e mai dificil tocmai ca rezultat al acestor diferente de cultura si civilizatie care determina sistemul de invatamant. poate gasesti aici si alte informatii sau un pic de ajutor concret http://europa.eu/......dex_ro.htm
sorinaa0 întreabă: