Ma gandeam ca scoti problema din context.
Ai doua solutii:
1. Inveti - si asta este sunt cunostinte din mai multe domenii... cum spunea Nenea Prajitul... dar invatatura te deschide sa stii in ce parte a lumii te uiti. Nici nu iti dai seama cand invatand chimie si fizica, mai tarziu iti vei explica fenomene pe care altii le cred magie sau pur si simplu nu le inteleg si pace.
Continuand sa inveti vei ajunge in general o persoana mai educata. Impreuna cu caracterul tau poti sa ajungi cineva in viata.
2. Nu inveti - si atunci poti sa te uiti prin bodega satului pentru a iti felicita viitorul. Sau chiar pe scara blocului. Sau poti sa te bucuri de manele... In fine. A vorbi agramat o sa fie o stare continua si nu de exceptie.
La final poti sa iei oricare dintre cele doua.
E simplu: mergi cu sistemul sau contra.
Profesorul iti prezinta materia. Tu o intelegi sau nu. Este alegerea ta. Ia insa in calcul ca acel profesor a prezentat aceeasi materie la multe alte persoane. Tine de tine de directia pe care o vrei. Sa fii un sportiv adevarat pe maidan si sa ragai cu putere dupa o bere... Sau sa fii ceva mai elevat.
Dar stiinta e doar o parte cum spuneam. Completeaza caracterul.
Sistemul nu cred că ar avea vreo vină. Când vrei să înveți, înveți oriunde! Alții cum obțin nota 10?
Să fim serioși, hai gata cu smiorcăiala că ai luat nota pe care o meriți și treci la învățat.
Repede dați vina pe sistem bă.
Nu vreau să jignesc pe nimeni, însă afirmația ta potrivit căreia în Africa se trăiește mai bine e complet eronată și nu denotă decât o frustrare pe moment, însă te înțeleg.
Plus de asta, consider că e de o mie de ori mai bine ca elevilor să li se permită VIZUALIZAREA lucrărilor și nu doar notele alea puse de cine știe ce profesor plictisit. Pentru că, să recunoaștem, câți ar corecta cu placer un teanc de lucrări fără să primească niciun ban, ci doar să piardă timpul? Pentru că asta fac, din moment ce nu ni se arată lucrările și vine cineva și zice: "Păi uite, tu ai luat nota x". Punct. De ce am luat nota x?! Simplu: ca la examen să fac aceleași greșeli.
E absurd. Dacă ești profesor pe bani puțini, chiar nu are de unde să vină dragul de a verifica elevii și de a le explica CE au greșit. Altfel, rămâne doar o fișă pe care sunt afișate niște numere. Ce reprezintă ele n-avem de unde să știm cu adevărat.
PS: Fii atent, ai făcut niște greșeli gramaticale în text!
Le-am facut deoarece chiar sunt frustrat de asta, am vorbit cu profesoara mea de romana si mi-a spus ca elevii NU AU VOIE SA VADA LUCRARILE, ci doar profesorii care ei se vor uita si le vor spune eleviilor ce au gresit, foarte absurd.
Partea buna e ca sunt doar niste simulari aiurea care in loc sa ambitioneze elevul chiar il descurajeaza..nu inteleg de ce se mai dau daca se corecteaza asa sa fie.
Nu cred ca notele sunt problema...Nu ar trebui sa iti pese ce cred altii. Dar da sistemul e foarte aiurea. In Finlanda si in alte tari daca o luam asa, notele sunt secrete. Acum nu mai fi si tu asa suparat pentru un amarat de 7, ca nu ti s-a distrus viata sociala.
In primul rand, voi, elevii care invatati tot mai putin, faceti parte dintr-un sistem de doi lei, voi ar trebui sa ridicati nivelul! In al doilea rand, ai greseli gramaticale si o exprimare greoaie pentru un elev care are pretentia la 9, 70/!
Chiar nu-nteleg sistemul intreg. Vrei sa devii arheolog? INVATA LA MATEMATICA. Vrei sa te faci informatician? INVATA LA ROMANA CA SA IEI NOTA MARE. Vrei sa te faci artist? INVATA LA AMBELE.
Frate, ideea mea e ca sa ajung cat mai sus, sa le rup la toti fata (figurat vorbind) si sa ajung sa schimb eu lumea. Tre` sa te faci cunoscut