| Raresuraresu a întrebat:

Salut,sunt student la facultatea de drept. Sunt la forma de invatamant cu frecventa redusa insa am ambitie si vreau sa ajung ceva in acest domeniu, de preferat avocat.In acelasi timp o sa ma apuc sa si lucrez si seara o sa invat,

As vrea sa va intreb care sunt pasii spre a ajunge avocat, sunt la inceput si inca nu sunt documentat foarte bine dar o sa ma documentez.

Dupa ce termin cei 4 ani stiu ca se da licenta,ce urmeaza dupa licenta? se da un examen pentru a intra in barou? sau ce examene se dau dupa ce dai licenta? si inca o intrebare ar trebui sa-mi aleg niste materii pe care sa ma axez inca din primii anii gen(dreptul penal,dreptul civil) sa continui mai departe?

Pe scurt care ar fi configuratia, pasii de urmat, stiu ca in anul 3 se face practica, as vrea mai multe detalii si eventual ce mai poti ajunge in afara de avocat..si care ar fi cea mai usoara profesie in acest domeniu, stiu ca toate sunt grele, dar cea care are o cale mai usoara spre a-ti gasi loc de munca.Multumesc anticipat!

6 răspunsuri:
| adriann31 a răspuns:

Daca ai de gand sa urmezi o cariera in acest domeniu, e chiar destul de greu sa acumulezi toate cele necesare si sa citesti bibliografia ce-o primesti, etc daca esti la F.R. In plus, ca sa intri intr-un barou de avocatura e chiar foarte greu. Ori esti foarte pregatit ori esti un mare caraus (cred ca intelegi sensul).
P.S. Nu face prostia de a imbina invatatul cu munca pentru ca stii bine ca nu se prea impaca...

| VerginicăVacăGrasă a răspuns:

Pune mana si invata carte ca tot omul normal facand facultatea la ZI nu cu toti redusii mintal la fara frecventa. daca chiar vrei sa ajungi avocat bun atunci lasa serviciu si dedicate studiului, toti studenii va credeti mari smecheri ca lucrati in timpul facultatii cand de fapt ajungeti niste analfabeti

| raluk27 a răspuns:

Pe scurt: dai examenul de licenta, gasesti un avocat dispus sa te ia prin preajma lui sa te invete tot ce inseamna practica, te inscrii la examenul de admitere ca avocat stagiar (undeva prin toamna), examenul consta in drept civil, penal, procedura civila, procedura penala+ organizarea activitatii avocatilor, dupa ce intri ca avocat stagiar, faci 2 ani stagiul, la sfarsitul carora sustii examenul de definitivat, din aceleasi materii, dar evident cu grad diferit de dificultate. Nota minima de admitere este 7.

| TheAce a răspuns (pentru VerginicăVacăGrasă):

Imi place cum te gasesti tu sa vorbesti de analfabeti cand scrii cu o groaza de greseli gramaticale si de fond. Fiecare pasare pe limba ei piere...

| ikram a răspuns:

Pentru a deveni avocat dupa terminarea facultatii se da examen de primire in avocatura, din urmatoarele discipline drept civil(an I, II, III), drept penal (an I, II), drept procesual civil (an IV), drept procesual penal (an III), organizarea profesiei de avocat. In acest moment examenul se da in felul urmator, test grila eliminatoriu din toate disciplinele de mai sus (nota minima 7). Ulterior daca esti admis la testul grila, inca 2 zile de examen scris (teorie+speta) - drept civil+procesual civil si drept penal+procesual penal.
Daca in final esti declarat admis, trebuie sa gasesti un avocat definitiv (care indeplineste conditiile) sa te ia la el la cabiet pentru efectuarea stagiului (2 ani). Apoi dai examen de definitivat.


Alte profesii;
-in magistratura (judecator sau procuror) - tot examen de admitere la INM, teste grile, un examen de logica si un interviu. examenul se da tot din discipline enumerate mai sus (bibliografia exacta fiind publicata pe site-ul acestora).

- notar public - aici trebuie sa gasesti un notar care sa te ia la el la cabinet pentru stagiatura inainte de a da examenul, aici examenul este mai usor numai drept civil, procesual civil, legea de organizare.

- consilier juridic - la institutii publice sau in privat.

- grefier - examen la SNG din proceduri si legea de organizare, scoala se face in 6 luni, pe urma ai post ca si grefier la judecatorie sau parchet.
Aici este cel mai usor examen, anul trecut concurenta a fost foarte mare.

Oricum nu este asa de usor cum pare sa ajungi sa ai una dintre aceste profesii. Este nevoie de fff multa munca si de putin noroc.
Multa bafta!

| gabri05 a răspuns:

Invata foarte bine dreptul civil, dreptul procesual civil, dreptul penal si dreptul procesual penal si poti ajunge ce vrei tu, inclusiv judecator. nu te lua dupa altii care zic ca nu poti. invata de pe cartile lui boroi si udroiu, fac grile cu grad inalt de dificultate si vei avea succes. ti le recomand pe cele de pe www.grileonline.ro; sunt si grele si sunt si explicate, exact ce iti trebuie tie