| Zozohun a întrebat:


Imi puteti spune si mie categoriile de programator?
Ce limbaje trebuie sa inveti?
Cate categorie se plăteste cel mai bine?
Multumesc.

5 răspunsuri:
| Alfred0703 a răspuns:

Cel mai bine castiga inginerii software(in Romania salariul e de 7000 de lei). Acum tu poti face cateva mastere si sa ai salariul marit. Eu iti recomand sa te duci la o Politehnica(din cate stiu, la politehnica din Cluj te scoate direct Inginer Software), faci un master pe inteligenta artficiala, iar dupa vreo 5 ani de experienta o sa ai un salariu de 9000 de lei. Asa a facut un var de al meu, iar acum are salariul de 8000 de lei si o sa ii creasca cu timpul(urmatorii 2 sau 3 ani).

suntserios
| suntserios a răspuns:

Programatori prosti.
Programatori mediocrii.
Programatori buni si f buni.

Cam asta sunt categoriile de programatori.

Un programator nu prea poate sa fie de o categorie sau alta ca principiile de baza sunt aceleasi in programare. Important e sa le stii ca pe urma te descurci in majoritatea limbajelor care sunt doar niste unelte.

Poti sa te specializezi insa pe diverse ramuri. Poti face programare web, poti face aplicatii desktop, poti face programare server side, poti face programare pentru aplicatii mobile, poti programare jocuri etc.

Limbajele le inveti in functie de directia pe care vrei sa te duci. vrei sa faci web development inveti php si js la care adaugi html sau css.

Daca vrei sa programezi jocuri inveti C++
Vrei sa faci aplicatii server side inveti python spre exemplu.

Nu e o regula neaparat ca salariu sa difere in functie de limbaj. Salariul difera in functie de experienta in primul rand, de proiectele la care lucrezi, companiile la care lucrezi, tara si orasul in care lucrezi

| LPCTSTR a răspuns:

Web developer si software developer.
https://drive.google.com/......OOSOD/view

| AnonOps_AnonOps_2000 a răspuns:

Cei care castiga cel mai mult din programare sunt roboticienii ca sa fii unul trebuie sa stii python daca lucrezi pe raspberry pi sau daca lucrezi pe arduino trebuie sa stii C++ iti zic din propria experienta eu castig 6000 euro pe un robot dar de inceput apucate de HTML ca sa faci banii pentru a construi un robot
Si sunt 2 categorii de programatorii:
Programatorii software (care stiu de obicei HTML+PHP+SQR+JAVASCRIPT)
Programatorii hardware(Cei care stiu C++ sau Python) ei castiga cam 4000 euro
Se fac cursuri de programare cauta pe Facebook Coderdojo
Dacă nu știi nimic.

suntserios
| suntserios a răspuns (pentru AnonOps_AnonOps_2000):

Auzi? Si pe aia de fac C# sau Java sau Ruby sau C sau Fortran sau Perl sau Basic sau ObjectiveC sau R pe unde ii bagi?
Si aia care stiu c++ si python de ce nu pot si si programatori software?