| Rainner a întrebat:

Va salut!
Dacă ați avea în jur de 25 de ani, practic tineri si la inceput de drum...
Acum la ora actuală, în prezent, din punct de vedere al carierei si a meseriei pe care ati vrea s-o aveti, ce ati alege între a fii Politist/Jandarm sau a pleca în străinătate la muncă pe diferite joob-uri, gen: Șofer de camion, munca prin depozite si etc?

13 răspunsuri:
| NoTurbinaNoGood a răspuns:

Nu m-ar tenta nici una dintre ele, pentru ca sunt plafonate foarte jos.
In politie/jandarmerie fara studii superioare ramai o sentinela toata viata, si nu e placut deloc. Faci schimburi de noapte, te ia cate un neica-nimeni de sus (si efectiv nu ai cum sa ii retii/faci dosar de ultraj pe toti), risti sa fii victima unui omor la orice pas, la orice apel, conduci o panarama de Dacie fara AC si fara pic de confort ori protectie in caz de accident, ti se impune sa protejezi infractori care cotizeaza, etc.
Din punctul meu de vedere, in MAI intri doar daca ai academie sau facultate relevanta, ca sa ocupi o functie ok, in coordonare sau sector financiar, ori chestii de genul. Altfel esti doar un paznic amarat, ca si aia de la Lidl, doar ca mai respectat.
Sofer de camion poti fi pana pe la 30 de ani, ca sa faci bani rapid pentru o casa, de exemplu. Nu te sfatuiesc sa faci o cariera din asta, ca efectiv nu mai ai viata personala, nu mai stai pe acasa. Te invarti intre condus/stat in cabina si cate o betie/korva din cand in cand.
Munca prin depozite poti sa o incepi chiar de maine daca stii engleza, iar in unele cazuri poti avansa spre sef de tura, gestionar, coordonator, etc. Sincer in genul asta de ocupatii am gasit eu stabilitatea, este munca usoara si bine platita, ti se asigura conditii decente si iti ramane energie si timp pentru alte activitati.

suntserios
| suntserios a răspuns:

Șofer de camion clar. Pe Europa ești plăti bine bine.

| LaSteauaCareaRasarit a răspuns:

Pt ca intrebi de cariera: la 25 de ani, cu o diploma de facultate si 2 ani de experienta in domeniu, poti sa te angajezi oriunde, inclusiv in strainatate. Chiar daca ai lucrat pe bani putini in cei 2 ani. Asa e la inceput.

Șofer de camion, munca prin depozite nu sunt cariere.

| ioana748 a răspuns:

In strainatate.
Mult succes.

| GeogG23 a răspuns:

Ca si sofer de camion: cunosc multe cazuri de soferi care castiga bine, dar patronul le plateste ca nu au bani. Daca esti singuratic si vrei sa iti faci rapid bani (si multi) poti merge cativa ani. Nu recomand pentru ca este extrem de greu sa-ti faci o familie. Practic, vii acasa mai rar decat la hotel.
Politist/Jandarm: ai mai multe relatii, loc de munca asigurat, dar ture aiurea (lucrezi de sarbatori).

| Rainner explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Salut!
Mersi frumos pentru răspuns!
Nu stiu cât de ușoară este munca prin depozite sincer să fiu...
Totuși, ai de cărat diferite chestii pe acolo, unele mai usoare altele mai grele...

| Rainner explică (pentru ioana748):

Buna!
Mersi frumos pentru raspuns!
Imi poti argumenta de ce?
Avantaje si dezavantaje?

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Rainner):

Alea grele le iei pe transpaleta. Mai exact toate vor fi pe transpaleta, cand e vorba de distanta. Ridici greutati doar de pe palet in zona de lucru, cat timp sortezi, de exemplu.
Ai un palet din depozit, cu multe produse la fel, si faci transferul din paletul ala, spre un palet nou, pe care il faci tu, dupa lista comenzii. De exemplu ai cutii cu bocanci marimea 44, din depozit ai cate 30 de perechi intr-o cutie, in comanda ai de pus doar 20, sau chiar 50. Transferi dintr-un palet in altul. La final, un palet se intoarce in depozit, celalalt spre zona de livrare.
Cam asta e jobul de "order picker", sau poate fi chiar mai usor, cu cosuri pentru livrare, nu paleti. Eu am prins cu paleti pentru ca era marfa pentru magazine. Daca lucrezi cu comenzile online de exemplu, vei avea de pus doar obiectele pe care le comanda persoanele, adica 1-2 de fiecare.

Eu nu consider munca grea, dar am lucrat in foarte multe locuri, inclusiv in service-uri auto si pe santiere.

| Rainner explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Mersi frumos pentru explicație...
Cam ce orar de muncă este la acest tip de joob?
Gen câte ore pe zi muncești si câte zile pe săptămână?
Si legat de partea de salariu, cât poți câștiga pentru început?
Și cât ai putea câștiga in cazul in care prinzi experientă și dai dovată de un angajat bun?
Bineînteles, spune-mi niste salarii aproximative de realitate, nu fixe...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Rainner):

In Romania nu stiu cat se plateste asa ceva. Depinde unde prinzi, ca la noi sunt orase in care toate posturile sunt aproape de salariul minim.
Eu am lucrat putin in Olanda in depozit, si se platea undeva la 360 de euro pe saptamana la 8 ore/zi de luni pana vineri, sau peste 500 euro pe saptamana daca lucrai si sambata, eventual cateva ore si duminica.
Astia fiind bani curati, intrati in contul tau, dupa ce se retinea impozitul, asigurarea medicala si cazarea. In alte parti poti obtine 1700 euro/luna, dar nu ti se asigura cazarea.
Eu am renuntat pentru ca pot face mai mult, si am pretentii salariale mai mari. Acolo nu se schimba salariul daca dai dovada de un angajat bun, doar ti se pastreaza locul. Daca nu lucrezi bine, pierzi locul repede, asa e in Olanda.

| Rainner explică (pentru NoTurbinaNoGood):

Da, păi în străinătate mă interesa să știu, nu în Ro...
Nu cumva ai lucrat la PostNL?
Tot în Olanda mă refer...
Dacă da, si eu am lucrat acum cativa ani acolo...

| NoTurbinaNoGood a răspuns (pentru Rainner):

Nu, am fost cateva saptamani la FHS Jobs, nu erau in stare sa-mi gaseasca de lucru constant, si am ajuns si la logistica, parca Triple A se chema depozitul ala. Era la 110km de cazarea mea, am pierdut doua ore pe drum... Si am plecat acasa laughing
Iti recomand sa eviti agentia aia, iar daca mergi in Olanda, cauta-ti chirie pe cont propriu, ca altfel dai 500 euro/luna (de persoana) pe chirie la comun, prin agentie.
Eu trebuia sa ma intorc acolo prin Otto, gasisem ceva similar in Tilburg, dar m-am razgandit, am gasit job-uri mai ok in tara, nu cred ca mai plec nicaieri.

| xZIonutZx a răspuns:

Salut, la vârsta ta am luat drumul Europei pe tir, după ce în tara nu am făcut mare lucru ca nu ma ajungeam cu bani, acum am 28 de ani și ma retrag în tara, câțiva ani poți lua drumul Europei pe tir, polițist și jandarm poți deveni și după 28 30 ani când ai un rost în viață, o casa ceva bani, succes