Acum mai recent am înțeles că a devenit o problemă asigurarea obligatorie RCA, al cărui preț a crescul la peste 1.000 lei/an.
Un amic de-al meu de acolo din RO care are un Peugeot 3008 a plătit acum în decembrie 1.420 lei asigurarea pentru 1 an.
Fiecare familie are "secretele" ei.
De obicei persoanele cu salariul pana in 2000 de lei, sunt inca sustinuti de familie.
Iti dau cateva exemple, incepand cu mine: castigam undeva sub 2000 de lei de la serviciu, inca 1000-2000 de lei dintr-un hobby, si stateam la comun cu parintii. Plateam din facturi, faceam cumparaturi, dar nu eram independent. Masina era printre cele mai importante dorinte, cheltuiam si jumatate din venituri cu ea, fara probleme. Fiind mecanic, plateam doar taxe si piese, manopera nu (deci ma costa service-ul undeva la jumatate din pretul normal).
Alt caz, persoane ~40 de ani, venituri sub salariul mediu, el cu vicii, doi copii mici. Le-au cumparat socrii masini, prima de 1000-1500e, a tinut vreo 3 ani, au degradat-o nasol de tot, acum sunt la a doua, cumparata tot de socri (fumatorul ala abia are bani de motorina), a costat 1700e.
Alt caz, familie cu 2 copii adulti, 3 masini: una e vechea masina a familiei, folosita la transport scule, lemne, materiale. Una si-a cumparat-o un copil, dupa cativa ani de strainatate. A 3-a e cumparata la comun, fiind masina "buna" a familiei. 3 din 4 persoane sunt salariate undeva peste 2000 de lei, mai au venituri considerabile din lucrari in constructii.
Alt caz, 4 persoane, doi copii din care unul la scoala. Copilul adult are o cariera intr-o institutie a statului, in timpul liber practica tot o meserie din constructii, foarte bine platita. Apoi s-a apucat de afaceri de birou, intermedieri, vanzari samd. Habar n-am ce salarii au, poate intre 2500 si 4000 net, plus veniturile prin diferite comisioane, chirii, credite samd. Nu stiu cate masini are familia aia in total, 3 dintre ele sunt abandonate la mine la garaj. Cel putin 5 circula.
Din exemplele astea, numitorul comun este sprijinul "batranilor". Daca nu direct cu bani, macar cu un acoperis deasupra capului, si mancare.
Altfel, cu 2000 de lei nu cred ca poti plati necesitatile, chiria, taxele, combustibilul si intretinerea unei masini, fie ea si Logan cu revizie de 500 de lei pe an.
Ar fi o regulă că toate mașinile sunt ale celor cu minimul pe economie? Și oare câți din cei cu minimul pe economie declarat lucrează la gri?
Nu toate, dar sigur nu-s toate ale celor nu salarii mari, si sigur cei cu minimul sunt mai multi.