| SingleForOne a întrebat:

Bicicliștii și trotinetiștii ar trebui amendați pentru că nu folosesc pista de biciclete, dar folosesc trotuarele pe unde merg pietonii sau drumul carosabil, pe lângă mașini?
Este, de fapt, un motiv slab pentru a argumenta cheltuielile de bani pentru a crea acele piste, când probabil era bine și fără?
Referitor la cei cu trotinete, da, au fost multe cazuri raportate în care aceștia cauzează dificultăți în trafic, dar nu răspunde direct la întrebare.

9 răspunsuri:
anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Mersul pe bicicleta e o activitate recreationala, nu un mijloc de transport serios. Nu ar trebui irosit spatiu construind piste speciale prin orase pentru asa ceva si nici permis circulatul printre masini cu bicicleta. Cine vrea sa se plimbe cu bicicleta n-are decat sa se duca in parc sau sa se mute la tara.
Trotinetele ar trebui interzise.

| VoidEternal a răspuns (pentru anonim_4396):

Așa-i? De asta sunt milioane de oameni care le folosesc exact pentru asta in tari ca Olanda, Suedia, Belgia, etc. Dar ce știu ei despre infrastructura, ar trebui sa învețe de la români că noi suntem experți.

Nu-i un mijloc de transport serios pentru burtoșii care prefera să-și folosească bmw-ul 320D dpf off pentru a străbate 500 de metri ca să-și cumpere o lada de bere, că doar au mașină ce dracu' doar nu sunt prosti sa meargă pe jos ca plebeii.

Pentru cei care ar vrea sa lase o planetă cu aer respirabil pentru copiii lor, bicicleta este un mijloc de transport perfect rezonabil având în vedere că majoritatea orașelor din Romania nu sunt metropole de sute de km.

| SingleForOne explică (pentru VoidEternal):

Răspunsul nu chiar răspunde la o întrebare de mai sus.

| SingleForOne explică (pentru anonim_4396):

Bicicleta este un mod de transport de sute de ani, și nu sunt motive reale de argumentat împotrivă.
Bicicleta, în special în lumea contemporană, este pentru cei care nu-și permit financiar să cumpere o mașină și să întrețină acea mașină lună de lună. Deseori este recomandat ca, cei care au un salariu minim pe economie sau asemănător, să nu folosească o mașină, fiind mult prea costisitor financiar; la fel și pentru motociclete. Deci, bicicleta este prima opțiune. Ai mentionat că nu trebuie irosit spațiul, dar nu înțeleg de ce, mai exact.

| VoidEternal a răspuns (pentru SingleForOne):

"Bicicleta, în special în lumea contemporană, este pentru cei care nu-și permit financiar să cumpere o mașină și să întrețină acea mașină lună de lună."

No offense dar mentalitatea asta de doi lei ne-a adus în punctul asta. Ganditi-va ba la mai mult decât decât ce îți permiți tu ca individ. Sunt milionari care prefera sa folosească bicicleta pentru deplasarea în oraș. Dacă singurul motiv pentru care crezi că trebuie să ne deplasam cu bicicleta, este că nu îți permiți să o faci cu mașina, atunci ești cu siguranță o parte din problema, nu din soluție. Atâta timp cât nu vom fi în stare să vedem mai departe de propriul confort planeta asta o sa se duca dracului cu siguranță.

Iar dacă vrei musai răspuns la întrebări, un biciclist care circula pe carosabil sau trotuar atunci când există pista de bicicleta este pasibil de amenda conform legislației. Că se întâmplă sau nu, asta e alta discuție. Câți șoferi merg mult peste viteza legala și sunt amendați? 0.5%? Mai puțin? Câți oameni au murit din cauza unui biciclist care mergea pe trotuar, comparat cu oamenii care au murit din cauza vitezei excesive a șoferilor? Nici măcar nu există termen de comparație, așa că lasă-mă cu probleme existențiale și cu întrebările astea de parcă bicicleta este ultima problema ramasa in infrastructura de la noi.

Cu cât vor fi mai multe piste, cu atât lumea o să se simtă mai în siguranță să circule mai mult cu bicicleta, și orice biciclist pe strada înseamnă o mașină mai puțin la semafor, deci timp de așteptare mai mic in trafic chiar și pentru putoarea care nu-și poate da bășinile decât pe un scaun de mașină. Cu ce dracu va încurca ca și șoferi pistele de bicicleta, de nu mai aveți loc de ele, nu știu. Dar cu mentalitatea asta, când toți șoferii consideră că sunt superiori biciclistilor, că cei care aleg bicicleta o fac doar pentru că nu își permit o mașină, (deși de multe ori o bicicleta costa mai mult decât e46-le tau din 2001), nu e de mirare că atât de puțini renunță la mașină deși ar fi perfect fezabil sa o facă.

PS, am permis și mașina de 20 de ani, dar am 6 biciclete și prefer oricand sa folosesc una din ele, inclusiv pentru navetă deși îmi permit să mă duc și până la baie cu mașina dacă vreau.

| Dismally a răspuns:

Daca exista piste pentru biciclete pe marginea drumului ar trebui sa le foloseasca, doar ca la noi sunt foarte putine si chiar si pe alea o sa gasesti masini ori pietoni deci nu e corect sa amendezi pe cineva daca nu are cum sa ajunga din punctul A in punctul B pe o pista special amenajata.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns:

Dacă pistele de biciclete arata așa, nu mă miră de ce nu le folosesc:

https://www.google.com/......scara/amp/

| SingleForOne explică (pentru anonim_4396):

Cred că ceva de genul, probabil 1-1.5 metri, nu am măsurat, la care s-a adăugat vopsea din aceea verse. Totuși, nu înțeleg de ce.

anonim_4396
| anonim_4396 a răspuns (pentru SingleForOne):

Am spus ca nu e un mijloc de transport serios, nu ca nu e un mijloc de transport.
Prima optiune pentru cei care nu isi permit masina ar trebui sa fie mijloacele de transport in comun.
Cum nu intelegi "de ce"? Irosirea in sine e o problema, nu mai e loc de niciun "de ce" cand e vorba de a nu irosi ceva.
Orasele nu au fost proiectate sa includa piste pentru biciclete. Unde sa le punem? Ar trebui sa ingustam drumurile si trotuarele ca sa facem loc pentru unii sa se plimbe cu bicicleta? Nu merita. Nu exista niciun argument bun pentru a face din tot orasul zona de recreatie pentru biciclisti. Sa se duca in parc ca restul copiilor de 5 ani.